سونی طراحی گوشی پرچم‌دار جدیدش را تغییر داده است – فناوری

جمعه 27 بهمن 1396 فناوری

سونی اخیراً در نامه‌ای از FCC خواسته است تا مجوز به ثبت رسیده برای گوشی جدیدش را به دلیل اعمال تغییر در طراحی، باطل کند.

سونی تا کم‌تر از دو هفته دیگر، به صورت رسمی از گوشی‌های جدید خود رونمایی خواهد کرد؛ گمان می‌رود پرچم‌داران جدید این شرکت ژاپنی، در اوایل اسفند ماه معرفی شود.با این‌حال، به‌نظر می‌رسد شرکت مذکور تغییراتی را در لحظات آخر در طراحی یکی از گوشی‌های جدید خود اعمال کرده است که احتمالاً پرچم‌دار ۲۰۱۸ سونی خواهد بود.

در اوایل ماه جاری میلادی، سونی از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) درخواست کرده است تا مجوز به ثبت رسیده برای یکی از گوشی‌های هوشمند خود را باطل کند؛ در متن نامه فاش شده، به علت این درخواست نیز اشاره شده است و گمان می‌رود که تغییرات لحظه آخر در طراحی گوشی سبب شده تا سونی، چنین نامه‌ای را ارائه دهد.

هنوز مشخص نیست چه تغییراتی در گوشی جدید سونی، اعمال شده است تا ژاپنی‌ها، به دنبال لغو مجوز FCC برای محصول خود باشند؛ با این‌حال، مدتی پیش اعلام شد که شرکت مذکور به دنبال بازطراحی گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۸ خود با زبان طراحی «میرای» است و تصمیمی به استفاده از الگوی طراحی قدیمی «امنی‌بالانس» ندارد!

سونی

به‌نظر می‌رسد زبان طراحی «میرای» عرضه گوشی‌های جدید سونی با حاشیه‌های باریک را امکان‌پذیر خواهد کرد؛ هرچند، مشخص نیست نسبت ابعاد صفحه‌نمایش در محصولات جدید سونی تا چه اندازه دستخوش تغییر می‌شود. در ابتدا، گمان می‌رفت پرچم‌داران جدید سونی با وجود استفاده از زبان طراحی «میرای» به نمایشگری استاندارد با نسبت تصویر ۱۶ به ۹ مجهز شده باشند؛ هرچند، مشخصات فاش شده از برخی از محصولات جدید سونی، بیانگر خلاف آن است. حذف حاشیه‌های اضافی، اگرچه محصولات جدید سونی را به استانداردهای روز بازار نزدیک می‌کند اما ژاپنی‌ها به ناچار باید به استفاده از صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۲ به ۱ در محصولات خود تن دهند، زیرا این موضوع به یک نیاز تبدیل شده است. به همین جهت، عرضه محصولات مجهز به نمایشگر ۱۶:۹ قابل قبول نیست.

مقاله‌های مرتبط:

استفاده از نمایشگرهای کشیده با نسبت تصویر ۲ به ۱، کمک خواهد کرد تا محصولات جدید با عرض کم‌تری ارائه شوند؛ به همین جهت، جای‌گیری بهتری در دست خواهند داشت. ضمن اینکه صفحه‌نمایش ۱۸:۹ به سازندگان اجازه می‌دهد محصولاتی را با نمایشگر بزرگ‌تر ارائه دهند؛ این در حالی است که ابعاد گوشی تغییر چشمگیری پیدا نخواهد کرد.

آخرین گمانه‌زنی‌ها پیرامون محصولات جدید سونی، به این موضوع اشاره دارد که اکسپریا ایکس‌زد ۲ پرو به عنوان جانشین اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم با نمایشگر 4K عرضه خواهد شد؛ البته به‌نظر می‌رسد این مدل نمایشگری ۵.۷ اینچی از نوع IPS LCD داشته باشد زیرا بعید است سونی، به این زودی محصولی را با نمایشگر اولد ارائه دهد. مدتی پیش، مقامات شرکت ژاپنی تنها اعلام کرده بودند که سرمایه‌گذاری روی پنل‌های اولد با رزولوشن 4K آغاز شده است و محصولات مجهز به این نمایشگر، انتظارات طرفداران را برآورده خواهند کرد. ضمن اینکه گفته شده بود ژاپن دیسپلی در تأمین پنل اولد برای گوشی‌های پرچم‌دار جدید سونی، نقش عمده‌ای را ایفا خواهد کرد.

پرچم‌داران ۲۰۱۸ سونی که تعدادی از آن‌ها در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهند شد، به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز خواهند شد؛ با این‌حال، اکسپریا ایکس‌زد ۲ برخلاف مدل «پرو» فاقد نمایشگر 4K است و از صفحه‌نمایش با نسبت ابعاد ۲ به ۱ و رزولوشن FHD+ بهره می‌گیرد. ضمن اینکه این مدل مانند نسل قبل به تنها چهار گیگابایت رم مجهز خواهد شد؛ این در حالی است که جانشین اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم به عنوان اولین گوشی سونی با شش گیگابایت رم ارائه می‌شود.

جدا از زبان طراحی جدید، آنچه باعث تمایز جانشین اکسپریا ایکس‌زد وان و اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم از نسل قبل خواهد شد؛ دوربین دوگانه است. گمان می‌رود پس از سال‌ها پافشاری، سونی در نهایت محصولاتی را مجهز به دوربین دوگانه ارائه خواهد داد. بدنه ضدآب، از جمله دیگر قابلیت‌های احتمالی است که انتظار داریم اکسپریا ایکس‌زد ۲ و اکسپریا ایکس‌زد ۲ پرو ارائه دهند. ضمن اینکه هر دو گوشی، آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را اجرا خواهند کرد و رابط‌کاربری با پوسته اختصاصی سونی، شخصی‌سازی می‌شود.


منبع : زومیت

یاماها YZ65، موتورکراس مخصوص کودکان؛ رونمایی شد - فناوری

زیباترین فرودگاه های دنیا کدامند؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا