سدریک، خودروی خودران فولکس‌واگن رونمایی شد – فناوری

سه‌شنبه 17 اسفند 1395 فناوری

فولکس واگن در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷ از خودروی مفهومی خودران و الکتریکی خود رونمایی کرد.

آنچه در تصویر زیر می‌بینید، به هر چیزی به غیر از خودرو شباهت دارد. طرح مفهومی سدریک (Sedric) شما را به یاد هیچ‌کدام از خودروهای فولکس‌واگن نمی‌اندازد؛ اما این وسیله‌ی نقلیه‌ی تمام خودران، به‌وسیله‌ی گروه فولکس‌واگن طراحی‌شده است و قرار نیست طراحی جذابی داشته باشد.

فولکس‌واگن اعلام کرده که این اولین خودروی مفهومی آن‌ها و پلتفرمی برای «شکل جدید جابه‌جایی انفرادی است» و برنامه‌ریزی‌ شده تا «پیر و جوان» از آن استفاده کنند. از ظاهر نه‌چندان جالب این خودرو که بگذریم، به مشخصات جالب آن خواهیم رسید.

رابط کنترل سدریک صرفا یک «دکمه» است. با فشردن این دکمه، کاربر می‌تواند دریابد که دقیقا چه زمانی سدریک به موقعیت او می‌رسد و افرادی که مشکل بینایی دارند نیز به‌وسیله‌ی خودرو راهنمایی می‌شوند تا بتوانند سوار خودرو شوند. این دکمه ساده‌ترین کلید خودرویی است که تابه‌حال تولید شده و شبیه یک فلش USB است؛ با این تفاوت که با تمامی سدریک‌ها  تعامل دارد و نه‌فقط سدریک شما و این موضوع در نوع خود بسیار جالب است.

sedric

در داخل خودرو فضای بسیار بزرگی به چشم می‌خورد که این روزها در بین خودروهای مفهومی رواج یافته است. فضای داخلی این خودرو بسیار جادار طراحی شده و دید بسیار خوبی به سرنشینان می‌دهد. در کف این خودرو نیز از چوب استفاده شده است تا حس اتاق مخصوص جلسات را القا کند. در دو سمت خودرو دو صندلی وجود دارد و هیچ کنترلی وجود ندارد تا سرنشینان را سردرگم کند و باعث شلوغی کابین شود. گیاهان موجود در پشت شیشه‌ی عقب به تمیز کردن هوای داخل کابین کمک می‌کنند. آیا با وجود این گیاهان احساس آرامش بیشتری نمی‌کنید؟

حسگرهای LIDAR در بالای خودرو قرار دارند و با چرخش این حسگرها، محیط اطراف خودرو به طور مداوم بررسی می‌‌شود. درب‌های خودرو به بیرون باز می‌شوند تا راحتی بیشتری در سوار و پیاده شدن برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. طبق اعلام فولکس‌واگن، این سبک از طراحی منجر به جلب اعتماد سریع‌تر کاربران می‌شود.

طراحی این خودروی مفهومی به هیچ وجه شباهتی به «خودرو» ندارد. برآمدگی کف خودرو وجود ندارد و انتقال قدرت به‌صورت برقی انجام می‌شود و به صورتی قرارگرفته است تا از به وجود آمدن برآمدگی در کف خودرو جلوگیری کند. باطری نیز در کف خودرو قرار دارد و موتور‌های الکتریکی هم‌سطح چرخ‌ها هستند. هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها جدید نیستند؛ اما تعهد این شرکت را به تولید خودروی تمام الکتریکی خودران با قابلیت به اشتراک‌گذاری با دیگران نشان می‌دهند.

دیدگاه فولکس‌واگن به آینده کمی خیالی به نظر می‌رسد. زمانی که خودرو شما را به مقصد موردنظرتان رساند، سدریک برای حمل خریدتان به فروشگاه می‌رود (و نیازی به حضور شما در خودرو نیست). شما می‌توانید این خودرو را از طریق صدای خود یا تلفن هوشمند کنترل کنید. سدریک می‌تواند همانند یک دستیار شخصی با شما صحبت کند. شیشه‌ی جلوی اتومبیل به‌عنوان یک صفحه‌نمایش شفاف OLED عمل می‌کند تا اطلاعات را به شما نمایش دهد، همانند واقعیت افزوده عمل کند یا به شما در ارتباط با دیگران کمک کند.

اگرچه این خودروی الکتریکی خودران مفهومی همانند میکروباس نیست، اما سدریک به‌عنوان نگاه فولکس‌واگن به آینده است.


لینک دانلود: 360P 720P

نظر شما در ارتباط با خودروی مفهومی فولکس‌واگن سدریک چیست؟


منبع : زومیت

تایید دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس توسط بلومبرگ-فناوری

سدان لوکس و هیبریدی لکسوس LS 500h در ژنو به نمایش گذاشته شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا