فرزند مقتول پس از 21 سال قاتل پدرش را بخشید – حوادث

سه‌شنبه 25 مهر 1396 دسته‌بندی نشده

خبرگزاری ایسنا: خانواده‌ای که پدرشان 21 سال پیش کشته شده بود برای جلب رضایت پروردگار و با پادرمیانی مولانا عبدالحمید از قصاص قاتل پدرشان گذشت کردند.

در این نشست صمیمی عبدالرحمن گرگیچ فرزند ارشد این خانواده، خطاب به شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، گفت: قشم بودم که به من خبر داده شد شما می‌آیید، ۲۱ سال است که پدر من از دنیا رفته و از آن زمان تاکنون ده‌ها نفر پادرمیانی کرده‌اند و جوابی نگرفته‌اند، اما وقتی نام شما به میان آمد، پذیرفتم.

گرگیج افزود: دوستان پیشنهاد دادند صلح در مقابل یک میلیارد تومان باشد، اما نمی‌خواهم پدرم را بفروشم و با یک میلیارد عوض کنم.

وی گفت: دوبار در عمرم زیاد گریه کردم؛ یک بار روزی‌که پدرم را از دست دادم و بار دیگر زمانی که قرار بود شما برای این موضوع به خانه‌ام بیایید که اگر گذشت نکنم جواب شما و مردم را چه بدهم.

عبدالرحمن در پایان گفت: قاتل پدرم در زندان است، اما به‌ خاطر خدا و به‌ خاطر شما و بزرگان همراه‌تان از او درگذر کردم.

بر اساس این گزارش و به نقل از دفتر امام‌ جمعه اهل‌ سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید نیز در این نشست، با ابرازی خرسندی از گذشت خانواده مقتول، گفت: وقتی صحابه بر دشمن خود تسلط پیدا می‌کردند، گذشت می‌کردند.

مولانا عبدالحمید افزود: گذشتی که از روی قدرت باشد، نه به‌ خاطر ضعف، خیلی ارزش دارد. گذشت کار بزرگان و اولیای خداست. کسی‌که امداد و نصرت خدا با او همراه نباشد، نمی‌تواند گذشت کند.

این قتل درگیری‌هایی را میان دو گروه از طوایف «گرگیج» و «تاجوزهی» در پی داشته است که پس از این توافق، قرار است نشست رسمی صلح میان این طوایف، در حاشیه همایش دانش‌آموختگی مدرسه فاروق اعظم روستای «سورو» از توابع زرآباد برگزار شود.

منبع : برترینها

تیراندازی در خیابان جمهوری برای بازداشت سارق - حوادث

واژگون شدن ماکسیما روی جوی آب/عکس - حوادث

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا