طرز تهیه چلوکباب وزیری

دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 آشپزی

چلو کباب وزیری یک غذای سنتی است که طرفداران زیادی دارد چلو کباب وزیری از یک سیخ جوجه کباب ویک سیخ کباب کوبیده  تهیه میشود که به همراه پلو زعفرانی سرو میشود .

،این کباب با فلفل کباب شده  ، گوجه کباب شده ،کره طعم بی نظیری دارد و بسیار خوشمزه است.در اینجا ما روش پخت جوجه کباب و کباب کوبیده را شرح میدهیم این دو کباب باید همزمان طبخ شود

مواد لازم برای طبخ جوجه کباب

 جوجه                           2 عدد

 ماست                           2 قاشق غذاخوری

زعفران دم کشیده          2 قاشق غذاخوری

پیاز متوسط                  2 عدد

          آبلیموی تازه                  2 قاشق چای خوری

کره وفلفل سیاه و نمک به اندازه لازم

تهیه جوجه کباب

ابتدا پوست جوجه را گرفته  وگوشت آن  را شسته  ودر سبد ریخته تا آب آن گرفته شود .سپس خرد کرده و در ظرف بزرگی ریخته  وروی آن زعفران دم کرده ریخته و خوب هم میزنیم تا زعفران به همه جای آن برسد سپس پیاز خلال شده ، ماست ،آب لیموی تازه ،نمک و فلفل سیاه ،و در صورت تمایل فلفل قرمز را اضافه کرده و خوب مخلوط کرده ودر یخچال به مدت 4تا 6 ساعت گذاشته تا مزه دار شود.

سپس گوشت جوجه را به سیخ کشیده  ( پیاز های خلالی ااز گوشت جدا کنید .چون  اگر همراه گوشت رو ی زغال کباب شود. طعم بدی به کباب میدهد. )و کباب کنید .

مواد لازم جهت طبخ کباب کوبیده:

گوشت  مغز ران گوسفندی           250 گرم

گوشت مغز ران گاو                    250گرم

پیاز                                         2 عدد

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

گوجه به تعداد افراد

تهیه کباب کوبیده

ابتدا گوشت گاو و گوسفند را دو بار چرخ کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه ورز داده ،سپس نمک فلفل و پیاز رنده شده (  آب آن را با صافی به خوبی گرفته )  را اضافه کرده و کمی ورز دهید تا مواد مخلوط شود،سپس به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید بعد از این مدت گوشت آماده به سیخ کشیدن است.

از سیخ پهن استفاده کنید و دست خود را با آب خیس کرده و یک مشت گوشت برداشته روی سیخ قرار داده گوشت را به سیخ بکشیدو ابتدا و انتهای گوشت را فشار دهید تا به سیخ بجسبد.

کباب کوبیده و جوجه  را باهم روی زغال گذاشته تا کباب شود.گوجه ها را نیز به سیخ کشیده و کباب کنید  در مراحل آخر پخت روی جوجه ها کره بمالید تا نرم ولذیذ شود.

کبابها که آماده شد با برنج زعفرانی میل کنید .                 نوش جان

 

 

سوپ کدو حلوایی

طرز تهیه سالاد لوبیا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا