لازانیا کدوی خامه ای

دوشنبه 24 مرداد 1401 آشپزی
لازانیا کدوی خامه ای

لازانیا کدوی خامه ای

لازانیا کدوی خامه  :ما بیشتر لازانیا را  با گوشت و قارچ می پزیم اما بعضی وقتا بد نیست گاهی هم دست از گوشت بکشیم و یک غذای گیاهی خوشمزه رو امتحان کنیم.

معمولا ترکیب سبزیجات و انواع پنیرها مثل خامه ای و پارمزان و موزارلا خیلی عالی میشه.این ترکیب هم بی نظیره.حتما امتحانش کنید.

لازانبا کدو سبز خامه‌ای با پنیر ریکوتا را برای مهمانی شام لحظه آخری سرو کنید تا دوستان گیاه‌خوار را تحت تأثیر قرار دهید. این یک راه عالی برای استفاده از کدو سبز در فصل است

 

 لازانیا کدوی خامه ای

لازانیا کدوی خامه ای

مواد لازم لازانیا کدوی خامه ای

9 ورقه لازانیا خشک

1 قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان

1 پیاز، ریز خرد شده

700 گرم کدو سبز (حدود 6 عدد)، درشت رنده شده

2 حبه سیر، له شده

پنیر خامه ای یک فنجان

پنیر ایتالیایی ریکوتا 250 گرم
پنیر چدار 50 گرم
350 گرم سس گوجه فرنگی شیشه ای برای پاستا

طرز تهیه لازانیا کدوی خامه ای

 

فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد/فن 200 درجه سانتیگراد/گاز 7 گرم کنید. ظرف آب را روی آن قرار دهید تا بجوشد، سپس ورقه های لازانیا را حدود 5 دقیقه بپزید تا نرم شوند، اما نپزند. در آب سرد بشویید، سپس با کمی روغن بپاشید تا به هم نچسبند.
کدو سبز شسته, پوست بکنید و رنده کنید، روغن را در یک ماهیتابه بزرگ گرم کنید، سپس پیاز را سرخ کنید. بعد از 3 دقیقه کدو. و سیر را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا کدو نرم شده و سبز روشن شود.

2/3 از پنیر ایتالیایی ریکوتاو چدار و خامه  را با هم مخلوط کنید، سپس مزه دار کنید. سس گوجه فرنگی را به مدت 2 دقیقه در مایکروویو حرارت دهید تا داغ شود.

در یک ظرف بزرگ، لازانیا را لایه لایه بریزید، با نیمی از مخلوط کدو سبز شروع کنید، سپس لازانیا و سپس سس گوجه فرنگی. این کار را تکرار کنید، حباب های باقی مانده ریکوتا را روی آن قرار دهید، سپس با بقیه چدار بپاشید. در قفسه بالایی حدود 10 دقیقه بپزید تا پاستا نرم شود و پنیر طلایی شود.

پیتزا مرغ و قارچ

پیتزا چیکن آلفردو

لازانیا سبزیجات

طرز تهیه لازانیا سبزیجات

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا