فهرست سریعترین شاسی بلندهای دنیا – فناوری

یکشنبه 10 دی 1396 فناوری

با عرضه‌ی مدل‌های متنوع‌ و پرقدرت‌ در کلاس‌ شاسی‌بلند، محبوبیت آنها، بیشتر شده است. در این مقاله، به معرفی ۱۰ شاسی‌بلند دنیا با کمترین زمان در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، می‌پردازیم.

خودروهای شاسی‌بلند در طی چند سال اخیر به سرعت سهم زیادی از بازار را تصاحب کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد که این روند به‌زودی متوقف نخواهد شد. امروزه تقریبا در هر کلاس قیمتی، یک نسخه‎ی شاسی‌بلند هم دیده می‌شود. وقتی در مورد خوردوهای سریع و پرقدرت حرف می‌زنیم، جای تعجب نیست، شاسی‌بلندهایی که روزگاری یک خودروی خانوادگی و آرام بودند، در حد یک سوپراسپرت، ظاهر شوند. در این مقاله ۱۰ شاسی‌بلند بازارجهانی که در سریع‌ترین زمان به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند، معرفی می‌کنیم.


۱۰- مرسدس‌بنز AMG GLA 45

مرسدس GLA 2017 AMG 45

زمان صفر تا ۱۰۰: ۴.۴ ثانیه

مدل GLA 45 که از همان شاسی هاچ‌بک پرقدرت A45 استفاده می‌کند با بهره‌گیری از جادوی AMG و ارتفاع بیشتر در جایگاه دهم این لیست قرار می‌گیرد. این شبه کراس‌اور از مدل‌های A کلاس مرسدس، دارای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری توربوشارژ است. بر اساس ادعای تیم مهندسی مرسدس، مدل AMG GLA 45 با قدرت ۳۷۵ اسب بخار در زمان ۴.۳ به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته در تست‌های مستقل مجلات و رسانه‌های خودرویی مختلف این زمان متغیر  و به ۴.۴ ثانیه رسیده است.


۹- مرسدس‌بنز AMG GLE 63 S کوپه

AMG GLE 63 Coupe

زمان صفر تا ۱۰۰: ۴.۲ ثانیه

همانطور که انتظار می‌رفت، چندین مدل از این شرکت آلمانی در این لیست به چشم می‌خورد. نظرات مختلفی در مورد ظاهر و طراحی این مدل به‌خصوص در بین کارشناسان ردوبدل می‌شود. ولی تقریباً بیشتر افراد فعال در این حوزه، شیفته‌ی پیشرانه‌ی بزرگ ۸ سیلندر V شکل توئین توربو با حجم ۵.۵ لیتری AMG هستند. مرسدس AMG GLE 63 S زیبا یا زشت، به لطف قدرت ۵۷۷ اسب بخاری پیشرانه‌ی V8 در زمان ۴.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسخه‌ی برابوس این شاسی‌بلند  نیزبا کد 700 Coupe و قدرت ۶۹۰ اسب بخار در دسترس است.


۸- بی‌ام‌و X6 M

BMW X6 M

صفر تا ۱۰۰: ۴.۲ ثانیه

شاسی‌بلند بی‌ام‌و X6 M نیز در بخش طراحی و ظاهر  نقدهای مثبت و منفی متنوعی دریافت کرده است. شاید در مورد طراحی آن نظر قطعی نتوان داد، ولی بدون شک X6 M با داشتن پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل توئین توربو به حجم ۴.۴ لیتر و قدرت ۵۶۷ اسب بخار، شاسی‌بلند سریع و پرقدرتی است. مدل X5 M به عنوان برادر کوچک‌تر، شاسی‌بلندی کاربردی‌تر است، ولی آیا واقعا این دو مدل ارزش قیمت بالای ۱۰۰ هزار دلار دارند؟


۷- پورشه کاین توربو

Porsche Cayenne

صفر تا ۱۰۰: ۴.۱ ثانیه

پورشه ماکان (Macan) توربو با زمان ۴.۸ ثانیه‌ای در تست سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت جایگاهی در لیست ۱۰تایی ندارد، اما برادر بزرگ‌تر آن با عملکردی قابل توجه در جایگاه هفتم قرار می‌گیرد. کاین (Cayenne) توربو با استفاده از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل توئین توربو با حجم ۴ لیتر، حدود ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. پورشه کاین علاوه بر اینکه شاسی‌بلند سریع و پرقدرتی است، به دلیل فرمان‌پذیری بی‌نظیر پورشه ارزش خرید بالایی دارد.


۶- بنتلی بنتایگا

bentayga

صفر تا ۱۰۰: ۴ ثانیه

شاسی‌بلند لوکس و پرقدرت بنتلی بنتایگا (Bentayga) در چند نسخه‌ی مختلف عرضه می‌شود؛ همانطور که احتمالاً انتظار داشتید، نسخه‌ی ۶۰۰ اسب بخاری آن در این لیست قرار داده شده است. این قدرت از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر W شکل توئین توربو ۶ لیتری تأمین می‌شود. اولین تحویل سفارش بنتلی بنتایگاه به الیزابت دوم، ملکه‌ی سلطنتی بریتانیای کبیر بود که احتمالاً نحوه‌ی رانندگی وی با آن، جزو یکی از محرمانه‌ترین اسرار این کشور خواهد بود.


۵- برابوس GLE Coupe 850

برابوس / Brabus GLE Coupe 850

صفر تا ۱۰۰: ۳.۸ ثانیه

گاهی اوقات بهترین نتیجه را می‌توان از روش‌های قدیمی گرفت. تیم مهندسی تیونر برابوس (Brabus) با تکیه بر این تفکر پیشرانه‌های جدیدتر AMG را کنار گذاشته و در عوض از پیشرانه‌ی نسبتاً قدیمی ۸ سیلندر V شکل توئین توربوی ۶ لیتری در مدل GLE استفاده کرده است. با اینکه این مرسدس ۸۵۰ اسب بخاری، چندان خودروی تازه‌نفس و جدیدی نیست، ولی بدون شک عملکرد آن خیره‌کننده است.


۴- آلفارومئو استلویو کوادریفوگلیو

آلفارومئو استلویو / AlfaRomeo Suv

صفر تا ۱۰۰: ۳.۸ ثانیه

اولین شاسی‌بلند تولید انبوه شرکت ایتالیایی و باسابقه‌ی آلفارومئو یکی از زیباترین و سریع‌ترین شاسی‌بلندهای بازار جهانی است. تیم مهندسی آلفارومئو پس از قرار دادن نشان شبدر چهاربرگ روی سدان خواستنی جولیا، استلویو (Stelvio) را هم با جادوی دپارتمان کوادریفوگلیو پیوند داد تا این مدل، سریع‌ترین شاسی‌بلند در پیست جهنم سبز باشد. استلویو پس از مزین شدن به نشان کوادریفوگلیو، پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل توئین توربو به حجم ۲.۹ لیتر و قدرت ۵۰۵ اسب بخار را به همراه ستایش عاشقان دنیای خودرو دریافت کرد.


۳- لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس / lamborghini urus

صفر تا ۱۰۰: ۳.۶ ثانیه

تقاضا برای خودروهای شاسی‌بلند به قدری بالا رفته است که مقامات شرکت ایتالیایی لامبورگینی پس از ۳۰ سال دومین شاسی‌بلند خود را رونمایی کردند. لامبورگینی اوروس (Urus) اما برخلاف پدربزرگش مدل LM002 قرار است فروش و تیراژ این شرکت را بالا ببرد و برای این‌کار، کاملاً مجهز به میدان رقابت آمده است. این شاسی‌بلند زیبا به پیشرانه‌ی 8 سیلندر V شکل توئین توربو به حجم ۴ لیتر و قدرت ۶۵۰ اسب بخار مجهز است که حتی از سوپراسپرت هوراکان هم پرقدرت‌تر است. علاوه بر این، مقامات لامبورگینی با عرضه‌ی مدل پلاگین هیبرید اوروس در سال ۲۰۱۹، به دنبال جلب توجه طرفداران سوخت پاک و محیط زیست هم هستند.


۲- جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

جیپ گرند چروکی ترک هاوک

صفر تا ۱۰۰: ۳.۴ ثانیه

شاسی‌بلند جیپ گرند چروکی نسخه‌ی ترک‌هاک (Trackhawk) به لطف پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل سوپرشارژ همی به حجم ۶.۲ لیتر و قدرت ۷۰۷ اسب بخار علاوه بر حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت، فقط به ۳.۴ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این شاسی‌بلند پرقدرت و البته لوکس بسیاری از خودروهای اسپرت مطرح جهان، مانند مک‌لارن 570C را در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شکست می‌دهد. اخیراً در یک رقابت درگ تماشایی، گرندچروکی ترک‌هاوک در برابر دوج چلنجر قرار گرفت که با نمایشی قابل توجه، چلنجر پرادعا را شکست داد.


۱- تسلا مدل X

تسلا مدل X

صفر تا ۱۰۰: ۳.۲ ثانیه

تمام خودروهایی که تا به‌اینجا معرفی کردیم از پیشرانه‌های بزرگ و توربوشارژ استفاده می‌کردند. ولی خودرویی که در جایگاه نخست این لیست قرار دارد، به پیشرانه‌ی ۴۳ لیتری با ۶ عدد توربوشارژ مجهز نیست، بلکه یک خودروی برقی است. با قرار دادن شاسی‌بلند تسلا مدل X در حالت Ludicrous یا «نهایت خنده» این خودروی برقی در نهایت سکوت چندین سوپراسپرت را هم شرمنده می‌کند.


منبع : زومیت

آیا به تصویری که در آینه می‌بینید احترام می‌گذارید - فناوری

سیستم‌های زیستی پیچیده‌تر، آزادانه‌تر تکامل می‌یابند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا