فرزندانتان را درخصوص موادمخدر کنجکاو نکنید-سلامت

سه‌شنبه 19 دی 1396 سلامت

یک کارشناس آموزش و پرورش گفت: خانواده سالم پادزهر مقابله و پیشگیری فرزندان از مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی است و تعادل رفتاری خانواده و توجه به توانایی نوجوان به زنگ نشاط و صمیمیت تبدیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدیه ماهان افزود: فرزندان از دوران نوجوانی تحت تاثیر برخوردهای خانواده، محیط و جامعه، زودتر از سایر اقشار به رفتارهای پرخطری همچون مصرف دخانیات و مواد مخدر صنعتی و شیمیایی و روان‌گردان‌ها روی می‌آورند که تاثیر بسیار مخربی در زندگی آینده آنها دارد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی که در راس آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و غیره قرار دارد باید اقدامات اساسی و ریشه ای انجام داد، تصریح کرد: محیط سالم و امن خانواده می‌تواند مرهمی برای مقابله با اعتیاد فرزندان باشد .

ماهان ادامه داد: بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید رویکردش آگاهی و اطلاع رسانی به خانواده باشد زیرا تربیت افراد از خانواده شروع می‌شود. بهترین راه این است که مشاوره دهیم. با خانواده‌ها صحبت کنیم و مربیان را توانمند کنیم تا بتوانیم برنامه‌های پیشگیرانه را به اجرا درآوریم .

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده باید هدف اصلی در مقابله با اعتیاد باشد، تصریح کرد: سخت‌گیری یا کنترل بیش از حد، دیده نشدن، تبعیض یا احساس جانبداری و غیره از مواردی است که فرزندان را به سمت مواد مخدر صنعتی و شیمیایی سوق می‌دهد.

این کارشناس گفت: نگرش خانواده نسبت به مسایل اعتیاد نباید از روی تعصب و حب و بغض باشد تا حس کنجکاوی بیش از حد فرزندان را برانگیزد باید هوشمندانه در این زمینه عمل کرد.

ماهان با اشاره به نقش مهم مادران در این زمینه اظهار کرد: نقش مادران بسیار کلیدی و کاربردی است و ضرورت دارد در راه مقابله با اعتیاد کلاس‌های آموزشی، توجهی و مشاوره‌ای برای آنان به منظور افزایش آگاهی درباره انواع موادمخدر، پیشگیری و کنترل برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ وی تاکید کرد: پیشگیری از گرایش کودکان و نوجوانان به آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر شامل مجموعه‌ای از خدمات و اقدامات مختلف در جهت مصونیت بخشی و توانمندسازی است که با ارتقای دانش و آگاهی نوجوانان و نیز اصلاح نگرش آنها در کنار ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره از آنان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌شود.

منبع : عصر ایران

زنگ هشداری که می تواند ذهن شما را نجات دهد-سلامت

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه با مصرف این میوه-سلامت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا