سفر ارزان به لهستان با ویزای شینگن

شنبه 25 دی 1400 بازار

کشور لهستان یکی از مقاصد موجود در اتحادیه اروپا می باشد که بسیار دست کم گرفته شده است. کشور لهستان با داشتن تاریخچه فوق العاده و سایت های میراث جهانی یونسکو، غذاهای ارزان قیمت، موزه ها در سطح جهانی، زندگی شبانه وحشی و طبیعت فراوان، یک بهشت برای سفر با بودجه است. این کشور تمام موارد موجود در اروپای غربی را در خود دارد ولی به نصف قیمت!

بیشتر گردشگران با خرید تورهای گردشگردی لهستان از شهر کراکوف (Krakow) بازدید می کنند یا یک یا دو روز در ورشو (Warsaw) قبل از رفتن به کشور همسایه می گذرانند. در حالی که این وضعیت از هیچ بهتر می باشد، اما کشور لهستان موارد بسیار بیشتری را برای ارائه دارد.

از پارک های بسیار زیاد تا شهرهای قرون وسطایی تا خطوط ساحلی ناهموار، شما هفته ها می توانید در این محل باقی بمانید و هنوز شناخت درست و عمیقی از آن نداشته باشید. بهتر از همه، در این کشور تعداد کمتری گردشگر نسبت به دیگر مکان ها در اروپا وجود دارد، در نتیجه کسب یک تجربه محلی و معتبر آسان تر می باشد.

اگر علاقه‌مند به سفری توریستی به کشور لهستان هستید می توانید پس از اخذ ویزای توریستی لهستان که در واقع همان ویزای شینگن لهستان است با مطالعه این مقاله از این راهنمای گردش به لهستان برای برنامه ریزی سفر خود، صرف جویی در پول و بهترین استفاده از وقت خود در این بهشت برای سفری با بودجه کم، استفاده کنید.

5 محل برتر برای دیدن و انجام دادن در لهستان

  1. بازدید از شهر آشویتس (Auschwitz)

شهر آشویتس بیرکناو یکی از محل ها برای اردوگاه متمرکز می باشد که توسط نازی ها در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می گرفت. سفر به این منطقه هوشیارانه است، ولی نباید فراموش شود. ورودی آن آزاد می باشد، ولی تجربه آن با وجود یک راهنما در زمینه سوابق معنی بیشتری خواهد داشت. انتظار هزینه ای در حدود 520 زلوتی لهستان را برای داشتن یک راهنما داشته باشید.

  1. کراکوف را کاوش کنید

شهر کراکوف یک شهر دانشجویی می باشد و یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری در کشور است (مردم به علت علاقه فراوان به جشن گرفتن به این شهر می آیند). این شهر بسیار زیبا، ارزان قیمت و حاوی کارهای متنوعی است که می توان در آن انجام داد. از قصر، معادن نمک نزدیک و خرابه های زیرزمینی حتماً بازدید کنید. بازار کریسمس در ماه دسامبر نیز بسیار جذاب است!

  1. وروتسواف را ببینید

وروتسواف یکی از مقاصد ناشناخته تر در کشور لهستان می باشد. این شهر کوچک که در آن معماری های زیبا وجود دارد، شهر بسیار زیبا، ارزان قیمت و خالی از جمعیت می باشد. حتماً از نقاشی یادبود Raclawice Panaroma بازدید کنید. این نقاشی جنگ Reclawice را در زمان قیام Kosciuszko و در سال های 1790 به تصویر می کشد.

  1. در پارک ملی بیالوویزا پرسه بزنید

این پارک ملی که در مرز کشور بلاروس قرار دارد، حاوی باقی مانده جنگل های اولیه که زمانی سراسر اروپا را پوشانده بود، می شود. این محل تنها جایی است که در آن گاومیش های اروپایی نیز کماکان زندگی می کنند. ورودی آن 6 زلوتی لهستان می باشد. اگر شما درخواست یک راهنما را داشته باشید، باید در حدود 250 زلوتی لهستان هزینه بپردازید.

  1. ورشو را کشف کنید

شهرک های قدیم و جدید را کاوش کنید، قصر را ببینید، پیروگی (دلمه لهستانی) زیاد بخورید و از موزه های فوق العاده شهر که درگیری های قیام ورشو و گتوسازی قوم یهود در زمان جنگ جهانی دوم را نشان می دهد، بازدید کنید.

بودجه های پیشنهادی برای سفرهای کوله گردی به لهستان

بر اساس بودجه یک کوله گرد که مقدار 160 زلوتی لهستان در روز می باشد، شما می توانید در یک خوابگاه hostel اقامت داشته باشید، غذاهای خود را درست کنید، مشروب خوردن خود را کمتر کنید، از وسایل نقلیه عمومی برای گردش استفاده کنید و فعالیت های ارزان، مانند گرفتن تورهای پیاده و مراجعه به موزه های مجانی را انجام دهید. اگر شما در نظر دارید که مشروب بخورید، به بودجه روزانه خود 10 تا 20 زلوتی لهستان اضافه کنید.

بر اساس یک بودجه متوسط 280 زلوتی لهستان در روز، شما می توانید در یک خانه اجاره ای Airbnb خصوصی اقامت داشته باشید، برای خوردن غذاهای بارهای ارزان قیمت استفاده کنید، چند نوشیدنی بنوشید، از تاکسی برای گشتن استفاده کنید و فعالیت های پولی بیشتر مانند مراجعه به Uprising Museum یا گرفتن تور آشویتس (Auschwitz) را انجام دهید.

بر اساس یک بودجه لوکس 550 زلوتی لهستان در روز، شما می توانید در یک هتل اقامت داشته باشید، هرجایی که بخواهید غذا بخورید، بیشتر مشروب بنوشید، برای گردش ماشین کرایه کنید و هم از تور راهنمادار یا فعالیتی که دوست داشتید، استفاده کنید. این موارد فقط مقداری خرج برای شرایط لوکس می باشد. محدودیت آن تا بی نهایت است!

زمان سفر به کشور لهستان

بهترین و محبوب ترین زمان برای سفر به کشور لهستان در فصل تابستان، از ماه ژوئن تا آگوست می باشد. درجه حرارت در آن زمان بالا است و بارندگی نیز کم می باشد. درجه حرارت بین 17 تا 25 درجه سانتی گراد (63 تا 77 درجه فارنهایت) را در این زمان (و 1 تا 3 درجه تفاوت بین گدانسک در شمال تا کراکوف در جنوب) در نظر بگیرید. فصل تابستان نیز معمولاً شلوغ ترین زمان برای گردشگران می باشد، هرچند شما فقط این مورد را در شهرهای اصلی گردشگری متوجه می شوید (مانند ورشو و کراکوف).

اواخر ماه آپریل و اکتبر نیز زمان های مناسب برای سفر می باشند و در آن درجه حرارت بین 5 تا 15 درجه سانتی گراد (41 تا 59 درجه فارنهایت) می باشد. شما در این زمان با جمعیت توریست کمتری مواجه می شوید و درجه حرارت های متوسط تری را تجربه خواهید کرد. باران بیشتری در فصل بهار وجود خواهد داشت اما شما رنگ های فوق العاده فصل پاییز را برای پس زمینه مناظر مسافرتی خود تجربه خواهید کرد.

زمستان در لهستان می تواند مقداری سرد باشد و در آن درجه حرارت تا حدود 1- درجه سانتی گراد (30 درجه فارنهایت) در روز و تا 5- درجه سانتی گراد (23 درجه فارنهایت) در شب اُفت می کند. باریدن برف رایج است، که می تواند بر شرایط در صورت رانندگی شما تأثیر بگذارد. به طور خلاصه، من یک سفر زمستانی را به این کشور پیشنهاد نمی کنم مگر آن که شما تصمیم به انجام ورزش اسکی داشته باشید یا بخواهید در دیگر فعالیت های زمستانی (مانند بازدید از بازارهای کریسمس) شرکت کنید.

عوارض و مزایای جوانسازی پوست با هایفوتراپی چیست؟

دلار

قیمت دلار کانادا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا