شعارهای تبلیغاتی مک‌دونالد از کجا آب می‌خورند؟! – موفقیت

دوشنبه 14 فروردین 1396 موفقیت

تطبیق با شرایط محلی

شرکت مک‌دونالد در هر کشوری که وارد شده، سعی کرده مطابق با سنت‌ها و علایق همان کشور عمل کند. مثلا شعبه‌ای از مک‌دونالد در سال ۱۹۹۶ در هند دایر شد. جالب است بدانید که شیوه‌های تبلیغاتی این کمپانی کاملا مطابق با خصوصیات غذایی این کشور بوده است. توجه به آیتم‌های موردعلاقه محلی، تابوهای مواد غذایی مانند عدم استفاده از گوشت گاو، ارائه نان شیرین و… ازجمله تغییراتی بود که این شرکت مطابق با ذائقه مشتریان خود متقبل شد. پایین آوردن قیمت‌ها و از طرفی تولید حجم بالای غذا نیز از دیگر راهکارهای سودآور این کمپانی در هند بود.

تبلیغات صبحانه مک‌دونالد

در چند سال اخیر، یکی از تبلیغات گسترده مک‌دونالد تبلیغ میز صبحانه آن است که در بسیاری از رسانه‌های اجتماعی سروصدای زیادی ایجاد کرده است. کلیپ‌هایی که صبح کاری خانواده‌ها، کودکان، کارگران و… را در تلویزیون نشان می‌دهند، ازجمله راهکارهای تبلیغاتی این وعده غذایی هستند. همچنین در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر مک‌دونالد به تبلیغ سینی صبحانه خود پرداخته و با گفتن صبح‌به‌خیر، صبحانه مخصوص خود را به مخاطبان خود گوشزد می‌کند.

این را دوست داری؟

تبلیغات جدید مک‌دونالد در سال ۲۰۱۵ شامل یک کلیپ است که با شعار «این را دوست داری؟» شناخته شده است. آژانس تبلیغاتی لئو برنت، که بیشتر تبلیغات این شرکت بزرگ را انجام می‌دهد، این تبلیغ را تهیه کرده است. در این ویدئوی تبلیغاتی شعار «من این را دوست دارم» به طور متناوب تکرار می‌شود. لحن شاد و نرم و آهنگ جذاب این کلیپ، از نقاط قوت آن است؛ ضمن اینکه این آهنگ توسط بسیاری از شخصیت‌های کارتونی نسل‌های مختلف خوانده می‌شود و درنتیجه گروه گسترده‌ای از مخاطبان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع : برترینها

پدرام سلطانی؛ ثروت اندوزی با خلاقیت و نوآوری - موفقیت

ارتباط سازی یا فرصت طلبی؟ مسئله این است - موفقیت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا