علائم سکته مغزی را نادیده نگیرید

پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 سلامت
5 علائم سکته مغزی که افراد آن را نادیده می گیرند

علائم سکته مغزی را نادیده نگیرید

اگر خستگی تان غیرطبیعی است و بی حسی دارید و چندین اما و اگر دیگر باید به پزشک مراجعه کنید ، اولین علائم سکته مغزی را نادیده نگیرید.

 

علائم سکته مغزی را نادیده نگیرید

علائم سکته مغزی را نادیده نگیرید

براساس گزارشات یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و میر در کشورهای پیشرفته سکته مغزی است ، نوعی سکته که پیش از آمدن نشانه هایی در بدن فرد از خود بروز می دهد که ما آن را در غالب اولین علائم سکته مغزی در ادامه این بخش از نمناک خواهیم گفت. سکته خفیف و شدید هر دو علائم مشابهی دارند. حدود 90 درصد از کل موارد سکته مغزی از نوع سکته ایسکمیک هستند.

اولین علائم سکته مغزی در زنان و مردان

نشانه هایی که در زیر به آنها اشاره می شود اولین علائم سکته مغزی است که احتمالا فرد آنها را نادیده می گیرد یا با مشکل جسمی دیگر اشتباها مرتبط می سازد.

1- سردردی شبیه سردرد میگرن

افرادی که میگرن دارند چنین احساسی رادارند اگر درمعرض چنین سردردی هستید امکان دارد اتفاق دیگری بیفتد. رالف پروفسور مغز و اعصاب دانشگاه میامی می گوید :سردردهای میگرنی می تواند زمینه ساز سکته مغزی باشد چون همان نشانه های اعصاب را دارد به همین منظور به افرادمبتلا می گوییم این بیماری را مثل سکته مغزی جدی گرفته و درمان کنند.

نشانه های میگرن
ضربان های کند و قوی
درد ضربان دار 85 درصد
حساسیت به نور80 درصد
حساسیت به صدا 76درصد
حالت تهوع 7درصد
درد در یک طرف سر59درصد
تغییرات بینایی
تاری دید 44 درصد
همچنین بخوانید : با سکته مغزی بیشتر آشنا شوید
استفراغ 29 درصد
2 – خستگی ناگهانی
نقص های شناختنی ناگهانی درجامعه پرسرعت امروزی رایج است ، ساعت های زیادی راکارمی کنیم و حتی زمانی که مسافرت میرویم مسئولیت های بیشتری رابه عهده داریم؛ خستگی موجب زایش مشکلات فکری می شود با این حال اختلال شناختی آشکارا قابل توجه است . دکتر برینگتون اضافه می کند در این شرایط و افزایش موج خستگی ممکن است هر بار به کلمه هایی که فراموش کرده اید و می خواهید بگویید فکرکنید اماخیلی طول نمی کشد که نمی توانید فکرکنید تاچیزی بگویید و همان کلمات را به زبان بیاورید.
3- لکنت زبان 
همانطور که می دانید آمریکا و خیلی از کشورهای دیگر درحال برخورد با بیماری های واگیردار و تجویز نامناسب داروها توسط پزشکان هستند ؛ سالهاست که در دنیای امروزی باپزشکان به دلیل تجویز زیاد دارو مشکل داریم، لکنت زبان عوارض خیلی از داروهاست و بسیاری افراد به دلیل تجویز پزشک به مرور دچار لکنت زبان شده اند اما اگر لکنت زبان یک مشکل پس از مصرف دارو نیست سریعا به پزشک مراجعه کنید مخصوصا اگر با علائم دیگرمرتبط با سکته همراه باشد .
4- بی حسی 
بعد از اینکه از خواب بیدار شدید غیرمعمول نیست که یک یاد واندام خواب رفته شده باشد که به عنوان عصب فشرده شناخته می شود اما اگر تجربه بی حسی یا ضعف طولانی مدت را در یک طرف بدن دارید و می خواهید از زیاد شدن آن جلوگیری کنید کلینیک مایو توصیه هایی دارد سعی کنید همزمان دست خود را بالا ببرید اگر یک دست بیفتد ممکن است علائم سکته را داشته باشید.
علائم سکته مغزی را نادیده نگیرید

علائم سکته مغزی را نادیده نگیرید

مشکلات جسمی ناشی از علائم سکته مغزی

5 – مشکلات بینایی
خستگی باعث اختلال دربینایی می شود همچنین کهولت سن و نزدن عینک یکی ازمشکلات دربینایی است اما این ضعف بینایی اگر با مشکلات دیداری مثل گیجی ،دوبینی ،ازبین رفتن نور چشم همراه شود نشانه سکته مغزی است .
منبع:نمناک
تفاوت دیابت نوع یک و نوع دو

تفاوت دیابت نوع یک و نوع دو

ترک اعتیاد به اینترنت

ترک اعتیاد به اینترنت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا