کیک زرد آلو / طرز تهیه کیک زرد آلو خوشمزه و مقوی

سه‌شنبه 4 خرداد 1400 آشپزی
kyke zardalo

کیک زرد آلو کیک تابستانی بسیار خوشمزه و پر طرفدار است . این کیک خوشمزه  را هم  با میوه تازه  وهم با  زردآلو  فریز شده  می توانید تهیه  کنید . سعی کنید انواع میوه را فریز کنید تا در فصل های مختلف با آنها کیک میوه ای  بپزید در بخش آشپزی مجله دایان با طرز تهیه کیک زرد آلو با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه کیک زرد آلو

  1.  کره                       200گرم
  2.  زرد آلو                  500گرم
  3. ماست یا شیر        1 لیوان
  4. آرد                       ۲ لیوان
  5. وانیل‏                     ۱/۲ قاشق چای خوری
  6. تخم مرغ               ۵ عدد
  7. بیکینگ پودر          ۲ قاشق چای خوری
  8. شکر                    ۲ لیوان
  9. نمک                     نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه  کیک زرد آلو خوشمزه

  •  برای تهیه کیک زرد آلو  ابتدا فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، کره و تخم مرغها را  را از یخچال بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسد و کره نرم شود و قالب  مورد نظر را  را چرب کرده و آرد پاشی کنید یا کاغذ روغنی کف آن بیندازیدو کنار بگذارید.
  • کره نرم شده و شکر را با همزن بزنید تا خوب مخلوط شوند سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید 6 تا 7دقیقه هم  بزنید تا یکدست شود ، ماست ، نمک و وانیل را نیز اضافه کنید و هم زدن را 2 دقیقه ادامه دهید .
  • آرد و بکینگ پودر را مخلوط کنید و 3 بار الک نمائید سپس به مخلوط کرمی بالا اضافه نمائید در این مرحله از هم زن استفاده نکنید و با لیسک هم بزنید  تا مایع یک دست شود مایع این کیک غلیظ است
  • مواد را درون قالب ریخته .سپس زردآلوها  پخته شده را روی آن قرار دهید می توانید میان کیک هم بچینید ، قالب کیک را درون فری که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت با توجه به نوع فر قرار دهید.
  • پس از ۴۰ دقیقه کیک را چک کنید ( سیخ چوبی داخل کیک کنید و اگر کیک به آن نچسبیده بود یعنی پخته است ) ، اجازه دهید کیک خوب خنک شود سپس برش دهید

 

کیک زرد آلو

کیک زرد آلو

 

نکته

  1. به جای ماست می توانید از شیر هم استفاده کنید
  2. در صورتی که زردآلوها رسیده و شیرین است از مقدار کمتری شکر میتوانید استفاده کنید ؛ در صورتی که زردآلوی  تازه در دسترس ندارید میتوانید از زرد الوی فریز شده یا کمپوت زرد آلو یا  ، از هلو  استفاده کنید.
  3. پختن  زردآلو از آب انداختن و خمیری شدن کیک جلوگیری می کند.( اگر زردآلو رسیده نبود یک تا دو قاشق غذاخوری شکر به آن  اضافه کنید و روی شعله قرار دهید تا آب آن جمع شود)
  4.  مایع کیک زرد آلو باید 1/3 قالب را پر کند تا کیک به خوبی پف کند .

 

kyke baglava

کیک باقلوا/ طرز تهیه کیک باقلوا بسیار خوشمزه و خوش عطر

دلمه فلفل دلمه

دلمه فلفل/ طرز تهیه انواع دلمه فلفل دلمه ای خوشمزه و مجلسی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا