علل کسر وزن

دوشنبه 6 دی 1400 سلامت
کسر وزن

اگر شما جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که از جستجو میان مجلات مختلف برای پیدا کردن مقالاتی در زمینه‌ی از دست دادن وزن و برنامه‌های غذایی خسته شده‌اند، ما درکتان می‌کنیم! بر خلاف باور رایجی که خانم‌ها همیشه به دنبال راه‌های کاهش وزن هستند، خانم‌های بسیاری هم نیاز دارند کمی به وزنشان بیفزایند! ما به چندین عاملی که باعث شده تا شما لاغر و ریزاندام باشید نگاهی انداخته و یاد گرفته‌ایم که چطور با این عوامل مقابله کنیم.

  • عامل ۱: شما کسر وزن دارید بخاطر اینکه به اندازه‌ی کافی نمی‌خورید

آیا هنگام خواندن این عامل خودتان را می‌بینید؟ آیا شما بخاطر زندگی پر مشغله خوراک مناسبی ندارید؟ برای رفع گرسنگی‌تان به نوشابه و تنقلات روی نبرید! چرا در عوض چنین خوردنی‌هایی که ارزش غذایی ندارند، وعده‌های غذایی مفید میل نکنید؟ بزرگترین نکته همین است. مصرف غذاهای بدون ارزش و پرچرب را بی خود و بی جهت افزایش ندهید. در عوض، غذاهایی را انتخاب کنید که پر انرژی و سرشار از مواد مغذی هستند. بعنوان نمونه می‌توان به آواکادو و انواع آجیل اشاره کرد.

  • عامل ۲: شما شغلی دارید که بصورت فیزیکی سخت است

آیا شغل شما نیازمند سرپا ایستادن یا فعالیت‌های فیزیکی زیادی است؟ اگر این چنین است، آیا فکر نمی‌کنید که باید بیشتر غذا بخورید تا انرژی مصرف شده را تأمین کنید؟ حتی می‌توانید تعداد وعده‌های غذایی‌تان را نیز افزایش دهید. اما باید مطمئن شوید که وعده‌های غذایی سالمی دارید، مثلاً میوه، ماست، حبوبات، میلک‌شیک یا حتی مکمل‌های غذایی مایع.

کسر وزن

کسر وزن

  • عامل ۳: شما خیلی ورزش می‌کنید

ما هم می‌دانیم که روی فرم بودن، یکی از مهم‌ترین بایدهای این دوره زمانه است، اما آیا تا سر حد مرگ ورزش می‌کنید؟ اگر شما بصورت منظم به باشگاه می‌روید، احتمالاً دریافته‌اید که ورزش و فیت بودن خیلی اعتیاد آور است. خیلی از خانم‌هایی که بیش از اندازه ورزش می‌کنند، فکر می‌کنند که این کار برای بدنشان خوب است. اما دوستان، این موضوع حقیقت ندارد!

  • عامل ۴: شما بصورت ژنتیکی کسر وزن دارید

خیلی از ما بصورت ژنتیکی کسر وزن داریم، به این معنی که بدن ما هرگز به افزایش وزن تمایلی نشان نخواهد داد. این موضوع ممکن است توسط خیلی‌ها اتفاق خوبی به حساب بیاید، اما حقیقت این است که کسری وزن ناسالم برای شما خوب نیست. بهترین راه برای مبارزه با این عامل، این است که مصرف کربوهیدرات را افزایش دهید. ما فرضیه‌ی حداقل ۳ وعده‌ی غذایی خوب و مفید در روز را می‌پسندیم. همچنین مصرف مایعات را نیز افزایش دهید، اما از نوشیدن میان وعده‌های غذایی بپرهیزید.

  • عامل ۵: شما استرسی هستید

ما درباره‌ی ویژگی‌های فیزیکی کسر وزن صحبت می‌کنیم، اما تحقیقات نشان داده است که افرادی که تحت مقدار زیاد استرس قرار دارند نیز ممکن است وزن خود را از دست بدهند! بالا بودن سطح استرس ممکن است باعث شود تا اشتهایتان را از دست بدهید، احساس خستگی نمایید و حتی برای طبخ غذاهای سالم تنبلی کنید. آیا چنین اتفاقی برای شما هم افتاده است؟

کسر وزن

کسر وزن

راه حل این مشکل به راحتی خوردن غذاهای مناسب نیست. شما نیاز دارید تا کمی برای زندگی‌تان بیشتر وقت گذاشته و اولویت‌های زندگی‌تان را مجدداً ارزیابی کنید. استرس را کنار بگذارید، جوانی را از سر بگیرید، و به تعطیلات بروید تا ذهنتان آرامش یابد.

اگر شما دارای کسری وزن هستید و اشتها ندارید، این وضعیت را نادیده نگیرید، چرا که ممکن است برایتان خطرناک باشد. جدای از نکاتی که درباره‌ی آن صحبت کردیم، اکیدا توصیه می‌کنیم تا با یک پزشک متخصص در اینباره مشورت نمایید و یک برنامه‌ی غذایی فرموله شده با توجه به متابولیسمتان دریافت نمایید.

 

توالت ایرانی

توالت ایرانی

حرکات جنین

حرکات جنین

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا