معرفی فیلم اِما (Emma)از کتاب جین آستن

پنج‌شنبه 13 بهمن 1401 سینما ، معرفی فیلم
فیلم اِما (Emma)

فیلم اِما (Emma)

فیلم اِما یک فیلم کمدی رمانتیک در سال 2020 به کارگردانی پاییز د وایلد، بر اساس فیلمنامه ای از النور کاتن، بر اساس رمانی به همین نام اثر  جین آستین است و از بازیگران آن می‌توان به آنیا تیلور-جوی، بیل نای، میا گاث، میراندا هارت، و کلوم ترنر اشاره کرد.اما Emma ساختهٔ دلپذیر آتمن دا وایلد که روایت خنده‌دار رمان محصول ۱۸۱۵ است

اکران این فیلم با همه گیری بیماری کرونا در جهان و تعطیلی سینما ها متوقف شد.

 

مشخصات فیلم اما (Emma)

نام فیلم:فیلم اما

ژانر: کمدی/ رمانتیک

کارگردان :آتمن دا وایلد

تهیه‌کننده: تیم بوان/اریک فلنر

بازیگران: آنیا تیلور جوی، کالوم ترنر، جانی فلاین

تاریخ انتشار: ۲۰۲۰

 

 

خلاصه فیلم اما (Emma)

اما وودهاوس، خوش تیپ، باهوش و ثروتمند است. او بر اساس رمان محبوب جین آستن در سال ۱۸۱۵، شخصیتی بسیار بسیار مداخله‌گر دارد. در فیلم اما، آنیا تیلور جوی در نقش همسریابی سلطنتی و پرخاشگر بازی می‌کند.

اِما وودهاوس (آنیا تیلور-جوی) دختر جوانی از یک خانواده ثروتمند بوده و در دهکده کوچکی که زندگی می‌کند بسیار محبوب و شناخته‌شده است. او به نوعی فضول محله هم هست و نسبت به جرج نایتلی (جانی فلین) که همسایه و در ظاهر دوست اوست، رفتارهای خاصی دارد.

در انگلستان دوران سلطنت، اما وودهاوس ثروتمند و زیبا با پدرش زندگی می کند و اغلب توسط آقای نایتلی، یک مالک محلی که برادر شوهر خواهرش است، به ملاقات او می رود. او پس از ازدواج خواهرش، ، به دنبال یک همراه جدید است

اما در مورد هریت اسمیت، دختر جوان‌تری که اِما تصور می‌کند فرزند بی‌ادعای یک جنتلمن است، قرار می‌گیرد. اما متوجه می شود که آقای رابرت مارتین، کشاورز مستاجر آقای نایتلی، از هریت خواستگاری کرده است. اگرچه اما ادعا می کند که مداخله نمی کند، اما هریت را دستکاری می کند تا پیشنهاد ازدواج آقای مارتین را رد کند، که باعث ناراحتی هریت شد.

اما معتقد است که آقای التون، معاون محلی، عاشق هریت است و علیرغم هشدار آقای نایتلی مبنی بر اینکه نباید خودش را درگیر این موقعیت کند، هریت را تشویق می کند تا امیدهایش را به او منتقل کند.

در زمان کریسمس، خواهر بزرگتر اما و برادر کوچکتر آقای نایتلی برای ملاقات می آیند. بعد از اینکه همه زودتر شام را با وستون ها ترک می کنند، اما خود را در کالسکه با آقای التون تنها می بیند که عشق خود را به او اعلام می کند. اما فوراً او را رد می کند

آقای التون به مدت شش هفته ناپدید می شود و در نهایت با همسرش باز می گردد. دو رابطه بسیار مورد بحث ساکنان هایبری ظاهر می شود: جین فیرفکس، خواهرزاده خانم بیتس، و فرانک چرچیل، پسر آقای وستون از ازدواج اول او. اما به جین حسادت می‌کند اما فرانک مجذوب او می‌شود.

ورود فرانک واستون ها را وادار می کند که توپی را در دست بگیرند، جایی که آقای التون با امتناع عمدی هریت از رقصیدن با او، شرمنده می شود. او توسط آقای نایتلی که از او می خواهد برقصد نجات می یابد. اما و آقای نایتلی نیز با هم می رقصند و احساسات عاشقانه را بین آنها بیدار می کنند.

اگرچه اِما قبل از اینکه آقای نایتلی بتواند با او صحبت کند، آنجا را ترک می‌کند، اما فقط برای ملاقاتشان به خانه او می‌دود تا فرانک، که هریت را پس از حمله مسافران رمانیچال، نجات داده، قطع شود. هریت به اما می‌گوید که دوباره عاشق شده است و این باعث می‌شود که اما باور کند هریت عاشق فرانک است. اما دوباره قول داد که دخالت نکند اما شرایط را دستکاری می کند تا هریت و فرانک زمان بیشتری را با هم بگذرانند.

اما سعی می کند زمان بیشتری را با آقای نایتلی بگذراند و وقتی او بارها او را نادیده می گیرد شگفت زده می شود

اگرچه اما و آقای نایتلی بسیار عاشق هستند، اما اما از فکر تنها گذاشتن پدرش ناراحت است. برای برآورده کردن خواسته‌های او، آقای نایتلی به او پیشنهاد می‌کند که به جای اینکه اِما خانه پدرش را ترک کند، در هارتفیلد به آنها بپیوندد. اما با خوشحالی موافقت کرد و آن دو ازدواج کردند.

فیلم اِما (Emma)

فیلم اِما (Emma)

بازیگران فیلم اما (Emma)

آنیا تیلور جوی: در نقش اما وودهاوس

جانی فلین :در نقش جورج نایتلی

میا گوث :در نقش هریت اسمیت

میراندا هارت: در نقش خانم بیتس

بیل نای: در نقش آقای وودهاوس

جاش اوکانر: در نقش بزرگوار آقای التون

کالوم ترنر :در نقش فرانک چرچیل

مبر اندرسون :در نقش جین فیرفکس

روپرت گریوز: در نقش آقای وستون

جما ویلان :در نقش خانم وستون (خانم تیلور سابق)

تانیا رینولدز :در نقش خانم آگوستا التون

کانر سویندلز :در نقش رابرت مارتین

الیور کریس: در نقش جان نایتلی

کلویی پیری :در نقش ایزابلا نایتلی

آنگوس ایمری: در نقش بارتولومی

نیکلاس برنز :در نقش آقای کول

قسمتی از فیلم اما (Emma)

فیلم سینمایی زنان کوچک

معرفی فیلم سینمایی زنان کوچک (Little Women)

سریال 100 نفر

معرفی سریال 100 نفر(The 100)

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا