9 فواید ترک گوشت برای سلامتی

پنج‌شنبه 26 آبان 1401 سلامت
فواید سلامتی ترک مصرف گوشت

فواید سلامتی ترک مصرف گوشت

فواید ترک گوشت برای سلامتی:گوشت منبع پروتئین و بسیاری از مواد مغذی دیگر از جمله ویتامین‌های A، B1، B12، نیاسین، آهن، روی و سایر ریزمغذی‌ها است. با این حال، تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف گوشت، به ویژه گوشت قرمز، ممکن است بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد  و تغییر به رژیم غذایی گیاهی فواید زیادی از نظر سلامتی دارد.

بنابراین، وقتی خوردن گوشت را متوقف می کنید، بدن شما چه سودی می برد؟ بسیاری از مزایای سلامتی با رژیم غذایی بدون گوشت مرتبط است. برای دانستن بیشتر در مورد آن به ادامه مطلب بروید.

فواید سلامتی ترک مصرف گوشت

فواید سلامتی ترک مصرف گوشت

1. روده سالم را تقویت می کند

باکتری ها در ریزمحیط روده وجود دارند و به آنها “فلور طبیعی روده/روده” یا “میکروبیوم روده” می گویند. فلور طبیعی برای هر فرد منحصر به فرد است و متابولیت های تولید شده توسط میکروبیوم روده مانند اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه و ویتامین B12 برای میزبان مفید هستند.

ترکیب میکروبیوم روده شما تحت تأثیر رژیم غذایی شما است. این به نوبه خود بر خطر بیماری تأثیر می گذارد. نشان داده شده است که رژیم گیاهخواری تأثیر مطلوبی بر میکروبیوم روده و خطر قلبی متابولیک مرتبط دارد.

مهمتر از همه، سطوح متابولیت میکروبی روده تری متیل آمین N-اکسید (TMAO) که با تصلب شرایین عروق کرونر مرتبط است، زمانی که یک رژیم گیاهخواری مصرف می کنید به جای رژیمی که محتوای گوشت بالایی دارد، کاهش می یابد.

2. از سلامت قلب حمایت می کند

ترک مصرف گوشت می تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند

رژیم گیاهخواری نه تنها از تصلب شرایین جلوگیری می کند، بلکه آن را معکوس می کند و عوامل خطر بیماری قلبی عروقی (CVD) را کاهش می دهد. یک مطالعه اخیر نشان داده است که رژیم گیاهخواری مرگ و میر ناشی از CVD و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب (CHD) را حداقل تا 40 درصد کاهش می دهد.

3. کاهش خطر سکته مغزی

 

فشار خون بالا عامل مهمی در ایجاد سکته مغزی است. تحقیقات اخیر نشان داده است که رژیم گیاهخواری فشار خون را کنترل می کند و در نتیجه خطر سکته را کاهش می دهد.

 

4. کاهش خطر ابتلا به آرتریت

ترک گوشت ممکن است علائم آرتریت را کاهش دهد.

یک مطالعه اخیر نشان داد که استفاده از غلات کامل و غذاهای گیاهی برای تغذیه بیماران مبتلا به آرتروز منجر به کاهش قابل توجه درد مفاصل می شود. این امر به کاهش متابولیت‌های ایجادکننده التهاب (مانند اسید آراشیدونیک) نسبت داده شد که در مقادیر زیادی هنگام مصرف رژیم حیوانی تولید می‌شوند اما زمانی که رژیم گیاه‌خواری/گیاهی مصرف می‌شود تولید نمی‌شوند.

اثرات مشابهی از رژیم غذایی گیاهی در کاهش درد مفاصل در مورد آرتریت روماتوئید گزارش شده است.  مکانیسم عمل در اینجا نیز به نظر می رسد کاهش تولید متابولیت های ایجاد کننده التهاب باشد.

 

فواید سلامتی ترک مصرف گوشت

فواید سلامتی ترک مصرف گوشت

5. خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

ترک مصرف گوشت می تواند به کاهش خطر دیابت کمک کند

رژیم حیوانی باعث افزایش بار چربی در بدن شما می شود و باعث مقاومت به انسولین می شود و در نتیجه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. علاوه بر این، وجود مقادیر بیشتر آهن در یک رژیم غذایی سرشار از گوشت دوباره منجر به مقاومت به انسولین و در نتیجه دیابت می شود.

بنابراین، رژیم غذایی بدون گوشت با کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است.

6. خواب بهتر را ترویج می کند

یک مطالعه اخیر نشان داده است که مصرف بیشتر گوشت قرمز و گوشت قرمز فرآوری نشده با بروز بیشتر بی خوابی مرتبط است.

جایگزینی با رژیم غذایی گیاهی کیفیت و مدت خواب را بهبود می بخشد. خواص خواب‌آور رژیم غذایی گیاهی ممکن است به وجود ایزوفلاون‌ها در حبوبات و لوبیا نسبت داده شود.

7. سلامت پوست عالی

یک مطالعه اخیر افزایش خطر ابتلا به ملانوما را با مصرف گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده مرتبط دانسته است.

رژیم گیاهخواری سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی مانند توکوفرول (ویتامین E)، بتا کاروتن (ویتامین A)، پلی فنول ها و اسیدهای فنولیک است. اینها به تاخیر در روند پیری و تقویت ساختاری پوست کمک می کنند.

علاوه بر این، بسیاری از مطالعات مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات انتخابی را با بهبود سلامت پوست مرتبط دانسته‌اند.

8. افزایش امید به زندگی

ترک مصرف گوشت می تواند به افزایش امید به زندگی کمک کند

طول عمر یا طول عمر و استعداد ابتلا به بیماری‌های سبک زندگی و سرطان‌های خاص در هر انسان با طول انتهای DNA (ماده ژنتیکی) تعیین می‌شود. این انتهای DNA “تلومر” نامیده می شود.

با هر تقسیم سلولی با افزایش سن سلول ها، تلومرها کوتاه می شوند و پس از رسیدن به طول بحرانی، روند مرگ آغاز می شود و همچنین حساسیت به برخی سرطان ها و بیماری های سبک زندگی مانند بیماری های قلبی و دیابت افزایش می یابد. از این رو، ممکن است به راحتی گفته شود که طول تلومر یک عامل اصلی در تعیین طول عمر و سلامت عمومی شما است.

شواهد اخیر نشان می دهد که طول تلومر تحت تأثیر غذاهای خاصی است که مصرف می کنید. مهمترین این غذاها گوشت قرمز است. مصرف منظم گوشت قرمز منجر به کوتاه شدن تلومرها در مدت زمان کوتاه تری می شود. این امر می‌تواند باعث مرگ در سنین پایین‌تر شود، بنابراین امید به زندگی را کاهش می‌دهد، استعداد ابتلا به سرطان‌های خاص را افزایش می‌دهد و خطر ابتلا به بیماری‌های مربوط به سبک زندگی را افزایش می‌دهد.

خوردن گوشت کمتر یا اصلاً گوشت نه تنها تأثیر مثبتی بر امید به زندگی دارد، بلکه مستعد ابتلا به سرطان ها و بیماری های مربوط به سبک زندگی مانند بیماری های قلبی و دیابت را نیز کاهش می دهد.

9. خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد

مصرف گوشت های حیوانی مانند ژامبون با افزایش بروز سرطان های خاص مانند سرطان روده بزرگ، سرطان دستگاه گوارش و سرطان مری مرتبط است. این به دلیل وجود ترکیبات سرطان زا به نام آمین های هتروسیکلیک و در دسترس بودن مقادیر بیشتری آهن در رژیم های غذایی مبتنی بر حیوانات است که سرطان های دستگاه گوارش را افزایش می دهد.

رژیم غذایی بدون گوشت با خطر کمتر سرطان روده بزرگ و روده مرتبط است.

 

فواید سلامتی ترک مصرف گوشت

فواید سلامتی ترک مصرف گوشت

کلمه پایانی

جایگزینی یک رژیم غذایی مبتنی بر گوشت با یک رژیم گیاهخواری مبتنی بر گیاه می تواند مزایای سلامتی زیادی مانند کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان ها و روده سالم داشته باشد.

اگر می خواهید به رژیم گیاهخواری روی بیاورید، به تدریج این کار را انجام دهید. توصیه می شود یک یا دو بار در هفته با یک وعده غذایی کاملاً گیاهی شروع کنید یا یک محصول حیوانی را با یک محصول گیاهی جایگزین کنید. همچنین منطقی است که قبل از ایجاد تغییرات قابل توجه در رژیم غذایی خود با متخصص تغذیه صحبت کنید.

در برخی موارد، مصرف مکمل های آهن و ویتامین برای کمک به بدن برای عادت کردن به رژیم غذایی جدید توصیه می شود.

درمان شپش سر

شپش سر/یک درمان سریع و قطعی شپش موی سر

تجمع چربی در ناحیه گردن

دلایل اصلی تجمع چربی در ناحیه گردن چیست؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا