طرز تهیه باقالی خشک با سرکه و گلپر

جمعه 9 دی 1401 آشپزی
طرز تهیه باقالی

طرز تهیه باقالی خشک با سرکه و گلپر

طرز تهیه باقالی:باقالی یکی از انواع میان وعده های خوشمزه و بسیار پر طرفدار ایرانی است که برای دیزاین غذاها هم استفاده می شود،

مواد لازم برای ۴ نفر

  • باقالی خشک ۵۰۰ گرم
  • فلفل تند ۴ عدد
  • سرکه ۲ قاشق غذاخوری
  • گلپر ۱ قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
باقالی

باقالی

دستور پخت باقالی بازاری

  1. برای تهیه باقالی خوشمزه ابتدا باقالی ها را تمیز می کنیم و می شوییم، سپس آنها را درون یک کاسه پر از آب می ریزیم و اجازه می دهیم یک شب خیس بخورند. این کار باعث می شود که باقالی پف کنند و حجیم تر شوند.
  2. پس از اینکه باقالی ها را به خوبی خیساندیم، انها را آبکشی می کنیم و درون یک قابلمه بزرگ می ریزیم. حالا قابلمه را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه فلفل های تند را هم به قابلمه اضافه می کنیم.
  3. پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، حرارت زیر قابلمه را ملایم تر می کنیم و اجازه می دهیم باقالی ها به آرامی بپزند و طعم فلفل ها را جذب کنند. هر چقدر زمان پخت باقالی بیشتر باشد، در پایان باقالی خوشمزه تری خواهیم داشت.
  4. پخت کامل باقالی ها حدودا ۲ تا ۴ ساعت زمان لازم دارد که بستگی به خودمان دارد که با چه حرارتی باقالی ها را بپزیم. در صورتی که که کمبود وقت داشته باشیم و بخواهیم باقالی ها سریع تر پخته شوند می توانیم از زودپز استفاده کنیم.
  5. پس از اینکه باقالی نرم شدند و کاملا پختند، نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم. در پایان باقالی را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه سرکه و گلپر سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانید کمی سماق قرمز هم اضافه کنید.

 

sose ghahve

سس قهوه / طرز تهیه سس قهوه برای تزیین کیک و شیرینی

halva

حلوا/ طرز تهیه حلوا کفگیری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا