عادات موفق ترین ستاره های جهان چیست؟ – موفقیت

یکشنبه 9 مهر 1396 موفقیت

برترین ها – ترجمه از پردیس بختیاری: همه ما دوست داریم که هر چه سریع تر به آرزوهایمان دست یابیم. گرچه حرف زدن در این مورد ساده است اما عمل به آن کار دشواری است که از پس هر کسی بر نمی آید.

به راستی چگونه می توانیم به آرزوهایمان دست یابیم؟ شاید بد نباشد که به عادات، رفتار و اعتقادات موفق ترین ستاره های جهان نگاهی بیاندازیم و از آنها الهام گیریم.

ساندار پیچای: از عادات صبح خود باخبر باشید

ساندار پیچای مهندس و مدیر اجرایی هندی تبار در حوزه فناوری اطلاعات است که از به عنوان مدیر عامل اجرایی گوگل انتخاب شد. 

او معتقد است که هر فردی باید عادات صبحگاهی خود را بداند. چه چیزی بیدارش می کند؟ انجام چه کاری سر حالش می کند؟ 

 

 عادات موفق ترین ستاره های جهان چیست؟

ساندار پیچای عادت دارد که هر صبح یک فنجان چای و املت بخورد. او می گوید: «من همیشه صبح ها سخت از خواب بیدار می شوم، بنابراین باید حتما زمانی را صرف نوشیدن چای کنم تا کاملا بیدار شوم.»

بنابراین آگاهی به عادات صبحگاهی از مهمترین عوامل برای شروع روزی زیباست. شما باید بدانید که چگونه خودتان را برای یک روز دیگر آماده کنید. این کار می تواند نوشیدن یک فنجان چای، قهوه، ورزش کردن یا حتی خواندن یک بیت شعر باشد.

بنابراین با زمان گذاشتن برای خود، در واقع شما خودتان را برای انجام فعالیت هایی بهتر جهت رسیدن به آرزوهایتان آماده می کنید.

 

مارک زاکربرگ: انتخابات خود را ساده کنید

مارک زاکربرگ برنامه‌نویس رایانه و مؤسس وب‌گاه شبکه اجتماعی آنلاین فیس‌بوک در آمریکا است. مجله «تایم» او را به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۰ انتخاب کرده ‌است.

به گفته او برای رسیدن به موفقیت ما باید انتخاب هایمان را ساده کنیم. ما در طول روز مجبور به انتخاب های زیادی هستیم. البته زندگی همین است اما گاهی این انتخابات می توانند ما را به زمین زنند. هر انتخاب هزینه ای دارد، به همین دلیل است که به عنوان مثال یک تصمیم کارشناس فیسبوک می تواند 480 بیلیون دلار به شرکت سود برساند. 

 

 عادات موفق ترین ستاره های جهان چیست؟

برای راحتی کار، ما باید انتخاب هایی که اهمیت چندانی ندارند را از زندگی مان حذف کنیم. به عنوان مثال  مارک زاکربرگ هر روز صبح برای کار یک یونیفرم خاصی به تن می کند که شامل شلوار جین، تی شرت طوسی و کتانی است. او می گوید با این کار دیگر ذهن من هر روز درگیر این که برای فردا چه بپوشم، نمی شود. 

بنابراین هر چه انتخاب هایمان را کمتر کنیم، می توانیم روی انتخاب های بزرگ تر تمرکز بیشتری داشته باشیم و در نهایت احتمال موفقیت ما نیز افزایش می یابد. 

 

بیانسه: درباره اهداف تان با دیگران صحبت نکنید

شاید سخت باشد که اهداف مان را در سر نگه داریم و با هیچکس در موردشان صحبت نکنیم اما به اعتقاد بیانسه، به محض این که اهداف مان را برای دیگران فاش کنیم، احتمال موفقیت در آنها کاهش می یابد. تحقیقات ثابت کرده زمانی که ما از مشکلات مان سخن می گوییم، در واقع ذهن مان تصور می کند که به آنها دست یافته، به همین دلیل تلاش کمتری برای رسیدن به آنها می کند. به بیان دیگر، هر چه بیشتر در مورد ایده ها و آرزوهایمان با دیگران سخت بگوییم، انگیزه کمتری برای دست یابی به آنها پیدا خواهیم کرد.

 

 عادات موفق ترین ستاره های جهان چیست؟

بنابراین ما نیز باید مثل بیانسه عمل کنیم. او قبل از آنکه آلبوم سال 2016 خود را روانه بازار کند، از آن هیچ نگفت. اما پس از انتشار آن نشان داد که چقدر در این کار موفق بوده است.

 

آنگلا مرکل: تمام گزینه هایتان را در نظر بگیرید

برخی ها فکر می کنند که هر چه بر سرعت کارهایشان بیافزایند، سریع تر به موفقیت می رسند اما واقعیت چیز دیگری است. اگر چه سرعت عمل خوب است اما گاهی مانع از رسیدن ما به هدف هایمان می شود. اگر ما عجولانه تصمیم بگیریم، ممکن است که در مراحل بعدی از پیشرفت باز بمانیم. بنابراین بهتر است که قبل از هر تصمیمی تمام گزینه ها را مد نظر بگیریم و پس از بررسی تک تک آنها بهترین را انتخاب کنیم.

 

 عادات موفق ترین ستاره های جهان چیست؟

 

بیل گیتس و ایلان ماسک: برنامه ریزی دقیق داشته باشید

ایلان ماسک مهندس، مخترع و شخص نامی تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی و بیل گیتس کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که شرکت مایکروسافت را تأسیس نمود.

این دو راز موفقیت شان را در برنامه ریزی دقیق می بینند. به گفته خودشان هر دقیقه از زندگی شان روی برنامه پیش می رود. این نوع برنامه ریزی به افراد انگیزه می دهد تا با تلاش بیشتری برنامه هایشان را عملی کنند.

 

 عادات موفق ترین ستاره های جهان چیست؟

 

اپرا وینفری: از خودتان سوالات سخت بپرسید

از تعویق نترسید. حتی افراد موفقی چون اپرا وینفری نیز گاهی کارهایشان را به تاخیر می اندازند. زمانی که او نمی تواند تصمیم بگیرد از خودش می پرسد: «چی چیزی مانع از روبه رو شدن من می شود؟ بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد چیست؟» اگر چه ایستادن و سوال کردن ممکن است سرعت رسیدن شما به هدف تان را کندتر کند اما در نهایت موفقیت شما را تضمین می کند.»

 

 عادات موفق ترین ستاره های جهان چیست؟

 

بیل گیتس، شریل سندبرگ و ریچارد برانسون: کارهایتان را بنویسید

بیل گیتس، شریل سندبرگ و ریچارد برانسون در یک عادت مشترک بودند. آنها اهداف شان را روی کاغذ می نوشتند. در واقع آنها همیشه همراه شان کاغذ و قلم داشتند و زمان هایی که ایده ای به ذهن شان می رسید، آنها را یادداشت می کردند. همین کار راه آنها را به سمت موفقیت نزدیک تر می کرد.

 

عادات موفق ترین ستاره های جهان چیست؟ 

 

جف بیزوس: زمان تان را وقت جلسات نکنید

جلسات کاری زمان زیادی از آدم می گیرند که گاهی آنقدر هم مهم و تاثیرگذار نیستند. جف بیزوس اعتقاد دارد که من در جلساتی که دو تا پیتزا نمی تواند افراد حاضر در آنجا را سیر کند، وقتم را تلف نمی کنم. 

حالا چرا 2 پیتزا؟ بدین منظور که او معتقد است جلساتی که بیشتر از 3 یا 4 نفر در آن حضور داشته باشند، جلسات مفیدی نخواهند بود. در واقع گروه های کوچک تر ایده های خلاقانه تر و تغییرات بیشتری را ایجاد خواهند کرد.بنابراین با حذف جلسات کم اهمیت، وقت بیشتری را برای رسیدگی به اهداف مان خواهیم داشت.

 

 عادات موفق ترین ستاره های جهان چیست؟

 

جی.کی. رولینگ: مهم نیست که دیگران چه فکر می کنند، کاری که آغاز کرده اید را به اتمام برسانید

اگر شما آرزویی در سر دارید که برای رسیدن به آن قدمی برداشته اید، هیچگاه از حرکت باز نایستید. جی.کی. رولینگ می گوید: «کارهای خلاقانه خود را به اتمام برسانید، مهم نیست که دیگران آنها را ببینند، بشنوند یا حتی بخوانند، مهم آرزوی شماست که باید به سرانجام برسد.»

 

 عادات موفق ترین ستاره های جهان چیست؟

این نویسنده توانا تا قبل از فروش کتاب های هری پاتر، در فقر به سر می برد اما آنقدر به آرزوهایش باور داشت که در نهایت تبدیل به یکی از ثروتمندترین زنان جهان شد. به گفته او «هر ایده ای ارزش دنبال کردن دارد زیرا انگیزه و علاقه ای پشت آن نهفته است.»

منبع : برترینها

۲۶ کشور مرفه دنیا را بشناسید - موفقیت

10 شگرد افزایش درآمد راننده‌ها در تاکسی‌های آنلاین - موفقیت

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا