شیائومی می 5 ایکس با دوربین دوگانه و MIUI 9 در تاریخ ۴ مرداد عرضه می‌شود – فناوری

چهارشنبه 28 تیر 1396 فناوری

بر اساس تیزری که شیائومی منتشر کرده است، گوشی میان رده شیائومی می 5 ایکس در تاریخ ۴ مرداد با رابط کاربری MIUI 9 معرفی و عرضه خواهد شد.

با توجه به پستی که شیائومی در صفحه‌ی رسمی خود در وب‌سایت ویبو منتشر کرده است، این شرکت چینی در تاریخ ۴ مرداد عرضه‌ی گوشی هوشمند می 5 ایکس و نسخه‌ی نهم از رابط کاربری اختصاصی خود موسوم به MIUI 9 را آغاز خواهد کرد. به لطف شایعاتی که پیش از این منتشر شده‌اند، می‌دانیم که این گوشی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. همچنین می ۵ ایکس، پس از می ۶ دومین گوشی هوشمند شیائومی محسوب می‌شود که به همراه دوربین دوگانه عرضه می‌شود.

شیائومی mi5x

شیائومی در آخرین تیزری که با حضور کریس وو، هنرپیشه‌ی چینی از می 5 ایکس منتشر کرده، برای نخستین بار به‌صورت رسمی این گوشی هوشمند را به نمایش گذاشته و تاریخ عرضه‌ی آن را اعلام کرده است. علاوه بر این، شیائومی عنوان کرده است که MIUI 9 نیز در همان تاریخ عرضه خواهد شد.

شیائومی mi5x

پیش‌بینی می‌شود که شیائومی برای می ۵ ایکس، نمایشگری ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول‌ اچ‌دی در نظر خواهد گرفت. این گوشی احتمالا به تراشه‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۲۵ با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز مجهز است و به ترتیب از حافظه‌‌های رم و ذخیره‌سازی ۴ و ۶۴ گیگابایت بهره می‌برد.

با توجه به تیزر منتشرشده، مشخص است که شیائومی دوربینی دوگانه برای گوشی هوشمند جدید خود در نظر گرفته است؛ اما در حال حاضر اطلاعات چندانی در مورد مشخصات این دوربین در دست نیست. همچنین طبق معمول سنسور اثر انگشت در پشت گوشی قرار گرفته است. از لحاظ ظاهری باید گفت می ۵ ایکس با یک بدنه‌ی کاملا فلزی با خطوط آنتن ظریفی طراحی شده که زیبایی چشم‌گیری به این دستگاه داده است.

مشخصات مورد انتظار در گوشی شیائومی می ۵ ایکس:

مشخصات / گوشیشیائومی می 5 ایکس
نمایشگر۵.۵ اینچی
فول اچ‌دی
تراشه

اسنپدراگون ۶۲۵
آدرنو ۵۰۶

حافظه‌ی رم۴ گیگابایت
حافظه‌ی داخلی۶۴/۱۲۸ گیگابایت
دوربیندوربین دوگانه
سیستم‌عاملاندروید ۷.۱.۱
MIUI 9
پورت‌هاUSB نوع C
باتری۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت و تاریخ عرضه شیائومی Mi 5X

شیائومی mi5x

همان‌طور که در ابتدای متن ذکر شد، گوشی میان‌رده‌ی می 5 ایکس شیائومی به همراه MIUI 9 به‌صورت رسمی در تاریخ ۴ مرداد معرفی خواهند شد. در نهایت پیش‌بینی می‌شود که قیمت این گوشی حدود ۱۹۹۹ یوان (تقریبا معادل ۲۹۶ دلار) خواهد بود.


منبع : زومیت

آموزش: معرفی و مقایسه فروشگاه سازهای آنلاین - فناوری

آینده‌ ایران در اختیار اینترنت اشیاء است - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا