8فواید آب کلم و کرفس برای سلامتی

یکشنبه 25 دی 1401 سلامت
فواید آب کلم و کرفس

فواید آب کلم و کرفس

فواید آب کلم و کرفس:کلم ها سبزیجات فوق العاده مغذی هستند که بسیار شناخته شده می باشند. یکی از بهترین راه های خوردن کلم مصرف خام یا آب آن است. مصرف آب کلم پیچ یا کلم بروکلی با ویتامین A، C، E و K، و همچنین فسفر، ید و آهن معدنی، کلم بروکلی می تواند به عنوان یک سوپرفورد عمل کند.۹ خاصیت شگفت انگیز آب کلم برای سلامتی

آب کرفس برای تقویت انرژی، سم زدایی بدن، حفظ سلامت کبد، تقویت ایمنی و مصرف تمام ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن مصرف می شود.

آب کرفس و کلم می تواند فواید مختلفی برای سلامتی داشته باشد، از سم زدایی بدن و محافظت از کبد و کلیه در برابر سمیت فلزات سنگین گرفته تا تقویت عملکرد سیستم ایمنی، تامین انواع ویتامین ها و مواد معدنی، بهبود سلامت روده، حفظ پوست سالم، کاهش فشار خون. مدیریت دیابت و کاهش خطر شکستگی با بهبود تراکم استخوان.

مصرف آب کرفس و کلم این مزایای سلامتی را به همراه دارد.

 

فواید آب کلم و کرفس

فواید آب کلم و کرفس

1. بدن را سم زدایی می کند

کرفس یک سبزی پر آب است، به این معنی که محتوای آب بالایی دارد. مصرف آب آن به بدن اجازه می دهد تا سموم را به راحتی دفع کند.

ترکیب آب کرفس با توانایی آب کلم برای کمک به مسیرهای سم زدایی کبد و کلیه ها و محافظت از این اندام ها در برابر سمیت ناشی از فلزات سنگین  می تواند منجر به یک نوشیدنی سم زدایی قوی شود که می تواند به حفظ سلامتی شما کمک کند.

 

2. ایمنی را تقویت می کند

نوشیدن آب کرفس و کلم می تواند به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن شما کمک کند

آب کرفس جدا از اینکه منبع غنی آنتی اکسیدان است، حاوی مواد مغذی است که در تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش دارند. همچنین مشخص شد که عصاره کرفس دارای برخی از خواص ضد باکتریایی است که روی زخم های روی پوست استفاده می شود.

آب کلم سرشار از ویتامین C است و تنها 100 گرم کلم 41 درصد از نیاز روزانه به این ویتامین را تامین می کند.  از آنجایی که ویتامین C در تکثیر و فعالیت سلول های ایمنی نقش دارد، کمبود آن می تواند باعث اختلال در عملکرد ایمنی و افزایش حساسیت به عفونت ها شود.

 

3. فشار خون را مدیریت می کند

آب کرفس و کلم به اندازه کافی سرشار از پتاسیم است و می تواند برای کنترل فشار خون بالا مفید باشد. تون رگ های خونی را بهبود می بخشد تا جریان خون را تسهیل کند و باعث دفع سدیم اضافی می شود که مستقیماً مسئول افزایش فشار خون است.

علاوه بر این، کرفس حاوی ترکیبات زیست فعالی به نام فتالید است که باعث انبساط ماهیچه های رگ های خونی و کاهش موثر فشار خون می شود.

 

4. سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد

سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند کلم و کرفس با کاهش خطر شکستگی مرتبط هستند.

علاوه بر این، ویتامین K بالای آب کرفس و کلم از تحلیل استخوان جلوگیری می کند و خطر شکستگی و پوکی استخوان را به ویژه در زنان یائسه کاهش می دهد.

فواید آب کلم و کرفس

فواید آب کلم و کرفس

5. ممکن است به سلامت روده کمک کند

مصرف آب کرفس و کلم بدون فشار دادن به پالپ فیبری می تواند در بهبود سلامت روده مفید باشد.

فیبر موجود در رژیم غذایی می‌تواند بر میکروارگانیسم‌های روده تأثیر بگذارد که در عملکردهای کلیدی بدن مانند بهبود ایمنی، حفظ متابولیسم، بهبود هضم و حفظ وزن سالم نقش دارند.

 

 

6. از پوست سالم حمایت می کند

مصرف آب کرفس و کلم برای سلامت پوست مفید است

عصاره کرفس از جمله آب آن برای درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس استفاده می شود،  و کلم برای درماتیت، یک بیماری التهابی پوست، مفید است.

مواد مغذی که از آب کرفس و کلم دریافت می کنید همچنین سلامت کلی پوست را بهبود می بخشد، خطوط ریز را کاهش می دهد، تولید کلاژن را افزایش می دهد و از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

 

7. می تواند باروری را در مردان افزایش دهد

در مطالعات حیوانی، آب کرفس باعث افزایش تولید اسپرم و بهبود باروری در مردان شد.

این به دلیل ظرفیت آنتی اکسیدانی قوی کرفس و محتوای فلاونوئید اپیئین آن است. آنتی اکسیدان ها بر بخشی از مغز که مسئول کنترل تولید اسپرم است تأثیر می گذارند تا باروری را افزایش دهند.

از طرف دیگر کلم حاوی سلنیوم است که برای تولید طبیعی اسپرم، بلوغ، تحرک و عملکرد کلی لازم است. سلنیوم همچنین فعالیت آنتی اکسیدان گلوتاتیون پراکسیداز (GPX) را افزایش می دهد که در بهبود باروری مردان نیز نقش دارد.

سایر آنتی اکسیدان های موجود در کلم از جمله کامفرول و کورستین نیز به تولید اسپرم سالم کمک می کند و ترکیبی از آب کرفس و کلم را برای تقویت باروری در مردان عالی می کند.

 

8. دیابت را مدیریت می کند

مشخص شده است که آب کرفس با برگ ها باعث کاهش سطح گلوکز خون در حالت ناشتا و بعد از غذا می شود.  علاوه بر این، مصرف آب کرفس و کلم با پالپ فیبری آنها می تواند به کاهش سطح LDL (کلسترول بد) و کلسترول کل کمک کند.

 

اقدامات احتیاطی که باید در نظر گرفته شود

آب کرفس و کلم سرشار از ویتامین K است که می تواند باعث تشکیل لخته های خونی شود که می تواند شریان ها را مسدود کند و به اندام های حیاتی مانند ریه ها و قلب برسد. لخته ای که به قلب می رسد می تواند کشنده باشد.

آب کلم برای کاهش زخم معده مفید است و می تواند التهاب معده را تسکین دهد. آب کرفس و کلم احتمالاً فواید مشابهی دارند.

اگزما در کودکان

اگزما در کودکان/5 درمان خانگی برای مدیریت اگزما در کودکان

آبجو

8مزایای آبجو/آیا مصرف آبجو فوایدی برای سلامتی دارد؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا