3 عادت ثروتمندان را از فقرا متمایز می‌کند

چهارشنبه 14 فروردین 1398 موفقیت

همه چیز از مبلغی مساوی آغاز می شود، فقط فلسفه آن متفاوت است.

یک پیشنهاد هیجان انگیز: چرا شما تمام وقت کار نکنید و زمان اندکی از وقتتان را به خرج کردن پول هایتان اختصاص دهید؟ این که صادقانه بگویید «من دارم کار می کنم که ثروتمند شوم، نه اینکه فقط بتوانم مخارج زندگی ام را بپردازم» چه احساسی به شما خواهد داد؟ وقتی که شما برنامه پولدار شدن داشته باشید، چنان با انگیزه خواهید بود که حتی تمایلی به خوابیدن در شب ها نخواهید داشت.

اگر تا اینجا با ما موافق هستید، دوست داریم که یک فرمول ساده برای تولید ثروت به شما یاد بدهیم. این پیشنهاد برای نحوه خرج کردن پول هایتان است:

بعد از اینکه سهم مالیاتتان را پرداخت کردید، تمرین کنید که بتوانید با 70 درصد درآمد خود بعد از کسر مالیات زندگی کنید. شما این بخش از پولتان را صرف ضروریات و تجملات می کنید.  حالا مسئله مهم این است که شما بدانید این 30 درصد باقیمانده را چگونه خرج می کنید. بیایید به روش های زیر آن را خرج کنید:

 

صدقه

از 30 درصد باقیمانده، یک سوم آن باید به خیریه و کمک های مردمی اختصاص یابد. صدقه دادن کمک به جامعه و کسانی است که به نیازمند هستند. ما فکر می کنیم که 10 درصد از درآمدتان بعد از کسر مالیات مبلغ مناسبی برای صدقه دادن می باشد.

عمل بخشیدن و صدقه دادن را باید خیلی زود موقعی که هنوز درآمدتان کم است، یاد بگیرید. اینکه صد تومان از هزار تومان را ببخشید کار بسیار راحتی است. ولی مطمئنا برای شما سخت خواهد بود که صد هزار تومان از یک میلیون تومان پولتان را صدقه بدهید. شاید بگویید «من ا گر یک میلیون تومان داشتم، خیلی راحت صد هزار تومان آن را به نیازمندان می بخشید». ولی من مطمئن نیستم. صد هزار تومان مبلغ بالایی است. خیلی زود، قبل از اینکه مبالغ هنگفت سر راه شما قرار بگیرد، شروع به این تمرین این کار کنید.

 

سرمایه گذاری

با ده درصد بعدی از درآمدتان بعد از کسر مالیات، شما باید ثروت تولید کنید. این پولی است که شما برای خرید، تعمیر، تولید یا فروش از آن استفاده خواهید کرد. کلید این است که شما حتی اگر شده برای مدت زمان خیلی جزئی، در امور تجارت شرکت کنید.

خوب شما چگونه ثروت تولید می کنید؟ راه های بسیار زیادی وجود دارند. اجازه بدهید که قوه تخیل تان فعال باشد. یک نگاه دقیق تر به مهارت های جانبی تان که سر کار یا کلاس های تفریحی کسب کرده اید، بیندازید؛ شما می توانید آنها را به تجارتی پر سود تبدیل کنید.

علاوه بر این شما می توانید یاد بگیرید که یک محصول را به صورت عمده خریداری کنید و به صورت خرده آن را بفروشید. یا اینکه می توانید یک ملک خریداری کنید و آن را گسترش دهید. از این ده درصد برای خرید تجهیزات، محصولات یا سهام استفاده کنید و شروع کنید. هیچ شکی وجود ندارد که درون شما یک نابغه خفته است و منتظر است تا با یک جرقه فرصت بیدار شدن و شکوفایی پیدا کند.

 

پس انداز  

 
ده درصد باقیمانده آخر باید پس انداز شود. این قسمت یکی از هیجان انگیزترین بخش های نقشه شما برای ثروت اندوزی است. زیرا با آماده سازی شما برای روزهای سخت زندگی تان به شما آرامش خاطر می دهد. بگذارید واژه های “ثروتمند” و “فقیر” را برای شما توصیف کنیم: انسان های فقیر پول خود را خرج می کنند و هر آن چه را که باقیمانده است پس انداز می کنند. ثروتمندان پول خود را پس انداز می کنند و هر آنچه را که باقیمانده، خرج می کنند.

بیست سال پیش، دو نفر هر کدام با درآمد ماهیانه ده هزار تومان زندگی می کردند و هر دوی آنها افزایش درآمدشان در طول سال ها یکسان بود. یکی از آنها فلسفه خرج کردن پول و پس انداز باقیمانده اش را باور داشت و طبق آن عمل می کرد؛ دیگری باور داشت که اولویت با پس انداز کردن است و باقیمانده را باید خرج کرد. امروز اگر شما هر دوی آن ها را می شناختید، به یکی لقب فقیر و به دیگری لقب ثروتمند می دادید.

 

منبع : برترینها

۷ راهکار برای داشتن اعتماد به نفس و جذابیت

۷ راهکار برای داشتن اعتماد به نفس و جذابیت

چگونه در کار تیمی موفق باشیم

چگونه در کار تیمی موفق باشیم

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا