«فیجت اسپینر»ها چرا محبوب شدند؟-فناوری

شنبه 24 تیر 1396 فناوری

یک جسم عجیب کوچک، ساده و خوش رنگ و لعاب و فانتزی که با صدای قِرقِر اندکی به سرعت می چرخد.

این قدر سریع که انگار خیال ایستادن از حرکت را ندارد و با قوانین فیزیک و
اصطکاک غریبه است! احتمالا این روزهای اخیر شما هم اسپینر را در دست دوست و
آشنا دیده اید.

به گزارش هفته نامه همشهری جوان، یک جسم عجیب کوچک، ساده و خوش رنگ و لعاب و فانتزی که با صدای قِرقِر اندکی به سرعت می چرخد. این قدر سریع که انگار خیال ایستادن از حرکت را ندارد و با قوانین فیزیک و اصطکاک غریبه است! احتمالا این روزهای اخیر شما هم اسپینر را در دست دوست و آشنا دیده اید.

 

از مترو و اتوبوس تا کلاس دانشگاه و محل کار. اسباب بازی جدید آدم بزرگ ها همان طور که گفتیم «اسپینر» نام دارد، یعنی چرخنده و این چرخیدن تنها کاری است که این وسیله انجام می دهد.
 
قیمت اسپینرها اما در برابر یک چرخش ساده کمی گران به نظر می رسد. ظاهر دلفریب و رنگارنگی که در قلبش تنها یک بلبرینگ پنهان است. هر طور هم که نگاهش کنید به قیمت های بعضا بالای صد هزار تومانی که می فروشندش نمی ارزد. گرچه بعضی از انواع گرانقیمت آن ویژگی های جالبی دارند که ممکن است این قیمت را برای تان توجیه کند. مثلا اسپینر شما فندک یا اسپیکر بلوتوثی هم هست!
 
به هر حال همین مدل های گرانقیمت هم طرفداران خودشان را دارند. فیجت اسپینر مدل های ارزان تر و ساده ای هم دارد. از سایت فروشگاه های اینترنتی معروف تا کانال های تلگرامی و حتی مترو به راحتی می توانید انواع مدل اسپینر را خریداری کنید. اما این اسباب بازی از کجا آمد؟ چطور تا این حد محبوب شد و آیا فایده ای هم برای ما دارد؟
 

«فیجت اسپینر»ها چرا محبوب شدند؟

 

 

لولاهای 360 درجه ای و منعطف باعث می شود که محدودیتی در کار با این وسیله نداشته باشید، حتی یک توقف کوتاه،اما قیمت حدودا 120 هزار تومانی این اسباب بازی برای چنین وسیله ای بسیار گران به نظر می رسد!
 
Fidget Dice فیجت دایس
 

«فیجت اسپینر»ها چرا محبوب شدند؟

 
هم خانواده و شبیه به همان مکعب فیجت است اما 12 وجه دارد. تعدادی از وجه های آن شبیه فیجت کیوب است اما ابزار بیشتری روی 12 وجه خود دارد تا به هر نحو که دوست دارید خود را مشغول کنید. انواع دکمه، اعداد چرخان، سطوح بافت دار و زبر و جوی استیک را می توانید در این وسیله ببینید که شکل جالبی دارد.

 

فیجت دایس هم مانند برادر بزرگ تر خود راه های مختلفی برای دوری از افکار مختلف و استرس را روی سطح خود دارد! اما برگ برنده آن تنوع بیشتر، رنگ و طرح های بسیار زیبا حتی در مقایسه با مکعب فیجت و قیمت و اندازه شبیه به فیجت کیوب است.

منبع : فرادید

هشدار فتا به مشتریان خرید اینترنتی-فناوری

بلندگوی هوشمند جان یک زن آمریکایی را نجات داد-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا