قرص پیوگلیتازون

یکشنبه 10 بهمن 1400 سلامت
قرص پیوگلیتازون
قرص پیوگلیتازون (Pioglitazone)این دارو به منظور کنترل قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو تجویز می‌شود.از عوارض مصرف این دارو می توان به سردرد، درد عضلانی و برخی از علائم سرماخوردگی اشاره کرد.

قرص پیوگلیتازون

قرص پیوگلیتازون

 بیماری دیابت که اصطلاحا به آن مرض قند هم می‌گویند زمانی ایجاد می‌شود که بدن در تولید یا مصرف انسولین ناتوان باشد. به طور طبیعی قند خون طبیعی در حالت ناشتا بین ۱۱۰ تا ۱۲۶ است. مرض قند یا دیابت، بیماریی است که در آن میزان قند خون فرد از حالت طبیعی بالاتر رفته است. دیابت به دو صورت نوع یک و نوع دو بروز کرده و فرد را ملزم به استفاده از داروهای کاهنده قند خون می‌کند.

پیوگلیتازون برای کنترل قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو تجویز می‌شود. مصرف این دارو به همراه داشتن رژیم غذایی و ورزش به بهبودی بیماران دیابتی کمک زیادی می‌کند. علائم دیابت عبارتند از سردرد، گرسنگی، عرق کردن، تحریک پذیری، سرگیجه، تهوع و احساس تکان دادن. در صورت داشتن چنین علائمی بهتر است در اسرع وقت به پزشک مراجعه و تست قند خون بدهید. البته توجه داشته باشید که سطح قند خون می‌تواند تحت تاثیر استرس، بیماری، جراحی، ورزش، مصرف الکل یا مصرف برخی از غذاها قرار گیرد. بنابراین، بیماران دیابتی باید مرتب تحت نظر پزشک باشند.

نام‌های دیگر، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

 نام‌های دیگر Actos
 موارد مصرف کنترل قد خون
 عوارض سردرد، درد عضلانی، علائم سرماخوردگی مثل مانند بینی گرفتگی، درد سینوس، عطسه، گلودرد
 تداخل دارویی در این رابطه با پزشک مشورت گردد

مقدار و نحوه مصرف قرص پیوگلیتازون

در خصوص مقدار و نحوه مصرف داروی پیاگلیتازون، حتما باید با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید. این دارو معمولا یک بار در روز، با غذا یا بدون آن، مصرف می‌شود. بیمارانی که همزمان انسولین تزریق می‌کنند، ممکن است نیاز به کاهش دوز انسولین داشته باشند.

 

کاهش قند خون با استفاده از روش‌های خانگی

معمولا کنترل قند خون نیاز به مصرف مرتب دارو دارد و استفاده از داروهای گیاهی برای درمان این بیماری و روش‌های درمان خانگی دیابت، بیشتر جنبه پیشگیری از این بیماری را دارد و افراد مبتلا به این بیماری بایستی حتما زیر نظر پزشک مداوا گردند. با این وجود برخی از روش‌های خانگی هم وجود دارد که برای کاهش میزان قند خون و کمک به بهبود وضعیت بیماران دیابتی، موثر هستند. برای آشنایی با روش‌های طبیعی و خانگی برای کاهش قند خون، به لینک‌های زیر بروید.

 

نوشیدنی‌هایی که استخوان را می‌خورند

نوشیدنی‌هایی که استخوان را می‌خورند!

انواع میگرن و درمان آن

انواع میگرن و درمان آن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا