طبق مطالعات، نرخ خرابی آیفون بیشتر از گوشی های اندروید است – فناوری

جمعه 13 اسفند 1395 فناوری

گزارش‌ها حاکی از بالا بودن نرخ خرابی بسیار بالای آیفون‌ نسبت به دستگاه‌های اندرویدی است.

این روزها قابلیت اطمینان آیفون‌ بیشتر شبیه به یک افسانه است. کافی است به عنوان نمونه نگاهی به مشکل گسترده‌ی مربوط به باتری آیفون 6 اس بیندازید. با توجه به عیب‌یابی موسسه‌ی بلانکو (Blancco) و گزارش اخیر آن، در حالی که نرخ خرابی دستگاه‌های اندرویدی به ۴۷ درصد می‌رسد، نرخ خرابی آیفون‌های اپل ۶۲ درصد اعلام شده است که در مقایسه با نرخ خرابی دستگاه‌های اندرویدی، تفاوتی فاحش محسوب می‌شود. این گزارش طبق تجربه‌ی کاربران و مراجعه آن‌ها به این موسسه گردآوری شده است.

داده‌های مربوط به این گزارش در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۶ گردآوری شده است. البته این شرکت اذعان کرده که نرخ خرابی آیفون‌ به‌طور پیوسته در حال افزایش بوده است؛ به‌طوری که نرخ خرابی با سال پیش، ۴۷ درصد تفاوت دارد. طبق گزارش‌ها گوشی هوشمند آیفون 6 بدترین عملکرد را در بین سایر آیفون‌ها داشته است؛ اما نرخ خرابی آن نسبت به قبل روندی نزولی دارد. در مورد نرخ خرابی دستگاه‌های اندرویدی، گوشی‌های سامسونگ با نرخ خرابی ۲۷ درصد در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۶، بیش‌ترین نرخ خرابی را در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند اندروید داشته است.

گلکسی نوت 7 منفجر شده

توجه داشته باشید که صرفا خرابی هر دستگاهی بدون توجه به دلیل آن، در این گزارش و نتیجه‌ی آن تأثیر داشته است. شاید این مورد به‌ظاهر بی‌اهمیت، دلیل بالا بودن نرخ خرابی محسوس آیفون‌ها باشد. در این مطالعه حتی عواملی مانند کرش کردن نرم‌افزارها که به‌صورت روزمره برای بیشتر کاربران اتفاق می‌افتد هم در ارائه‌ی گزارش دخیل بوده‌اند.

با این حال، به دلیل این‌که شرکت مذبور از طریق فروش‌ راهکارهای عیب‌یابی گوشی‌های موبایل کسب درآمد می‌کند، نمی‌توان به گزارش ارائه‌شده‌ی این شرکت اطمینان کرد. اعلام نرخ خرابی بالای دستگاه‌ها می‌تواند مورد مناسبی برای بازاریابی آن باشد. همچنین، داده‌های ارائه‌شده نوسانات شدیدی را بین بازه‌های زمانی سه‌ماهه از سال نشان می‌دهند که بعید است مربوط به گزارش این شرکت باشد. از آنجا که به‌احتمال قوی، منبع این گزارش فقط داده‌های به‌دست‌آمده از خدمات خود شرکت است، بنابراین گزارشی ناقص محسوب می‌شود. هرچند که عملکرد نسبتا بد آیفون‌های اپل هنوز هم برای شرکتی مثل اپل یک موضوع نگران‌کننده است.

آیا از عملکرد آیفون خود راضی هستید؟ در مورد عملکرد گوشی اندروید چه نظری دارید؟


منبع : زومیت

گلکسی اس 8 پلاس با پردازنده اسنپدراگون 835 در گیک بنچ رؤیت شد - فناوری

چشم دیجیتالی سامسونگ رونمایی شد-فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا