عمر متوسط محصولات اپل حدود چهار سال تخمین زده می شود – فناوری

دوشنبه 14 اسفند 1396 فناوری

طبق آمار منتشر شده در کنفرانس سرمایه‌ گذاران اپل و تحلیل آن‌ها، عمر محصولات این شرکت در حدود چهار سال تخمین زده می‌شود. این مقدار از سال ۲۰۱۲ سیر صعودی داشته است.

تحلیلگری به نام Horace Dediu با استفاده از آمارهای رسمی منتشر شده از سوی اپل توانسته است تخمینی نسبی از عمر محصولات این شرکت بدست آورد. او نتایج تحلیل‌های خود را در بلاگش منتشر کرده است. این آمار‌ها شامل میزان فروش اپل در هر سه ماه به همراه تعداد دستگاه‌های فعال شده از محصولات این شرکت است. اپل درباره تعداد دستگاه‌های فعال شده بسیار محافظه‌کارانه عمل می‌کند و تنها در موارد خاصی اقدام به انتشار آمار مربوط به آن می‌نماید. این مقدار به ۱.۳ میلیارد دستگاه فعال شده رسیده که در مدت دو سال شاهد رشد ۳۰ درصدی بوده است.

این دومین باری است که اپل آمار دستگاه‌های فعال شده را منتشر می‌کند. اپل در ژانویه سال ۲۰۱۶ نیز با رسیدن به رکورد یک میلیارد دستگاه، اقدام به ارائه این ارقام نمود. با توجه به رقم محصولات فروخته شده و تعداد فعال شده می‌توان اختلافی میان این دو مشاهده کرد که به تخمین عمر میانگین دستگاه‌های ساخت این شرکت کمک می‌کند.

apple sale

در همین راستا نموداری طراحی شده است که میزان فروش محصولات اپل از سه ماهه دوم سال ۲۰۰۷ تاکنون را نمایش می‌دهد. هم‌چنین خطی دیگر میزان تخمینی دستگاه‌های فعال شده را در طول این بازه نشان می‌دهد. البته این میزان نمی‌تواند در گذشته چندان قابل استناد باشد؛ زیرا اپل در سال‌های دورتر اقدام به انتشار آماری در این رابطه نکرده بود. محدوده بین دستگاه‌های فروخته شده و فعال شده می‌تواند میزان محصولاتی که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند را نشان دهد.

با تفریق مقدار‌های ۲.۰۵ میلیارد محصول فروخته شده و ۱.۳ میلیارد دستگاه فعال می‌توان به رقم ۷۵۰ میلیون عدد محصول از رده خارج شده دست پیدا کرد. این مقدار برابر با فاصله زمانی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۳ تاکنون است که برابر با چهارسال و سه ماه می‌شود. البته متاسفانه نمی‌توان آمار گفته شده را به صورت جزئی برای تک تک محصولات اپل مورد استفاده قرار داد و نیاز به آمار بیشتری از سوی این شرکت است. محصولات در نظر گرفته شده شامل رایانه‌های مک، آیفون‌‌، آیپاد تاچ، آیپد و اپل واچ می‌شود.

apple life span

در نمودار دوم می‌توان تعداد دستگاه‌های خارج شده از چرخه مصرف در هر سه ماهه را مشاهده کرد که بر طبق نمودار اولیه ترسیم شده است. از این نمودار می‌توان دریافت که میانگین عمر محصولات در هر سه ماهه از سال ۲۰۱۲ کمی افزایش پیدا می‌کند و در سال ۲۰۱۷ به مقدار چهار سال رسیده است. هم‌چنین به نظر می‌رسد این روند صعودی در آینده نیز ادامه داشته باشد.


منبع : زومیت

مرسدس بنز SL 300 کلاسیک آماده‌ی حراج شد - فناوری

شواهد جدید نشان می‌دهند که خاک‌های قطب شمال در حال آزاد کردن کربن ذخیره شده باستانی است - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا