سوپراسپرت الکتریکی الکسترا در ۲.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد – فناوری

یکشنبه 6 فروردین 1396 فناوری

شرکت سوئیسی الکسترا اطلاعاتی از سوپرخودروی الکتریکی خود منتشر کرده است که در صورت صحت، سریع‌ترین خودروی مجاز شهری خواهد شد.

شرکت سوئیسی اِلِکسترا اعلام کرد که درصدد ساخت یک خودروی الکتریکی است و وعده داد که خودروی مذکور سریع‌ترین شتاب‌گیری را بین تمامی خودروهای تولیدشده تاکنون دارد. الکسترا شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت خودروی الکتریکی خود را ۲.۳ ثانیه اعلام کرده؛ در حالی که تاکنون فقط تصاویری از این خودرو در تیزرها به نمایش درآمده است. بد نیست بدانید که سریع‌ترین زمان شتاب‌گیری در حال حاضر متعلق به تسلا مدل اس P100D و برابر ۲.۴ ثانیه است.

برخلاف سوپرخودروهای مرسوم، الکسترا مجهز به ۴ صندلی و ۴ در و همچنین سیستم چهارچرخ محرک خواهد بود که با استفاده از جایگیری موتورهای الکتریکی در دو اکسل محقق خواهد شد. کانسپتی مشابه نیز در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ به نام GLC G4 به نمایش در آمد که ۴در و الکتریکی بود.

سوپرخودروی الکتریکی ELEXTRA

مسئولیت کمپانی الکسترا بر عهده‌ی طراح سوئیسی، رابرت پالم است. وی همچنین بنیان‌گذار شرکت طراحی سوئیسی کلاسیک فکتوری و مسئول طراحی خودروی اسپرت بریتانیایی Lyonheart K است. یکی از اهداف اصلی رابرت پالم، ادغام طراحی کلاسیک با تکنولوژی‌های مدرن است.

پالم در این باره می‌گوید:

ایده‌ای که در پشت الکسترا قرار دارد، ترکیب خطوط خالص در طراحی است که یادآور هیجان‌انگیزترین خودروهای اسپرت ایتالیایی در گذشته است. این در حالی است که با نگاهی به نتیجه‌ی نهایی طراحی و به لطف ارتفاع کم خودرو، شاهد نمای ظاهری زیبا و صیقلی هستیم که با به‌روزترین تکنولوژی حال حاضر همراه شده است.

سوپرخودروی الکتریکی ELEXTRA

تولید خودروی الکسترا توسط یک تولیدکننده‌ی مستقل خودرو در شهر اشتوتگارت آلمان انجام خواهد یافت و تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد. الکسترا گفته است که اطلاعات تکمیلی از خودروی مذکور را در ماه‌های آینده منتشر خواهد کرد.


منبع : زومیت

مدلسازی پدیده های زیستی پیچیده به کمک ریاضیات - فناوری

تصاویر واقعی از گوشی شیائومی می 6 فاش شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا