معرفی فیلم سینمایی زنان کوچک (Little Women)

دوشنبه 17 بهمن 1401 سینما
فیلم سینمایی زنان کوچک

مشخصات فیلم سینمایی زنان کوچک (Little Women)

  • نام فیلم:فیلم سینمایی زنان کوچک
  • کارگردان: گرتا گرویک
  • بازیگران: تیموتی شالامی، سرشه رونان، فلورنس پیو،اما واتسون
  • ژانر :درام دورانی و بلوغ
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۵ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۸ از ۱۰
فیلم زنان کوچک (Little Women)

فیلم زنان کوچک (Little Women)

فیلم سینمایی زنان کوچک (Little Women)

داستان کلاسیک زنان کوچک را بررسی می‌کنیم. زنان کوچک اصلی، رمانی از لوزیا می آلکات در سال ۱۹۶۸ است که مانند بسیاری از کارهای آستن، بارها در سینما اقتباس شده است اما نسخه ۲۰۱۹ این داستان، به نویسندگی و کارگردانی گرتا گرویگ از بقیه آثار، متمایز است. سرشه رونان در نقش جو مارچ، یک نویسنده جاه‌طلب و رهبر سرسخت چهار خواهر بازی می‌کند.

زنان کوچک یک فیلم درام آمریکایی محصول سال ۲۰۱۹ به نویسندگی و کارگردانی گرتا گرویگ است. این هفتمین اقتباس سینمایی از رمانی به همین نام در سال 1868 اثر لوئیزا می آلکات است. این داستان زندگی خواهران مارس به نام های مگ، جو، بث و امی – در کنکورد، ماساچوست، در قرن نوزدهم را شرح می دهد.

سونی پیکچرز ساخت این فیلم را در سال 2013 آغاز کرد و امی پاسکال در سال 2015 برای تهیه‌کنندگی وارد شد و گرویگ برای نوشتن فیلمنامه آن در سال بعد استخدام شد. گرویگ با استفاده از نوشته های دیگر آلکات به عنوان الهام بخش، فیلمنامه را در سال 2018 نوشت. او در همان سال کارگردان شد و این فیلم دومین فیلمی بود که به تنهایی کارگردانی کرد. فیلمبرداری از اکتبر تا دسامبر 2018 در ایالت ماساچوست انجام شد و تدوین از یک روز پس از پایان فیلمبرداری آغاز شد.

زنان کوچک در تاریخ 7 دسامبر 2019 در موزه هنر مدرن شهر نیویورک به نمایش درآمد و در 25 دسامبر 2019 توسط Sony Pictures Releasing در ایالات متحده اکران شد. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت

 

فیلم زنان کوچک (Little Women)

فیلم زنان کوچک (Little Women)

جوایز فیلم سینمایی زنان کوچک (Little Women)

این فیلم در میان جوایز متعددش، شش نامزدی جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن (رونان)، بهترین بازیگر نقش مکمل زن (پوگ)، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین موسیقی متن را به خود اختصاص داد و برنده جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس شد. این فیلم همچنین پنج نامزدی جایزه فیلم آکادمی بریتانیا، با برنده شدن برای بهترین طراحی لباس و دو نامزدی جایزه گلدن گلوب را به دست آورد.

 

خلاصه فیلم سینمایی زنان کوچک (Little Women)

، در بوستون و درست پس از پایان جنگ داخلی می گذرد و داستان چهار خواهری را تعریف می کند که برای غلبه بر فقر و تبدیل شدن به زنانی مفید و خودکفا، سخت در تلاش اند.

مگ، بزرگترین خواهر، دختری زیبا اما غرق در آرزوهای مادی است؛ جو، دختری خوش قلب و شبیه پسرهاست که به نویسندگی علاقه دارد؛ بث، خجالتی و مهربان است و به موسیقی عشق می ورزد؛ و ایمی، کوچک ترین خواهر، اندکی خودخواه اما بسیار اجتماعی و خوش مشرب است.

با این که این شخصیت ها مانند همه ی برادرها و خواهر ها گهگاهی با هم به مشکل می خورند، اما محیط پرعشق خانه را با کمک یکدیگر حفظ کرده و بی صبرانه منتظر بازگشت پدرشان از جنگ هستند.

 

 

بازیگران فیلم سینمایی زنان کوچک (Little Women)

سرشه رونان در نقش جوزفین «جو» مارچ

فلورنس پیو در نقش ایمی مارچ

الیزا اسکانلن در نقش الیزابث «بث» مارچ

اما واتسون در نقش مارگارت «مگ» مارچ

لورا درن در نقش خانم مارچ

تیموتی شالامی در نقش تئودور «لاری» لارنس

مریل استریپ در نقش عمه مارچ

جیمز نورتون در نقش جان بروک

لویی گارل در نقش فردریک «فریتز» بایر

باب ادنکیرک در در نقش آقای مارچ

کریس کوپر در نقش آقای لورنس

تریسی لتس در نقش آقای دَشوود

ابی کوئین در نقش آنی موفات

فیلم سینمایی من پیش از تو

معرفی فیلم سینمایی من پیش از تو

فیلم اِما (Emma)

معرفی فیلم اِما (Emma)از کتاب جین آستن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا