طولانی ترین دریفت دنیا توسط بی ام و، چگونه انجام شد؟ – فناوری

جمعه 11 اسفند 1396 فناوری

حدود یک ماه از انتشار خبر ثبت رکورد طولانی‌ترین دریفت دنیا توسط بی‌ام‌و می‌گذرد و حالا رانندگان و دست‌اندرکاران ثبت این رکورد از مشکلات عجیب، حین ثبت این رکورد سخن گفته‌اند.

مقاله‌ی مرتبط:

ماه گذشته یوهان شوارتز با نشستن پشت فرمان جدیدترین مدل بی‌ام‌و M5 موفق شد رکورد طولانی‌ترین دریفت جهان به طول ۳۷۴.۱۷ کیلومتر با زمان ۸ ساعت را به نام خود ثبت کند. زیر کاپوت مدل ۲۰۱۸ بی‌ام‌و M5 یک پیشرانه‌ی ۴.۴ لیتری با دو توربوشارژر قرار گرفته که می‌تواند قدرتی معادل ۵۹۲ اسب بخار تولید نماید. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سیستم تمام چرخ محرک آن اشاره کرد که البته برای ثبت این رکورد طوری تنظیم شده بود که تمام قدرت تولیدی پیشرانه را به چرخ‌های عقب منتقل کند.

BMW M5 drift

براساس گفته‌های شوارتز و مولینز، راننده‌ی خودروی سوخت‌رسان، در جریان ثبت این رکورد مشکلات گوناگونی به‌وجود آمده است که بعضی از آن‌ها ثبت این رکورد را با مخاطرات جدی روبه‌رو کرده‌ است. به گفته‌ی شوارتز، بزرگ‌ترین مشکل به‌وجود آمده در جریان ثبت این رکورد، مشکل قطع بلوتوث تلفن همراهش بوده است. شوارتز و مولینز در آغاز با استفاده از بی‌سیم با یکدیگر در ارتباط بودند اما با توجه به اشغال یک دست رانندگان توسط بی‌سیم و دشواری کنترل یک دستی خودرو در شرایط ثبت رکورد، قرار بر آن می‌شود که با استفاده از هدست‌های بلوتوث و از طریق تلفن همراه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. مشکل از جایی آغاز می‌شود که ارتباط بلوتوثی تلفن همراه شوارتز با هدستش قطع می‌شود و او مجبور می‌شود که در حین ادامه‌ی ثبت رکورد تلفن همراه را خاموش روشن کرده و تنظیمات را مجددا انجام دهد. او در توصیف این شرایط در گفت‌وگو با CES گفته است:

مجبور بودم که حین دریفت تمام تنظیمات را مجدد انجام دهم و تلفن همراهم را خاموش روشن کنم. این شرایط واقعا سخت و البته هیجان‌انگیز بود.

BMW M5 drift

مشکل بلوتوث تنها معضل به‌وجود آمده در جریان ثبت این رکورد نبوده است، سیستم تمام چرخ محرک M5 طوری تنظیم شده بود که قدرت پیشرانه را تنها به چرخ‌های عقب منتقل کند، اما پس از گذشت ۶ ساعت این سیستم به‌صورت خودکار تصمیم گرفته قدرت پیشرانه را به هر چهار چرخ خودرو انتقال دهد.

BMW M5 drift

به همه‌ی این مشکلات، خوردن و آشامیدن شوارتز، خستگی ناشی از رانندگی طولانی مدت و نیاز به توقف برای رفتن به دست‌شویی افزوده می‌شود. بی‌ام‌و برای حل مشکل دست‌شویی به شوارتز سوند وصل کرده که این امر بیانگر عزم راسخ این شرکت برای ثبت رکورد گینس بوده است. شوارتز در بیان این شرایط گفته است:

 به خودم سوند وصل کردم که بیانگر تعهد من به این کار است. عقیده دارم یا کاری را انجام نمی‌دهم یا آن را به بهترین شکل به سرانجام می‌رسانم. برای انجام چنین کاری باید تمام و کمال متعهد باشید.


منبع : زومیت

نرخ بالای رشد استارتاپ‌ها در لیسبون، پایتخت پرتغال - فناوری

خرید اینترنتی با دستیارهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۲ به ۴۰ میلیارد دلار می‌رسد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا