بیوگرافی ریکاردو ساپینتو ، سرمربی جدید استقلال

دوشنبه 24 مرداد 1401 بیوگرافی
بیوگرافی ریکاردو ساپینتو

چکید ه ای از بیوگرافی ریکاردو ساپینتو

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو:او، هشتمین سرمربی خارجی تاریخ باشگاه استقلال است و چهارمین خارجی‌ای که روی نیمکت آبی‌ها در لیگ برتر می‌نشیند.

ساپینتو به خاطر روحیه جنگندگی‌اش شناخته می‌شد که در دوران حضورش در اسپورتینگ، جایی که هواداران باشگاه به او لقب «قلب شیر ریکاردو» را دادند، بیشتر نشان داده شد.، در 230 بازی لیگ برتر (با به ثمر رساندن 51 گل) حضور یافت و همچنین به مدت دو سال در خارج از کشور اسپانیا بازی کرد.

نام :ریکاردو مانوئل آندره سیلوا سا پینتو

متولد:۱۰ اکتبر ۱۹۷۲ ‏(۴۹ سال)پورتو، پرتغال

قد:۱٫۷۸ متر (۵ فوت ۱۰ اینچ)[۱]

پست:مهاجم

باشگاه کنونی:استقلال تهران (سرمربی)

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو

سا پینتو کیست

ریکاردو مانوئل آندراده و سیلوا سا پینتو بازیکن سابق فوتبال پرتغالی است که در پست مهاجم و یک مربی بازی می کرد. در حال حاضر هدایت باشگاه استقلال تهران در لیگ برتر خلیج فارس را برعهده دارد.

 

ساپینتو متولد چه سالی است

ریکاردو مانوئل آندراده و سیلوا سا پینتو (زاده 10 اکتبر 1972) در پورتو متولد شد

حرفه بازی کردن ساپینتو، سرمربی جدید استقلال

 

ارزش خالص ثروت ریکاردو سا پینتو

ریکاردو سا پینتو در سال 2022 چقدر ثروتمند است؟

ثروت خالص تخمینی 2022 2 میلیون دلار تا 5 میلیون دلار
حقوق ریکاردو سا پینتو 100 تا 700 هزار دلار

ریکاردو سا پینتو یکی از سلبریتی های موفق است. او در لیست افراد مشهور متولد 10 اکتبر 1972 قرار گرفته است. منبع درآمد بیشتر از یک فوتبالیست موفق است.

 

وضعبت ازدواج ریکاردو ساپینتو

او در گذشته حداقل 1 رابطه ناموفق داشته .او فرزندی ندارد.

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو

شروع بازی ریکاردو ساپینتو

باشگاه

سا پینتو که در پورتو متولد شد، اولین بازی حرفه‌ای خود را با S.C. Salgueiros محلی انجام داد و به زودی نماینده تیم زیر 21 سال پرتغال بود و به تیم کمک کرد تا به فینال قهرمانی اروپا 1994 برسد. او برای اولین بار در 30 آگوست 1992 به همراه اولی در لیگ برتر ظاهر شد و به عنوان یار تعویضی نیمه دوم در باخت 0–2 خارج از خانه مقابل اس سی فارنسه به میدان رفت.

در فصل 1994–1995، سا پینتو به اسپورتینگ سی پی پیوست. پس از چند نمایش خوب، او توجه رئال سوسیداد لالیگا را به خود جلب کرد و در اولین بازی رسمی خود برای باشگاه جدیدش گلزنی کرد، تساوی 3-3 خانگی مقابل رئال اویدو در 30 اوت 1998.

پس از 70 بازی و شش گل (فقط دو فصل بازی به دلیل محرومیت بین المللی) در اسپانیا، سا پینتو به اسپورتینگ بازگشت، جایی که شش سال دیگر در آنجا بازی کرد، با مصدومیت های فراوان، اگرچه در نهایت کاپیتانی تیم را به دست آورد. در کمپین 2006–2007، او به هموطن پرتغالی سرجیو کونسیسائو در استاندارد لیژ پیوست – در حالی که خورخه کاستا در تابستان از باشگاه بازنشسته شد – در سطح بالای بلژیک، و تقریباً در 35 سالگی بازنشسته شد.

 

بین المللی

سا پینتو 45 بازی ملی برای پرتغال، 25 بازی برای اسپورتینگ و 20 بازی برای رئال سوسیداد انجام داد و 9 بار گلزنی کرد. اولین بازی او در 7 سپتامبر 1994 در برد 2-1 مقابل ایرلند شمالی در بلفاست بود که در آن گل دوم را به ثمر رساند. او در یورو 1996 یوفا بازی کرد و برابر دانمارک (1–1) در مرحله اول مرحله گروهی و یورو 2000 به تساوی رسید. او در مسابقات مقدماتی مسابقات دومی شش بار گل زد، از جمله هت تریک در شکست 8–0 لیختن اشتاین در کویمبرا در 9 ژوئن 1999.

در 26 مارس 1997، سا پینتو، سرمربی تیم ملی، آرتور خورخه، پس از شنیدن خبر عدم حضور در یک مسابقه، به او حمله کرد. این بازیکن به Estadio Nacional در لیسبون که تیم در آن تمرین می کرد سفر کرد و با مشت به صورت سرمربی تیم زد و یک سال از کلیه مسابقات ملی و بین المللی محروم شد.

آخرین حضور سا پینتو در برد 6-0 مقابل قبرس برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 2002 در 6 ژوئن 2001 بود. مصدومیت مانع از حضور او در فینال شد.

 

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو

شروع حرفه مربیگری ریکاردو ساپینتو

۲۰۱۰–۲۰۱۱لیریا (دستیار)
۲۰۱۲ اسپورتینگ
۲۰۱۳ ستاره سرخ بلگراد
۲۰۱۳–۲۰۱۴او.اف. آی کرته
۲۰۱۴–۲۰۱۵آترومیتوس
۲۰۱۵ بلننسس
۲۰۱۶ الفتح
۲۰۱۷ آترومیتوس
۲۰۱۷–۲۰۱۸استاندارد لیژ
۲۰۱۸–۲۰۱۹لگیا ورشو
۲۰۱۹ براگا
۲۰۲۰ واسکو دوگاما
۲۰۲۱ غازی عینتاب
۲۰۲۲ موریرنز
۲۰۲۲–استقلال تهران

در اوایل نوامبر 2009، سا پینتو به اسپورتینگ بازگشت و جایگزین هم تیمی سابق پدرو باربوسا به عنوان مدیر فوتبال شد زیرا مربی پائولو بنتو به دنبال یک رشته عملکرد/نتایج ضعیف اخراج شد. در 21 ژانویه 2010، پس از درگیری فیزیکی با بازیکن باشگاه لیدسون در رختکن تیم پس از پیروزی 4–3 خانگی مقابل سی دی. مافرا برای تاچا د پرتغال، او بلافاصله استعفای خود را ارائه کرد.

سا پینتو اولین تجربه مربیگری خود را در سال 2010 و به عنوان دستیار مدیر در U.D. لیریا زیر نظر پدرو کایسینها در 13 فوریه 2012، پس از مدتی در تیم زیر 19 سال اسپورتینگ، او به عنوان سرمربی تیم اصلی منصوب شد و جایگزین دومینگوس پاسینسیا اخراج شده شد.

در 25 مه 2012، اگرچه اسپورتینگ تنها توانست در رده چهارم لیگ قرار بگیرد و فینال جام حذفی داخلی را از دست داد، سا پینتو قراردادی دو ساله جدید با شیرها امضا کرد. با این حال، در 4 اکتبر، پس از باخت 0–3 خارج از خانه مقابل Videoton FC – به رهبری هم تیمی سابق پائولو سوزا – در آن فصل لیگ اروپا، او از وظایف خود برکنار شد.

سا پینتو در 18 مارس 2013 در غول صربستان ستاره سرخ بلگراد منصوب شد و در هشت بازی اول سوپرلیگا به عنوان سرپرست باشگاه پیروز شد اما در 19 ژوئن از سمت خود استعفا داد و با هیئت مدیره آن مخالفت کرد. از اکتبر 2013 تا فوریه 2015 او در سوپرلیگ یونان با OFI Crete F.C کار کرد. و آترومیتوس اف سی

سا پینتو در ژوئن 2015 به پرتغال و پایتخت آن بازگشت، پس از موافقت با C.F. سرمربی اوس بلننسس با امضای قراردادی دو ساله جایگزین لیتو ویدیگال شد. با این حال، در 15 دسامبر، پس از باخت 3-4 خارج از خانه مقابل آکادمیکا دو کویمبرا و ناکامی در راهیابی به مرحله گروهی لیگ اروپا، او از سمت خود استعفا داد.

در 29 مه 2016، سا پینتو به عنوان مدیر باشگاه الفتح منصوب شد. در 11 ژوئن 2017، پس از دور دوم حضور در آترومیتوس و حتی با وجود اینکه پس از کسب مقام هشتمی با قرارداد جدیدی موافقت کرده بود، راهی استاندارد لیژ شد. علیرغم اینکه در ابتدا عملکرد ضعیفی در لیگ بلژیک نداشت، او تیمش را به فتح جام داخلی در سال اول خود و همچنین نایب قهرمانی نهایی لیگ هدایت کرد، اما در 20 می 2018 ترک کرد.

در آگوست 2018، سا پینتو پس از امضای قراردادی سه ساله با باشگاه اکستراکلاسا، به عنوان سرمربی جدید لژیا ورشو معرفی شد. او در آوریل بعد از تیم دوم اخراج شد و با پنج امتیاز کمتر از لچیا گدانسک در سه بازی باقی مانده بود.

در 3 جولای 2019، سا پینتو برای اولین بار در چهار سال گذشته به کشورش بازگشت و با قراردادی دو ساله هدایت اس سی براگا را بر عهده گرفت. او در 23 دسامبر با تیم هشتم لیگ، با وجود قهرمانی در گروه لیگ اروپا، اخراج شد.

در حال حاضر در سال 2022 هدایت باشگاه استقلال تهران در لیگ برتر خلیج فارس را برعهده دارد.

منبع

peoplepill.com

پرواز همای

بیوگرافی پرواز همای خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی

بیوگرافی طناز طباطبایی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا