علائم و نشانه های تورم آپاندیس چیست ؟

سه‌شنبه 6 خرداد 1399 سلامت
از علائم شایع آپاندیس
در بدن همه انسان های قسمتی به نام آپاندیس وجود دارد که در صورت مسدود شدن به هر علتی باعث رشد باکتری های موجود در  آن و ایجاد تورم و عفونت می شود  که در این صورت فرد مبتلا درد شدید و غیر قابل تحملی  را تجربه می کند .

 از علائم شایع آپاندیس

شکل ظاهری آپاندیس شبیه یک انگشت است  که انشعابی از روده بزرگ  می باشد و در قسمت پایین و سمت راست بدن قرار دارد که در صورت ایجاد عفونت  در این قسمت درد شدیدی ایجاد می شود .
درد آپاندیسیت ممکن است  طی یک دوره ده تا دوازده  ساعته باشد که با  افزایش درد در اطراف ناف شروع می شود و اغلب به سمت راست پایین شکم منتقل می شود دردی که طی چند ساعت شدیدتر می شود.
9 چیز که باید درباره آپاندیس بدانید - مجله سلامتی دکتر کرمانی

از علائم بارز تورم آپاندیس :

التهاب آپاندیس یک بیماری درد ناک است که فرد مبتلا به کمک اورژانسی نیاز دارد تا برای خارج کردن آن مورد جراحی قرار گیرد .در صورت عدم درمان فوری و خروج آن  ، ممکن است آپاندیس پاره شود  و مواد عفونی به داخل حفره ی شکم روانه گرددکه در این صورت باعث بروز  پریتونیت یا همان التهاب شدید حفره ی شکم میگردد  و خیلی خطرناک است و جان فرد مبتلا در خطر است .از دیگر علائم آپاندیس به جز درد شدید می توان به موارد زیر اشاره کرد :
• داشتن حالت تهوع و  استفراغ
•نداشتن اشتها و میل به غذا خوردن
• داشتن تب
• یبوست
• عدم توانایی برای  دفع گاز
• به وجود آمدن اسهال
برای جلوگیری از ابتلا به آپاندیس راهی وجود ندارد ولی برخی تحقیقات نشان داده، خوردن میوه و سبزیجات و برنامه غذایی سرشار از فیبر باعث پیشگیری از ایجاد  آپاندیس  می شود.

آیا وجود آپاندیس در بدن ضرورت دارد

برای افرادی که آپاندیس خود را برداشته اند زندگی بعد از عمل هیچ تغییری از نطر کیفیت و کمیت زندگی ندارد و شاید به نظرشان آپاندیس یک جزء بی فایده در بدن باشد و هنوز کاربرد این کیسه منشعب از روده به درستی در دست نیست اما :
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه دوک در کارولینای شمالی می‌گویند که بدن انسان، باکتری‌های سالم مورد نیاز در روده‌ها را در آپاندیس نگهداری می‌کند. بیماری هایی مانند دیسانتری(اسهال خونی) و وبا باعث از بین رفتن باکتری‌های ضروری روده می‌شود. بنابراین اگر بدن نیاز داشته باشد تا مسیر گوارشی را دوباره احیا کند، از باکتری‌های موجود در آپاندیس استفاده خواهد کرد. آپاندیس می تواند نقش موثری در تجدید باکتری های مفید  داخل بدن داشته باشد. آپاندیس مثل مخزنی برای باکتری های خوب عمل می کند.
ویتامین‌های ضروری برای افراد بالای ۴۰ سال

ویتامین‌های ضروری برای افراد بالای ۴۰ سال

درمان ورم معده با رژیم غذایی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا