علت سفیدک های روی ناخن

چهارشنبه 4 اسفند 1400 سلامت
علت سفیدک های روی ناخن

علت سفیدک های روی ناخن

بعضی مواقع روی ناخن های خود لکه های سفید رنگی میبینیم که ممکن است بعضی هارا نگران کند.این لکه ها با روش های فیزیکی مثل سوهان کشیدن یا تمیزکردن از بین نمی رود و در خود بافت ناخن وجود دارد.نام این لک های سفید لوکونیشیا میباشد وضضرر و خطر خاصی برای سلامتی ندارد.در اینجا علت این لکه ها و روش های از بین بردن آن ها گفته شده.

 

علت سفیدک های روی ناخن

علت سفیدک های روی ناخن

بعضی افراد معتقد هستند دلیل اصلی ایجاد این لک های سفید ، کمبود روی و یا کلسیم بدن است.در اصل این لکه های سفید امکان دارد بر اثر ضربه به ناخن پدیدار شده باشند.

 

علت لکه های سفید ناخن

  • واکنش آلرژیک
  • عفونت قارچی
  • زخم و آسیب‌ دیدگی ناخن
  • کمبود مواد معدنی

 

اونیکومایکوزیس سطحی سفید، نام قارچی است که روی ناخن انگشتان پا ایجاد می‌شود.علائم اولیه این عفونت به‌شکل لکه‌های سفید کوچک روی ناخن بروز می‌یابد. این عفونت می‌تواند رشد کند و تمام بستر و سطح ناخن را بپوشاند.با وجود این مشکل ممکن است، ناخن‌ها در ابتدا ورقه‌ ورقه شوند و سپس به حالت خشک و شکننده درآیند.کمبود برخی از ویتامین‌ها یا مواد معدنی نیز باعث به وجود آمدن لکه سفید روی ناخن می‌شود. برای نمونه کمبود روی (زینک) و کلسیم در بدن چنین مشکلاتی را به‌ همراه خواهد داشت.

علت سفیدک های روی ناخن

علت سفیدک های روی ناخن

در بیشتر مواقع حسایت به لاک ها، برق ناخن و مواد کاشت ناخن است. در هنگام مانیکور ناخن ها یا استفاده از مواد کاشت ناخن ممکن است، آسیب به سطح ناخن وارد شده و حساسیت های ناشی از این کار، عامل ایجاد کننده این لکه ها روی ناخن باشد. استفاده از پد های حاوی مواد پاک کننده لاک هم می‌تواند، در ایجاد لکه سفید روی ناخن اثر گذار باشد.برای جلوگیری از بروز لکه‌های سفید بر ناخن‌ها به افراد توصیه می‌شود صفحه ناخن را چرب نگه دارند تا شکنندگی آن کاهش یابد البته این لکه‌ها با رشد ناخن از بین می‌روند بنابراین نمی‌توان آن را به عنوان مشکل تلقی کرد و نیازی به مراجعه به پزشک نیست،اما افراد باید توجه کنند اگر خطوط سفید بر ناخن‌ها افزایش یافت و به سایر ناخن‌ها سرایت کرد باید به پزشک مراجعه کرد.اگر گاهی لکه های سفید روی ناخن‌تان همیشگی و متداول نیستند و فکر می‌کنید که علت ظهورشان، زخم ناخن بوده است، نیازی به مراجعه به پزشک نخواهید داشت. فقط باید حواس‌تان باشد که از آسیب دیدن و زخم شدن ناخن‌ها جلوگیری کنید یا رفتاری را که باعث ایجاد زخم و آسیب می‌شود کنترل کنید.اما اگر احساس می‌کنید که لکه‌ها به‌شکل متداوم روی ناخن‌تان حضور دارند و در حال بدتر شدن هستند، شاید لازم است به پزشک مراجعه کنید. بیشتر مواردی که موجب تشکیل لکه ها می‌شوند، بعد از تشخیص به‌سادگی درمان می‌شوند.

 

علت سفیدک های روی ناخن

علائم افسردگی در زنان

علائم افسردگی در زنان

با خرو پف خداحافظی کنید

با خرو پف خداحافظی کنید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا