صرفه‌ جویی ۱۹۲ میلیارد دلاری امارات با روی آوردن به انرژی‌ تجدیدپذیر – فناوری

پنج‌شنبه 17 فروردین 1396 فناوری

امارات متحده‌ی عربی به دنبال سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در تولید انرژی‌ پاک تا سال ۲۰۵۰ است. 

برنامه جدیدی که امارات متحده عربی در دست اقدام دارد، منجر به صرفه‌جویی ۱۹۲ میلیارد دلاری این کشور پس از کاهش وابستگی به گاز طبیعی یارانه‌ای می‌شود.

امارات متحده‌ی عربی مصمم است که جایگزینی پاک برای گاز طبیعی بیابد و با این کار، هم به محیط‌ زیست و هم به بودجه‌ی خود کمک کند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که این تغییر رویه در تأمین انرژی نیمی از کشور، از طریق سوخت‌های تجدید پذیر تا سال ۲۰۵۰، صرفه‌جویی فراوانی برای امارات در پی دارد. در واقع، امارات تا سال ۲۰۵۰ در حدود ۱۵۰ میلیارد دلار در انرژی‌های تجدید پذیر سرمایه‌گذاری می‌کند و با کاهش وابستگی به منابع گازی یارانه‌ای، ۱۹۲ میلیارد دلار سود خواهد کرد.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات، با اعلام برنامه‌های انرژی پاک این کشور، از علاقه‌ی دولت به این پروژه‌ها خبر داد. او افزود: «این طرح در عین داشتن منافع سرشار مالی برای کشور، محیط‌ زیست را نیز از گزند نابودی حفظ می‌کند.»

ازآنجایی‌که این روزها انرژی خورشیدی، به‌عنوان یک منبع انرژی جدید و ارزان‌قیمت، در صدر اخبار دنیا قرار دارد؛ کشورهای حاضر در مناطق آفتابی به دنبال ارزیابی مجدد استراتژی‌های انرژی خود هستند. اکثر این کشورها در حال حاضر به منابع گاز طبیعی مایع اتکا دارند. المزروعی گفت کشورهای خاورمیانه نیازمند قطع وابستگی خود به انرژی گاز هستند که به‌شدت ناکارآمد است. او افزود:

ما تعداد زیادی واحد تولید انرژی سیکل آزاد داریم که ادامه‌ی حیات آن‌ها منطقی به نظر نمی‌رسد. آن‌ها از نظر بهره‌وری بسیار ناکارآمد هستند. دلیل وجود این نیروگاه‌ها وجود گاز یارانه‌ای ارزان‌قیمت است.

دبی

اتکا بر مزیت‌های طبیعی

امارات حالا دارای یک هدف مشخص در زمینه‌ی انرژی پاک است که بسیار جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد. آن‌ها در حال پیوستن به دیگر کشورهای در حال کار برای به حداکثر رساندن استفاده از انرژی پاک هستند.

بریتانیا نیز به دنبال جایگزینی زغال‌سنگ با منابع انرژی پاک تا سال ۲۰۲۵ است. کاستاریکا به‌طور کامل این سیاست را در پیش گرفته و به کشوری نمونه برای کل دنیا تبدیل شده است. چین، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای جهان نیز در حال اصلاح رفتارهای خود است؛ این کشور میزان استفاده‌ از سوخت‌های فسیلی، باوجود بالا رفتن مصرف کلی انرژی خود را کاهش داده و حالا به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی انرژی خورشیدی جهان بدل شده است.

امارات احتمالاً در آینده به یکی از تولیدکنندگان مطرح انرژی خورشیدی جهان تبدیل خواهد شد؛ به‌خصوص اینکه آفتاب یکی از مزیت‌های طبیعی این کشور به شمار می‌آید.


منبع : زومیت

آنر 6 سی معرفی شد: بدنه فلزی و ۳ گیگابایت رم - فناوری

۵ مهارت کم اهمیت در شبکه سازی موفق - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا