شیائومی می 6 سی به تراشه Surge S2 مجهز می‌شود – فناوری

پنج‌شنبه 12 مرداد 1396 فناوری

شایعات جدید حاکی از آن است که گوشی می ۶ سی با نسخه‌ی جدید تراشه اختصاصی شیائومی، موسوم به Surge S2 راهی بازار می‌شود.

اوایل سال جاری میلادی، شرکت شیائومی از چیپ‌ست Surge S1 به همراه گوشی میان‎رده شیائومی می ۵ سی رونمایی کرد اما به‌نظر می‌رسد که این سازنده چینی در حال برنامه‌ریزی برای معرفی نسخه بهبودیافته آن است و مدل جدید، احتمالاً اواخر امسال راهی بازار خواهد شد. چیپ‌ست Surge S2 یکی‌دیگر از تراشه‎های اختصاصی شیائومی خواهد بود که به‏‌زودی با Surge S1 جایگزین می‌شود. این تراشه بر مبنای معماری پردازش ۱۶ نانومتری توسعه یافته؛ در حالی‌که شیائومی در طراحی چیپ‌ست Surge S1 از لیتوگرافی ۲۸ نانومتری استفاده کرده است.

تراشه Surge S2 با پردازنده هشت هسته‌ای راهی بازار خواهد شد؛ در این تراشه از ترکیب چهار هسته‌ی پردازشی Cortex A73 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز استفاده می‌‏شود و چهار هسته پردازشی Cortex A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز در چیپ‏ست جدید شیائومی جای گرفته‌‏اند. تولید این تراشه احتمالاْ سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ آغاز می‏‌شود تا عرضه گوشی میان‎رده شیائومی می ۶ سی در سه ماهه پایانی سال امکان‎پذیر باشد. 

پیش‌بینی می‎شود که شیائومی می ۶ سی به عنوان نسخه‌ ارزان‌‏قیمت‎تر می ۶ که بازار میان‎رده را هدف قرار داده است؛ اولین گوشی شیائومی باشد که با تراشه Surge S2 راهی بازار می‌شود. شرکت شیائومی، می ۶ سی را در دو نسخه با چهار گیگابایت و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد کرد. نسخه پایه با برچسب قیمتی ۳۰۰ دلار راهی بازار می‎شود و مدل دیگر با قیمت ۳۷۰ دلار به فروش خواهد رسید.

شیائومی می 6 سی

با اینکه هیچ اشاره‌ای به نمایشگر مورد استفاده در گوشی شیائومی می ۶ سی نشده است، انتظار می‌رود این گوشی میان‎رده مشابه شیائومی می ۶ با نمایشگر ۵.۱۵ اینچی راهی بازار شود. مانند می ۶، احتمالا سنسور تشخیص اثرانگشت در بدنه جلویی و در پایین صفحه‌‏نمایش جای می‎گیرد؛ با توجه به تصویر به‎دست آمده، به‎نظر می‌رسد که حاشیه‌های کمتری در اطراف نمایشگر اصلی وجود خواهد داشت.

اگرچه، شرکت شیائومی تصمیم گرفته است تا دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را برای شیائومی می ۶ سی، نادیده بگیرد و این مدل به یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری پیرامون گوشی شیائومی می ۶ سی در دسترس نیست؛ با این‏‌حال، احتمالا این مدل به عنوان نسخه‌ی ضعیف‌تر شیائومی می ۶ راهی بازار شود. با توجه به تأیید نشدن رسمی گوشی شیائومی می ۶ سی، بهتر است به شایعات منتشر شده پیرامون آن با دیده شک و تردید نگریست.


منبع : زومیت

حقایق جالب در مورد والنسیا؛ اسپانیا - فناوری

آموزش: چگونه خبرنامه جذاب بنویسیم - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا