10 فواید استفاده همزمان عسل و دارچین برای سلامتی

چهارشنبه 19 مرداد 1401 سلامت ، آشپزی
فواید عسل و دارچین

فواید عسل و دارچین:

عسل و دارچین:عسل از زمان های قدیم توسط بسیاری از فرهنگ ها به عنوان دارو به صورت خوراکی و موضعی مورد استفاده قرار گرفته است. عسل که از طریق تبدیل شهد گل به قندهای ساده‌تر از زنبور عسل به دست می‌آید، بسته به گل، رنگ‌های بسیار زیادی دارد.

فواید عسل به دلیل محتوای گسترده فلاونوئید و پلی فنولیک آن است. هر دو ترکیب به عنوان آنتی اکسیدان مفید در محافظت در برابر بیماری های مزمن مختلف عمل می کنند.

از طرف دیگر دارچین ادویه ای است که از پوست درخت دارچین به دست می آید. معمولاً به صورت پودری برای افزودن طعم به غذا و محصولات پخته شده استفاده می شود.

دارچین که برای بیماری های مختلف استفاده می شود، به دلیل نقش آن در مدیریت دیابت، محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی و مبارزه با عفونت ها مورد مطالعه قرار گرفته است.

 

فواید عسل و دارچین

فواید عسل و دارچین

1. سرماخوردگی را تسکین می دهد

گزارش‌های آزمایش‌های متعدد در میان کودکان نشان می‌دهد که یک دوز عسل می‌تواند بر سرفه‌های ناشی از ویروس سرماخوردگی تأثیر بگذارد. با این حال، عسل نباید به کودکان بالای 12 ماه داده شود.

اگرچه شواهدی مبنی بر اثربخشی دارچین برای درمان یا مدیریت سرماخوردگی وجود ندارد، اما برخی مطالعات استفاده از قرص‌های دارچین را برای کنترل علائم سرماخوردگی و سرفه گزارش کرده‌اند.

 

2. خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد

عسل حاوی انواع آنتی اکسیدان ها از جمله مقادیری ویتامین C به همراه پلی فنول ها و فلاونوئیدها است. این ترکیبات با بهبود توانایی رگ های خونی برای شل شدن، کاهش فشار خون بالا، جلوگیری از تشکیل لخته که می تواند باعث سکته مغزی و حملات قلبی شود، و از تشکیل کلسترول جلوگیری می کند.

سینامالدئید، ترکیب فعال دارچین، دارای خواص ضد التهابی است که می تواند محافظت کننده قلب باشد. همچنین به شل شدن عضلات رگ های خونی کمک می کند که در فشار خون بالا (فشار خون بالا) مفید است.

از آنجایی که عسل و دارچین هر دو دارای فواید محافظت از قلب هستند، مصرف آنها با هم ممکن است در مدیریت و حتی پیشگیری از چندین بیماری قلبی مفید باشد.

 

3. به مدیریت دیابت کمک می کند

شواهد حاکی از فواید استفاده از عسل در درمان دیابت است. پتانسیل آنتی اکسیدانی آن امکان استفاده از آن را به عنوان مکمل در درمان فراهم می کند.

برخی کارآزمایی‌های بالینی گزارش کرده‌اند که در کنار داروهای دیابت، آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C (موجود در عسل) به طور قابل‌توجهی سطح HbA1c (معیار گلوکز متصل به هموگلوبین) را کاهش داده و از آسیب اندام‌های ناشی از دیابت جلوگیری می‌کند.

دارچین به دلیل نقش آن در دیابت و بهبود حساسیت سلول‌های انسانی به انسولین بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است. در یک تجزیه و تحلیل ترکیبی از نتایج مطالعات متعدد، مصرف دارچین به مدت 4 تا 18 هفته توسط افراد مبتلا به دیابت نوع 2 منجر به کاهش سطح گلوکز خون ناشتا، کلسترول و تری گلیسیرید شد.

 

4. اثرات ضد میکروبی را فراهم می کند

عسل در بسیاری از فرهنگ ها به صورت موضعی برای درمان زخم ها و برخی بیماری های پوستی استفاده شده است.

برخی از بررسی ها حتی عسل را به عنوان اثری برتر در درمان زخم ها و سوختگی های حاد اعلام کرده اند. این تا حد زیادی به اثرات ضد باکتری و ضد التهابی آن نسبت داده می شود.

پراکسید هیدروژن و مقادیر بالای قند موجود در عسل برای جلوگیری از رشد باکتری ها پیشنهاد می شود و آن را به یک عامل مفید برای زخم های خاص تبدیل می کند.

سینامالدئید در میان نقش های متعدد خود، برخی از عملکردهای ضد میکروبی را نیز نشان می دهد. به دلیل اثر بازدارندگی آن بر روی برخی از باکتری ها، برای افزایش ماندگاری مواد غذایی استفاده می شود.

 

5. عملکرد مغز را بهبود می بخشد

عسل دارای عملکردهای ضد افسردگی و مسدود کننده درد است و از آسیب اکسیداتیو به اعصاب جلوگیری می کند. پلی فنول های موجود در عسل به مبارزه با التهاب اعصاب در قسمت هایی از مغز که حافظه را درگیر می کند، جلوگیری می کند، از اختلالات حافظه جلوگیری می کند و تولید خاطرات را تحریک می کند.

دارچین همچنین به دلیل توانایی آن در بهبود مقاومت به انسولین در محدود کردن تغییرات ناشی از بیماری آلزایمر در مغز نقش دارد.

عسل و دارچین می توانند راهی ایمن و طبیعی برای بهبود حافظه و عملکرد مغز باشند، به ویژه در افرادی که سابقه خانوادگی بیماری های مغزی مانند بیماری آلزایمر دارند.

 

فواید عسل و دارچین

فواید عسل و دارچین

6. به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند

از عسل برای کاهش ناراحتی های گوارشی مانند سوء هاضمه و اسهال استفاده می شود. همچنین در درمان و درمان اختلالات گوارشی از جمله زخم، التهاب مخاط معده و اسیدیته مفید بوده است.  این فواید عسل به محتوای آنتی اکسیدانی آن نسبت داده می شود.

برخی از مطالعات بالینی در کودکان و نوزادان نشان داد که مصرف عسل منجر به کاهش مدت زمان اسهال می شود زیرا خواص ضد باکتریایی از خود نشان می دهد.

عسل و دارچین فواید مختلفی دارند که ممکن است به بهبود سلامت گوارش کمک کند. آنها مکانیسم های مختلفی را نشان می دهند که بر شرایط مختلف تأثیر می گذارد.

 

7. علائم آلرژی را کاهش می دهد

از عسل در درمان آلرژی استفاده می شود. مطالعات نشان داده اند که مصرف عسل علاوه بر داروها باعث بهبود رینیت آلرژیک در بیماران می شود.

عسل به دلیل خاصیت ضدالتهابی خود، التهاب غشای مخاطی را کاهش می دهد و راه های تنفسی و مجاری بینی مسدود شده را شل می کند.

در مطالعات انجام شده بر روی مدل های موش، دارچین همچنین پتانسیلی در مدیریت آلرژی نشان داده است زیرا التهاب و تولید ترکیباتی را که باعث علائم آلرژیک می شوند کاهش می دهد.

 

8. به کاهش وزن کمک می کند

نتایج یک کارآزمایی روی هندی‌های آسیایی که روزانه 3 گرم دارچین مصرف می‌کردند، کاهش اندازه‌گیری‌های بدن از جمله دور کمر، نسبت دور کمر به باسن و شاخص توده بدنی (BMI) را نشان داد. کاهش BMI ممکن است به دلیل کاهش وزن کلی باشد، اگرچه چنین نتایجی گزارش نشده است.

در مطالعه دیگری، مصرف عسل به مدت یک سال به طور قابل توجهی از افزایش وزن در موش های بالغ جلوگیری کرد. درصد چربی کلی نیز کاهش یافت.

عسل و دارچین ممکن است به طور جداگانه پتانسیل کاهش وزن را نشان دهند، اما آزمایشات و تحقیقات انسانی در مورد اثر بخشی عسل و دارچین با هم وجود ندارد.

 

9. آرتروز را بهبود می بخشد

در مطالعه ای که بر روی 36 زن مبتلا به آرتریت روماتوئید که شامل التهاب مفاصل است، انجام شد، مصرف 4 کپسول پودر دارچین 500 میلی گرمی علائم بالینی و التهاب مرتبط با این بیماری را کاهش داد.

عسل به دلیل پتانسیل ضد التهابی آن در مدیریت آرتروز مورد مطالعه قرار گرفته است. با تغییر مسیرهایی که باعث آرتروز می شوند عمل می کند. عسل ممکن است درد را تسکین دهد، پیشرفت بیماری را کاهش دهد و انعطاف پذیری مفاصل را بهبود بخشد.

هیچ داده بالینی وجود ندارد که تأثیر عسل و دارچین را برای آرتریت نشان دهد. با این حال، پتانسیل ضد التهابی مشترک آنها می تواند یک درمان مفید در مدیریت علائم آرتریت باشد.

 

10. با سرطان مبارزه می کند

چندین درمان طبیعی و عامیانه برای نقشی که ممکن است در کاهش ناراحتی ناشی از سرطان یا درمان آن یا حتی در پیشگیری از این بیماری ایفا کنند، مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

در یک مطالعه، دارچین باعث کاهش کلونیزاسیون هلیکوباکتر پیلوری، باکتری مسئول التهاب و سرطان معده شد. برخی شواهد همچنین نشان دادند که دارچین می تواند با تداخل در مکانیسمی که باعث تکثیر سلول های سرطانی می شود، باعث مرگ سلول های سرطانی شود.

اگرچه شواهد قطعی زیادی وجود ندارد که نقش عسل و دارچین را در پیشگیری یا درمان برخی از انواع سرطان نشان دهد، شواهد کافی برای نشان دادن پتانسیل امیدوارکننده آن وجود دارد.

عسل و دارچین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی خود می توانند در درمان سرطان در آینده مفید باشند.

 

فواید عسل و دارچین

فواید عسل و دارچین

چگونه می توان عسل و دارچین را با هم مصرف کرد؟

محبوب ترین روش مصرف دارچین این است که یک قاشق چای خوری پودر دارچین و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب گرم اضافه کرده و مانند چای میل کنید.

یک قاشق چای خوری دارچین را نیز می توان با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرد و به تنهایی مصرف کرد.

 

 

چیز کیک اسنیکرز

چیز کیک/ طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز

میوه اژدها

میوه اژدها/7 فواید شگفت انگیز میوه اژدها برای سلامتی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا