فواید حرکت پلانک

شنبه 25 دی 1400 سلامت
فواید حرکت پلانک

فواید حرکت پلانک

پلانک یکی از حرکات ورزشی که می‌تواند در برنامه ورزشی و روزانه شما قرار بگیرد این حرکت ورزشی آمادگی جسمانی را افزایش می‌دهد.پلانک در کوتاه مدت تاثیر خود را نشان می‌دهد. در این حرکت از وزن بدن برای شکل‌گیری عضلات استفاده می‌شود. در این حرکت زمان کمتری مصرف می‌شود اما نتیجه خوبی خواهد داشت.

پلانک یکی از بهترین روش های تقویت عضلات مرکزی و شکم محسوب می شود. شاید به ظاهر این تمرین ساده به نظر برسد ( اساسا حرکت شنای استاتیک است ) ، اما نگهداری بدن خود در این موقعیت آسان نمی باشد. طولی نمی کشد که متوجه خواهید شد هر چه برای مدت زمان طولانی تری در حالت پلانک شکم بمانید ، این تمرین سخت تر می شود. افزایش مدت زمان نگهداری و یا تعداد تکرارهایی که در مدت زمان مشخص شده انجام می دهید ، نکته کلیدی در تقویت عضلات نیم تنه می باشد.

آیا شما می توانید برای یک الی دو دقیقه در حالت پلانک بمانید ؟ به منظور افزایش چالش و هدف قرار دادن قسمت های مختلف عضلات نیم تنه خود ، باید انواع حرکت پلانک شکم را در برنامه تمرینی خود بگنجانید. اما قبل از آن اطمینان حاصل کنید که نیروی پایه ای کمی در نیم تنه خود ایجاد کرده اید و با نحوه انجام صحیح این تمرین آشنا شوید.

فواید حرکت پلانک

فواید حرکت پلانک

حرکت پلانک چیست ؟
پلانک یک تمرین بدنسازی ایزومتریک است که در طول آن پشت کمر شما به منظور تقویت عضلات نیم تنه همچون تمرین شنا صاف می باشد. هدف اصلی ، نگه داشتن حالت این تمرین در مدت زمان طولانی است تا عضلات متعددی را در نیم تنه به چالش بکشد ( علاوه بر عضله دست ، باسن و پا ، عضلات راست شکمی را به چالش می کشد ).

فواید حرکت پلانک عبارتند از:

  •  بهتر شدن سوخت و مانور بدن:

انجام حرکت پلانک باعث سوزاندن کالری می‌شود. این حرکت نسبت به کرانچ و دراز و نشست کالری‌سوزی بالاتری دارد. این حرکت برای افرادی که زیاد تحرک ندارند بسیار مفید است زیرا نه تنها به چربی‌سوزی کمک می‌کند بلکه سوخت و ساز را افزایش می‌دهد.

  • افزایش قدرت بالا تنه:

حرکت پلانک بسیار برای عضلات شکم مفید است و باعث افزایش قدرت عضلات بالا تنه می‌شود.

فواید حرکت پلانک

فواید حرکت پلانک

  • کاهش احتمال آسیب‌دیدگی گردن و کمر:

این حرکت باعث افزایش قدرت عضلات در ناحیه گردن و کمر می‌شود و احتمال آسیب‌دیدگی در این نواحی را کاهش می‌دهد. پلانک به دردهای کمردرد کمک می‌کند.

  •  بهتر شدن وضعیت بدن:

حرکت پلانک باعث افزایش قدرت کمر، گردن، سینه و شانه می‌شود و بدن به صورت کلی در شرایط بهتری قرار می‌گیرد.

  •  افزایش تعادل بدن:

حرکت پلانک به افزایش تعادل کمک می‌کند. ضعیف بودن عضلات شکم باعث کاهش تعادل می‌شود. سعی کنید حرکت پلانک را در برنامه ورزشی خود بگنجانید تا کارایی بهتری در کارهای روزانه داشته باشیم.

 

مشکلات شایع چشمی در کودکان

مشکلات شایع چشمی در کودکان

درد دیواره سینه

درد دیواره سینه

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا