لامپ هوشمند علاءالدین به منظور کمک به افراد مسن معرفی شد – فناوری

سه‌شنبه 19 دی 1396 فناوری

استارتاپ فرانسوی دومالیس لامپ هوشمند علاءالدین را در نمایشگاه CES 2018 معرفی کرد.

یکی از مواردی که در سال‌های اخیر در نمایشگاه CES باب شده ارائه محصولاتی برای خانه‌های هوشمند است؛ در همین راستا استارتاپ فرانسوی دومالیس لامپ جدیدی با خود به این نمایشگاه آورده که روی دیوار نصب می‌شود و وظیفه‌ی آن ردیابی رفت‌و‌آمد افراد مسن در منزل است و در صورت افتادن احتمالی آن‌ها، شما را مطلع خواهد کرد. این لامپ علاءالدین نام دارد و حتی سازندگانش آن را لامپ جادویی می‌نامند. علاءالدین دارای چندین سنسور حرکتی درونی است که این محصول را قادر می‌سازد در نیمه‌شب مسیر حرکت افراد مسن را که از خواب بیدار می‌شوند و در تاریکی منزل به مکان‌های دیگری می‌روند، به‎طور خودکار روشن کند و اگر آن‌ها در این حین زمین بخورند این لامپ به لطف سنسور‌های مختلفی که در آن تعبیه شده است، فورا به دیگر اعضای خانواده اطلاع‌رسانی می‌کند و آن‌ها را جهت یاری‌ رساندن به این فرد هوشیار می‌کند.

جالب است بدانید استارتاپ فرانسوی دومالیس حدود دو سال است که این محصول را در بازار‌های اروپا عرضه کرده و حالا قرار است سپتامبر امسال آن را با قیمت ۲۹۹ دلار در بازار آمریکا نیز عرضه کند.

لامپ هوشمند علائدین

هر لامپ علاءالدین به یک هاب اصلی که از قبل به روتر وصل شده است متصل می‌شود. دومالیس اعلام کرده است که لامپ‌های هوشمند علاءالدین به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌راحتی و به‌طور خودکار با هاب همگام‌سازی شوند. از دیگر ویژگی‌های این محصول پشتیبانی از دانگل 3G است؛ در این حالت افراد مسنی که به اینترنت وای‌فای دسترسی ندارند، به‌راحتی می‌توانند از این دانگل برای اتصال استفاده کنند.

نکته‌ی جالب دیگر درباره‌ی لامپ علاءالدین این است که به شیوه‌ای طراحی شده تا تغییرات احتمالی در رفتار و رفت‌وآمد فرد مورد نظر را در طول روز تشخیص می‌دهد؛ برای مثال اگر فرد مسنی در مقایسه با گذشته بیش از حد معمول از سرویس بهداشتی استفاده می‌کند یا هنگام خواب زیاد خروپف می‌کند، این دستگاه شما را از این تغییرات مطلع می‌سازد.

این محصول با توجه به عرضه‌ی آن در بازارهای اروپا پیش از بازار آمریکا احتمالا به‌روزرسانی‌هایی را در طول این مدت زمان به خود دیده است؛ بنابراین انتظارات عمومی از عملکرد این دستگاه بالا خواهد بود؛ اما باید تا عرضه‌ی رسمی این محصول در بازار آمریکا منتظر ماند و دید لامپ هوشمند علاءالدین در عمل چگونه انتظارات را برآورده خواهد کرد.


منبع : زومیت

اگر گوشی‌ جدیدتان با رجیستری غیرفعال شد چه کنید؟-فناوری

لنوو تبلت هیبریدی Miix 630‌ مبتنی بر اسنپدراگون 835 را رونمایی کرد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا