زندگینامه مارکو پولو

یکشنبه 27 آذر 1401 بیوگرافی
زندگینامه مارکو پولو

زندگینامه مارکو پولو

نام:مارکو پولو

زادهٔ: ۱۵ سپتامبر ۱۲۵۴ونیز

درگذشت: ۹ ژانویهٔ ۱۳۲۴ (۶۹ سال)ونیز، جمهوری ونیز

آرامگاه :کلیسای سن لورنزو

ملیت :کشور ایتالیا

پیشه: تاجر و جهانگرد

شناخته‌شده :برای مسافرت به قاره آسیا از طریق جاده ابریشم

آثار سفرهای مارکوپولو

همسر: دوناتا بادوئر

فرزندان: فانتینا-بللا-مورتا

زندگینامه مارکو پولو

زندگینامه مارکو پولو

مارکوپولو کیست

مارکوپولو یک تاجر و کاشف بود که بیشتر عمر خود را در سراسر خاور دور و چین سفر کرد. داستان‌های او پایه‌ای بود برای آنچه بسیاری از اروپا برای سال‌ها درباره چین باستان می‌دانستند. وی از سال 1254 تا 1324 زندگی کرد.

 

مارکوپولو کجا بزرگ شد؟

مارکو در سال 1254 در ونیز ایتالیا به دنیا آمد. ونیز یک شهر تجاری ثروتمند و پدر مارکو یک تاجر بود.

خانواده مارکوپولو

مارکوپولودر یک خانواده تاجر مرفه در شهر ونیز ایتالیا متولد شد. پدرش، نیکولو و عمویش مافئو یک سال قبل از مرگ مادرش، در یک سفر تجاری طولانی مدت آن ها را ترک کرده بودند. در نتیجه، پس از مرگ مادرش در سنین جوانی، توسط خویشاوندان بزرگ تربیت شد.

 

ازدواج مارکوپولو

مارکوپولو پس از سپری کردن دوره اسارت، خانه ای خرید، با دوناتا بدوئر دختر یک تاجر ازدواج کرد و دارای سه دختر به نام های فانتینا، بللا و مورتا شد و نام مستعار آقای میلیون را دریافت کرد. مردم شهر، او را دروغگوی خارج از مرکز می دانستند و به داستان سرگردانی های وی اعتماد نداشتند. مارکو پولو زندگی مرفهی داشت.

 

زندگینامه مارکو پولو

زندگینامه مارکو پولو

عبور از جاده ابریشم

جاده ابریشم به تعدادی از مسیرهای تجاری بین شهرهای بزرگ و پست های تجاری اشاره دارد که از اروپای شرقی تا شمال چین را طی می کردند. این جاده ابریشم نامیده می شد زیرا پارچه ابریشم صادرات عمده چین بود.

افراد زیادی کل مسیر را طی نکردند. داد و ستد بیشتر بین شهرها یا بخش های کوچکی از مسیر بود و محصولات به آرامی چندین بار از یک سر به طرف دیگر راه پیدا می کردند.

پدر و عموی مارکوپولو می خواستند چیز متفاوتی را امتحان کنند. آنها می خواستند تمام راه را به چین بروند و کالاها را مستقیماً به ونیز برگردانند. آنها فکر می کردند که می توانند ثروت خود را از این طریق به دست آورند. نه سال طول کشید، اما بالاخره به خانه برگشتند.

 

مارکو پلو به چین سفر کرد؟

مارکو اولین بار در 17 سالگی راهی چین شد. او با پدر و عمویش به آنجا سفر کرد. پدر و عمویش در اولین سفر خود به چین با امپراتور کوبلی خان مغول ملاقات کرده بودند و به او گفته بودند که باز خواهند گشت. کوبلای در آن زمان رهبر کل چین بود.

مارکوپولو سه سال طول کشید تا به چین برسد. او در طول راه از شهرهای بزرگ دیدن کرد و مکان های زیادی از جمله شهر مقدس اورشلیم، کوه های هندوکش، ایران و صحرای گبی را دید. او با افراد مختلف آشنا شد و ماجراهای زیادی داشت.

مارکو سال ها در چین زندگی کرد و یاد گرفت که به این زبان صحبت کند. او به عنوان پیام رسان و جاسوس برای کوبلای خان در سراسر چین سفر کرد. او حتی تا جایی که امروز میانمار و ویتنام هستند به جنوب سفر کرد. در این بازدیدها او با فرهنگ ها، غذاها، شهرها و مردمان مختلف آشنا شد. او مکان ها و چیزهای زیادی را دید که هیچ کس از اروپا تا به حال ندیده بود.

مارکو مجذوب ثروت و تجمل شهرهای چین و دربار کوبلای خان بود. چیزی شبیه به تجربه او در اروپا نبود. پایتخت کینزی بزرگ، اما به خوبی سازماندهی شده و تمیز بود. جاده‌های عریض و پروژه‌های بزرگ مهندسی عمران مانند کانال بزرگ فراتر از هر چیزی بود که او در خانه تجربه کرده بود. همه چیز از غذا گرفته تا مردم و حیوانات، مانند اورانگوتان ها و کرگدن ها، جدید و جالب بود.

سفرمارکوپولو به ایران

مارکوپولو (تاجر و جهانگرد ونیزی) که در سال ۱۲۹۲ میلادی در راه سفر دور و درازش وقتی داشته از ایران هم می‌گذشتهز مکان‌هایی چون شهر تبریز، جزیره زیبای هرمز، قصبه‌های کرمان و سکونت‌گاه‌های کویری یزد بازدید کرده

 

زندگینامه مارکو پولو

زندگینامه مارکو پولو

کتاب سفرهای مارکوپولو

پس از بیست سال سفر، مارکو به همراه پدر و عمویش تصمیم گرفتند به خانه ونیز بروند. آنها در سال 1271 خانه را ترک کردند و سرانجام در سال 1295 بازگشتند. چند سال پس از بازگشت به خانه، ونیز با شهر جنوا جنگید. مارکو بازداشت شد. زمانی که مارکو در بازداشت بود، داستان های مفصلی از سفرهای خود را برای نویسنده ای به نام روستیچلو تعریف کرد که همه آنها را در کتابی به نام سفرهای مارکوپولو یادداشت کرد.

سفرهای مارکوپولو به کتابی بسیار محبوب تبدیل شد. به چندین زبان ترجمه شد و در سراسر اروپا خوانده شد. پس از سقوط کوبلای کان، سلسله مینگ چین را تصرف کرد. آنها نسبت به خارجی ها بسیار محتاط بودند و اطلاعات کمی در مورد چین در دسترس بود. این امر باعث محبوبیت بیشتر کتاب مارکو شد.

 

مرگ مارکوپولو

در سال ۱۳۲۳ مارکوپولو را به علت بیماری بستری کردند. وی در ۹ ژانویهٔ ۱۳۲۴ با وجود تلاش طبیبان برای درمانش، از دنیا رفت.

 

حقایق جالب درباره مارکوپولو

سفرهای مارکوپولو Il Milione یا “میلیون” نیز نامیده می شد.

پولوها با ناوگان کشتی هایی که شاهزاده خانمی را که قرار بود با شاهزاده ای در ایران ازدواج کند، به خانه سفر کردند. این سفر خطرناک بود و تنها 117 نفر از 700 مسافر اصلی زنده ماندند. این شامل شاهزاده خانمی بود که به سلامت به ایران رسید.

برخی حدس می زنند که مارکو بیشتر ماجراجویی های او را ساخته است. با این حال، محققان حقایق او را بررسی کرده اند و معتقدند بسیاری از آنها به احتمال زیاد درست هستند.

در زمانی که مغول ها و کوبلای خان بر چین حکومت می کردند، بازرگانان توانستند خود را در جامعه چین ارتقا دهند. در طول سلسله های دیگر، بازرگانان را پست می دانستند و به عنوان انگل در اقتصاد به چشم تحقیر می نگریستند.

مارکو مجبور شد برای رسیدن به چین از صحرای بزرگ گبی عبور کند. گذشتن از صحرا ماهها طول کشید و گفته می شد که ارواح او را تسخیر کرده بودند.

زندگینامه ویلیام شکسپیر

زندگینامه ویلیام شکسپیر بهترین نویسنده جهان

چارلز دیکنز نویسنده بریتانیای

بیوگرافی چارلز دیکنز نویسنده بریتانیایی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا