فورد فیستا ST 2017 با پیشرانه‌ جدید معرفی شد – فناوری

دوشنبه 9 اسفند 1395 فناوری

فورد فیستا اِس تی 2017 با پیشرانه‌ی جدید و دو نسخه‌ی ۵ درب و ۳ درب معرفی شد. احتمالاً در این نسل نیز سفارش جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک امکان پذیر نیست.

نسل قبلی فورد فیستا، به عنوان بهترین هاچبک جذاب و هیجانی در بازار شناخته می‌شد؛ اما فیستا ۲۰۱۷، بسیار متفاوت از نسل قبلی خود خواهد بود و ویژگی‌های متفاوتی ارائه خواهد کرد. این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.

فورد فیستا ST 2017

فورد فیستا ST 2017، به پیشرانه‌ی جدیدی مجهز شده است که حجم آن ۱.۵ لیتر است؛ این پیشرانه ۳ سیلندر و با آرایش خطی است که از توربوشارژر بهره می‌برد و توان خروجی آن معادل با ۱۹۷ اسب‌ بخار و گشتاور خروجی آن ۲۹۰ نیوتن‌متر است. در مقایسه با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر نسل قبل، توان خروجی پیشرانه‌ی جدید ۱۷ اسب‌ بخار و ۵۰ نیوتن‌متر افزایش یافته است. اما میزان Overboost در هر دو نسخه یکسان است و می‌تواند به مدت ۲۰ ثانیه، توان تولیدی پیشرانه را افزایش دهد.

فورد فیستا ST 2017

نسل جدید همچنان از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و ساختار محور محرک در جلو بهره می‌برد. هنوز اطلاعاتی در مورد امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک منتشر نشده است. با این حال، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت فیستا ST با جعبه‌دنده‌ی دستی ۶.۷ ثانیه است که ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر است.

فورد فیستا ST 2017

همچنین انتظار می‌رود، مصرف سوخت پیشرانه‌ی جدید به میزان قابل توجهی کمتر از نسل قبلی باشد؛ نسل فعلی فورد فیستا به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۲ لیتر سوخت مصرف می‌کرد، که در نسل جدید به ۵.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت. این پیشرانه اولین نمونه‌ی ۳ سیلندر جهان است که به فناوری غیرفعال کردن سیلندر اضافی در جهت کاهش مصرف سوخت مجهز شده است.

فورد فیستا ST جدید به حالت‌های مختلف رانندگی مجهز شده است که با توجه به حالت رانندگی که انتخاب می‌شود، عملکرد پیشرانه، کالیبراسیون فرمان و تنظیمات کنترل پایداری تغییر می‌کنند. حالت‌های رانندگی شامل معمولی، اسپرت و پیست هستند. این حالت‌ها همچنین صدای خروجی اگزوز  و صدای الکترونیکی مشابه اگزوز درون کابین را نیز تنظیم می‌کنند. فناوری دیگری موسوم به «کنترل گشتاور بهینه» در فیستا ST به کار رفته است که توانایی کاهش سرعت چرخ جلویی که در داخل پیچ است، بر عهده دارد.

فورد فیستا ST 2017

یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی که بر فورد فیستا ST وارد است، عرضه‌ی این خودرو فقط در نسخه‌ی ۳ درب است که در برخی بازارهای مقصد این خودرو همانند استرالیا و برخی کشورهای اروپایی رخ می‌دهد. اما شرکت فورد اعلام کرده است که نسل جدید فیستا ST، در تمامی کشورهای اروپایی و استرالیا در دو نسخه‌ی ۵ درب و ۳ درب عرضه خواهد شد. با توجه به شرایط فروش جدید این شرکت، شاهد خودروی کاربردی‌تری در این بازارها خواهیم بود.

نمای ظاهری نسل جدید، از جلو پنجره‌ای با طراحی جدید، چرخ‌های مجهز به رینگ‌ ۱۸ اینچی و رنگ‌های بدنه‌ی جدید بهره می‌برد. با توجه به تصاویر منتشر شده، رنگ «آبی مایع» نیز یکی از رنگ‌های جدید است که در نسل جدید قابل سفارش است. از دیگر امکانات رفاهی این نسل می‌توان به سانروف یا سقف پانورامیک اشاره کرد.

فورد فیستا ST 2017

در داخل کابین فیستا ST، از نمایشگر ۸ اینچی لمسی برای سیستم چندرسانه‌ای استفاده شده است که مجهز به رابط کاربری Sync ۳، اپل CarPlay و اندروید Auto است. همچنین صندلی‌های اسپرت ریکارو و غربیلک فرمان با انتهای صاف (D شکل)، فضای اسپرت و مهیجی در داخل کابین فراهم کرده‌اند. با توجه به تصاویر منتشر شده، خریداران می‌توانند شاهد سیستم تهویه‌ی مطبوع دوکاناله، گرم‌کن صندلی‌های جلو و سیستم صوتی Bang & Olufsen در نسل جدید باشند.

هنوز اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه‌ی نسل جدید فورد فیستا ST منتشر نشده است.


منبع : زومیت

رکورد زنی میتسوبیشی در ساخت سریع ترین آسانسور دنیا-فناوری

اینتل در واکنش به رایزن AMD قیمت پردازنده های Core i5 و Core i7 را کاهش داد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا