علت وجود "سوراخ ریزِ روی گوش" چیست؟-فناوری

سه‌شنبه 8 فروردین 1396 فناوری

علت وجود
فرادید| به عکس بالا نگاه کنید! آن سوراخ ریز در قسمت بالاییِ گوش به خاطر “پیرسینگ” به وجود نیامده و در واقع نوعی نقص عجیب و طبیعی بدن محسوب می‌شود.

به گزارش فرادید به نقل از میرر،
درصد بسیار کمی از مردم هنگام تولد سوراخ یا سوراخ‌های بسیار ریزی روی گوششان دارند. این افراد نه عجیبند و نه فضایی؛ بلکه با نوعی نقص به نام “سینوس جلوی گوشی” (preauricular sinus) به دنیا می‌آیند.

برای نمونه در بریتانیا، کمتر از یک درصد مردم دچار این سینوس هستند. این آمار حتی در ایالات متحده به رقم کمتری هم می‌رسد اما آسیا و بخش‌هایی از آفریقا نزدیک به 4 تا 10 مردم به آن دچار هستند.

به عبارت بهتر، این نقص مادرزادی عمدتا به حالت “برآمدگی ریز، تورفتگی و یا سوراخ ریز” بر روی سطح گوشی بیرونی و به ویژه محل تلاقی پوست صورت و غضروف گوش ظاهر می‌شود.

سینوس جلوی گوشی، به طور تخصصی‌تر، نوعی نقص موروثی است که اولین بار توسط دانشمندی به نام هویزینگر (Heusinger) در سال 1864 میلادی مستند شد. به طور معمول، این نقص فقط بر روی یک گوش دیده می‌شود، اما نزدیک به نیمی از افراد آن را روی هر دو گوش خود مشاهده می‌کنند.

علت وجود

نیل شوبین، پژوهشگر فعال در زمینه زیست شناسیِ تکاملی، می‌گوید که این سوراخ‌ها را می‌توان «بقایای آب‌شش ماهی‌ها در سیر تکاملی دانست

البته اگر شما نیز جزو آن افراد معدودی هستید که دچار چنین عارضه‌ای هستند، اصلا جای نگرانی وجود ندارد زیرا این سوراخ‌ها مشکل‌زا نیستند. البته بزرگترین مشکل این سینوس‌ها بحث عفونی شدن آن‌ها است که آن هم به راحتی با آنتی بیوتیک قابل درمان است و می‌توان با یک عمل جراحی آن سینوس‌ها را برداشت.

منبع: Mirrod
ترجمه: وبسایت فرادید

منبع : فرادید

تصویری از گوشی بدون حاشیه شارپ فاش شد - فناوری

برنامه Slideshow Maker: ساخت اسلایدشو از عکس ها و تصاویر - زوم اپ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا