فیلتر کردن خودکار کامنت ها در لایو ویدیو و پست های اینستاگرام – فناوری

جمعه 9 تیر 1396 فناوری

امروز اینستاگرام قابلیت جدیدی برای فیلتر کردن کامنت‌های توهین‌آمیز و اسپم در لایو ویدیوها و پست‌های عادی معرفی کرد.

چند ماه پیش اینستاگرام قابلیتی برای فیلتر کامنت‌ها ارائه کرد که با استفاده از آن کاربران قادر بودند کامنت‌های توهین‌آمیز را به‌صورت خودکار فیلتر کنند و با عدم مشاهده‌ی کامنت‌های توهین‌آمیز، تجربه‌ی بهتری در کار با اینستاگرام داشته باشند. امروز اینستاگرام این ویژگی را به لایو ویدیوها نیز بسط داده است و از امروز می‌توانید از این امکان، در ویدیوهای زنده‌ی خود نیز استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید، امکان ارسال کامنت در لایو ویدیوها وجود دارد که استقبال زیادی هم از آن می‌شود؛ به‌طوری که معمولا تعداد کامنت‌هایی که در یک لایو ده‌دقیقه‌ای ثبت می‌شوند، از یک پست عادی بیشتر خواهد بود. تا به امروز تنها راه مبارزه با کاربران مزاحم و کامنت‌های توهین‌آمیز در لایو ویدیو، ریپورت کردن دستی آن‌ها بود؛ اما با فعال شدن این ویژگی جدید، می‌توانید فیلترهای مورد نظرتان را در پخش زنده نیز اعمال کنید تا تعداد کامنت‌های توهین‌آمیز تا حد زیادی کاهش پیدا کند. برای دسترسی به این قابلیت، به تنظیمات اینستاگرام و سپس بخش Comments مراجعه کنید.

علاوه بر فیلتر کردن کامنت‌های توهین‌آمیز، اینستاگرام ابزار جدیدی برای فیلتر کردن اسپم‌ها نیز ارائه داده است. کامنت‌هایی که لزوما حاوی کلمات توهین‌آمیز نیستند؛ اما مزاحمت‌آمیز، تبلیغی یا به‌اصطلاح Spam هستند. بر خلاف بخش قبل که تنها از زبان انگلیسی استفاده می‌کرد، این بخش از چند زبان دیگر مانند اسپانیایی، آلمانی، ژاپنی، فرانسوی و … نیز پشتیبانی می‌کند. عملکرد این ابزار به لطف یادگیری ماشینی، در طول زمان بهتر و بهتر خواهد شد. اینستاگرام اعلام امیدواری کرده است که بتواند از زبان‌های بیشتری در این بخش پشتیبانی کند. برای دسترسی به این قابلیت، به تنظیمات اینستاگرام و سپس بخش Comments مراجعه کنید.

توجه: اگرچه این امکان یک قابلیت کاربردی است؛ اما به دلیل عدم پشتیبانی از زبان فارسی، کاربردی برای ما نخواهد داشت. تنها راه بهره بردن از این ویژگی، وارد کردن دستی کلمات فارسی در بخش تنظیمات فیلترینگ است تا بتوانید با تعیین کردن کلمات ناخوشایندی که در کامنت‌ها می‌خوانید، از مشاهده‌ی مجدد کامنت‌هایی که شامل آن لغات باشند، رهایی یابید.


منبع : زومیت

با اپلیکیشن Triangle گوگل در مصرف دیتا صرفه‌جویی کنید - فناوری

جنگل‌ های تازه کشف‌ شده و تأثیر آن‌ها بر شرایط آب و هوای زمین - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا