لاین برای رقابت با آلکسا دستیار دیجیتال می‌سازد – فناوری

جمعه 13 اسفند 1395 فناوری

شرکت سازنده‌ی اپلیکیشن پیام‌رسان لاین قصد دارد فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کند و یک دستیار مجازی به نام کلووا (Clova) برای رقابت با آمازون الکسا توسعه دهد. 

جزئیات در مورد این دستیار صوتی در حال حاضر اعلام نشده؛ اما لاین اعلام کرده است که دستیار دیجیتال این کمپانی در اپلیکیشن‌ها و سخت‌افزار ساخته‌شده توسط این شرکت و کمپانی‌های دیگر قابل استفاده خواهد بود. این دستیار صوتی از تمامی قابلیت‌های پایه‌ی نمونه‌های رقیب بهره‌مند خواهد بود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به امکان بررسی وضعیت آب و هوا، گوش دادن به اخبار، سفارش محصولات، به‌روزرسانی تقویم و یک سری امکانات پیشرفته‌ی دیگر از جمله تشخیص چهره و پاسخ به سؤال‌های پیچیده اشاره کرد.

Clova

البته تاکنون هیچ نمونه‌ای از این امکانات نمایش داده نشده است و باید منتظر بمانیم تا ببینیم در زمان انتشار این دستیار صوتی که گفته می‌شود اوایل تابستان است، چه عملکردی از خود نشان می‌دهد.

Clova

دو محصول اولی که از دستیار صوتی کلووا پشتیبانی می‌کنند، یکی دستیار صوتی ابری اختصاصی برای اپلیکیشن کلووا و دیگری یک بلندگو به نام Wave است. از آنجا که هنوز اطلاعاتی در مورد اپلیکیشن کلووا منتشر نشده، نمی‌توان در مورد چگونگی کارکرد آن صحبت کرد. اما بلندگوی Wave به نظر برای رقابت با بلندگوی آمازون الکسا در نظر گرفته شده است و احتمالا کارکردی شبیه به این محصول خواهد داشت.

علاوه بر این، لاین یک تصویر از دستگاهی دیگر به نام کلووا اسمارت دیسپلی فیس (Clova Smart Display Face) منتشر کرده که البته جزئیاتی در مورد آن اعلام نشده است، ولی ظاهرا این محصول نوعی چهره خواهد داشت.

اپلیکیشن کلووا زودتر از سایر محصولات مورد بحث منتشر خواهد شد و به همین دلیل لاین اعلام کرده است که با کمپانی‌های دیگر نظیر سونی و ال جی وارد مذاکره شده تا از این دستیار صوتی در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کنند. بنا به اعلام فایننشیال تایمز، این اپلیکیشن احتمالاً به همراه یک هدفون عرضه خواهد شد.

دستیار صوتی کلووا با همکاری پیوسته با شرکت اصلی لاین یعنی کمپانی کره‌ای Naver ساخته خواهد شد. این دو شرکت انتظار دارند دستیار صوتی کلووا به پراستفاده‌ترین سرویس آسیا و به‌خصوص کشورهای تایلند و تایوان مبدل شود. در حال حاضر سرویس پیام‌رسان لاین نیز در این دو کشور محبوبیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر این، انتظار می‌رود دستیار صوتی کمپانی لاین از چندین زبان پشتیبانی کند ولی تاکنون هیچ اشاره‌ای به زبان‌های مورد پشتیبانی این سرویس نشده است.

Takeshi Idezawa مدیرعامل لاین اعلام کرده که به دلیل افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند در دهه اخیر، هوش مصنوعی به یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این کمپانی تبدیل شده است. وی همچنین گفته که هدف لاین تبدیل کردن کلووا به برترین پلتفرم هوش مصنوعی در آسیا است.

علاوه بر خبر تولید دستیار دیجیتالی کلووا، کمپانی لاین و Naver اعلام کرده‌اند که هم‌اکنون بخش عمده‌ی سهام شرکت Vinclu را نیز خریداری کرده‌اند. لازم به ذکر است که Vinclu توسعه‌دهنده‌ی یک دستیار مجازی هولوگرام-انیمیشنی است.

 نظر شما در این مورد چیست؟


منبع : زومیت

به‌روزرسانی اپلیکیشن «ایرانسل‌من» با ویژگی‌های جدید-فناوری

انتشار اپلیکیشن گفتگوی ویدئویی Duo گوگل-فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا