قدیمی ترین طلای جهان را ببینید! – گوناگون

سه‌شنبه 17 اسفند 1395 گوناگون

این کشفیات که به اعتقاد باستانشاسان احتمالا قدیمی‌ ترین طلای جهان هستند ، شامل چهار حلقه طلای متعلق به عصر آهن است که در منطقه Leekfrith پیدا شده‌ اند و مهمتر از همه این طلاهای قدیمی کشف شده از اهمیت بین‌ المللی منحصر به فردی نیز برخوردارند.

 

 

برخی مجموعه‌داران انگلیسی و اروپایی معتقدند که قدمت این قطعات طلا به حدود ۲۵۰ تا ۴۰۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد و به احتمال زیاد اولین طلای کار شده عصر آهن محسوب می‌شود که در انگلیس کشف شده است. این حلقه‌ها متعلق به زنان قدرتمند و متمول بودند که شاید با افراد محلی ازدواج کرده‌اند.

 

 

قدیمی‌ ترین طلای جهان در حالی این روزها مورد توجه قرار میگیرند که با کنار هم قرار دادن این اشیاء که به دقت در زمین «استافوردشایر» دفن شده‌اند درک ارزشمندی از حیات انگلیسی‌ها را در عصر آهن به محققان می‌بخشد. این چهار حلقه طلایی به طور جداگانه و در حدود یک متری از هم پیدا شدند و دسامبر سال گذشته در نزدیکی سطح منطقه Leekfrith مدفون شده بودند.

 

 

 

این منطقه‌ در حدود ۸۰/۵ کلیومتری از محل کشف بزرگ‌ترین ذخیره ۳ میلیون پوندی آنگولوساکسون واقع شده است که در سال ۲۰۰۹ کشف شد. قطعه طلاهای جدید کشف شده از ۸۰ درصد طلا تشکیل شده‌اند که هر قطعه وزنی معادل ۲۳۰ تا ۳۱ گرم وزن دارد.

 

 

مسئولان موزه انگلیس ارزیابی غیررسمی را روی قطعات طلای کشف شده انجام داده‌اند. به گفته محققان، موارد کشف شده باید بیش از ۳۰۰ سال عمر داشته باشند یا حاوی بیش از ۱۰ درصد فلز باشد تا بتوان به آنها گنج اطلاق کرد.

 

 

2024

 

منبع : جام نیوز

کدام شغل ها، باعث چاقی می شوند؟! - گوناگون

از کجا اسکناس نو بگیریم؟ - گوناگون

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا