رونمایی استون مارتین از نسخه‌ی AMR ونتیج 2018 – فناوری

چهارشنبه 24 خرداد 1396 فناوری

دپارتمان تازه‌ تاسیس AMR در مجموعه‌ی استون مارتین، شبیه به AMG برای مرسدس بنز عمل می‌کند. جدیدترین محصول AMR برای سال ۲۰۱۸، پرقدرت‌ترین ونتیج جاده‌ای تاریخ محسوب می‌شود.

چند ماه پیش، اولین محصول استون مارتین با برند AMR رونمایی شد و ما در زومیت به معرفی آن پرداختیم. AMR متفاوت‌ از بسیاری تیونرهای دنیا، تمرکز بیشتری بر تقویت محصولات برند اصلی، برای حضور در پیست دارد. امروز مدل ۲۰۱۸ از ونتیج AMR، رسما توسط استون مارتین، به نمایش گذاشته شد تا پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصول فعلی این شرکت، با پرقدرت‌ترین نسخه‌ی تاریخ خود، از چند روز دیگر؛ قابل خرید باشد. قرار است تمامی محصولات AMR، در دو گروه عرضه شوند. نوع اول با حداقل تجهیزات رفاهی و نوع دوم با آپشن‌های سفارشی و تزئینات لوکس برند Q از استون مارتین، فروخته خواهند شد که طبیعتا، قیمت بالاتری خواهد داشت.

Aston Martin Vantage AMR  2018

نام ونتیج در اوایل دهه‌ی ۵۰ میلادی، روی مدل‌های دودر و اسپرت استون مارتین که در مقایسه با دیگر محصولات این شرکت، قدرت بیشتری داشتند، گذاشته شد. هرچند که امروزه، مدل‌های ونکوئیش و DB11 با قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار لار، جذاب‌تر از ونتیج ۱۰۰ هزار دلاری به نظر می‌رسند، اما محبوبیت ونتیج در میان علاقه‌مندان خودروهای اسپرت؛ هر روز بیشتر می‌شود و حالا در نسخه‌ی AMR به اوج خود رسیده است.

Aston Martin Vantage AMR  2018

دو پیشرانه‌ی ۸ سیلندر و ۱۲ سیلندر برای ونتیج AMR قابل سفارش است. نوع ۸ سیلندر، با قدرت ۴۳۰ اسب بخار و نمونه‌ی ۱۲ سیلندر، با قدرت ۶۰۰ اسب بخار عرضه خواهد شد. دو نوع جعبه‌دنده‌ی ۶ یا ۷ سرعته هم برای این خودروها قابل سفارش است که آپشن تغییر سرعت با پدال‌های پیشت فرمان را به همراه خواهد داشت. از ونتیج AMR، تنها ۳۰۰ دستگاه تولید می‌شود که ۲۰۰ نمونه با پیشرانه ۸ سیلندر و ۱۰۰ عدد با موتور ۱۲ سیلندر خواهد بود.

Aston Martin Vantage AMR  2018

رنگ بدنه‌ی این خودروها با خطوط تزئینی روی آنها، قابل سفارش خواهد بود، اما برای فضای داخلی، تنها ۴ رنگ سفید، نارنجی، مشکی و آبی در نظر گرفته شده است. پیش‌بینی می‌شود که محبوب‌ترین رنگ‌بندی ونتیج AMR، با ترکیب سبز استرلینگ بدنه و خطوط سبز روشن همراه باشد که الگو گرفته از تیم استون مارتین در مسابقات استقامت جهانی (VEC) و خودروی قهرمان سال گذشته؛ ونتیج GTE با شماره‌ی ۹۵، محسوب می‌شود.

خریداران ونتیج AMR، می‌توانند رینگ‌های اسپرت متنوع و صندلی‌های متفاوتی را سفارش دهند که از فیبر کربن و بسیار سبک‌وزن است. علاوه بر این، کیت بدنه‌ی آیرودینامیک اختصاصی هم، برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود که علاوه بر کاهش وزن و افزایش توانایی‌های فنی، به دلیل استفاده از یک بالچه‌ی عقب نسبتا بزرگ، ظاهر جذابی به ونتیج AMR می‌دهد. ست اگزوزهای تیتانیوم نیز برای این خودرو قابل سفارش است که در کنار کاهش وزن ۱۴ کیلوگرمی در مقایسه با اگزوزهای استاندارد، عملکرد بهتر و صدای زیباتری به همراه خواهد داشت.

Aston Martin Vantage AMR  2018

هر دو مدل ۸ و ۱۲ سیلندر از ونتیج AMR، از امروز در نمایندگی‌های منتخب استون‌ مارتین در سراسر جهان، پیش‌فروش می‌شوند. این خودروها می‌توانند بدنه‌ی کوپه با سقف فلزی یا رودستر داشته باشند که در نمونه‌ی کوپه با پیشرانه‌ی ۴۳۰ اسب بخار، آستانه‌ی قیمت ۱۲۸ هزار دلار به همراه خواهد داشت. استون مارتین، هنوز درباره‌ی توانایی‌های فنی ونتیج AMR صحبت نکرده است، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که مدل ۱۲ سیلندر از این محصول، بتواند در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. امروزه می‌توان با مبلغی در حدود ۱۰۰ هزار دلار، صاحب نمونه‌ی استاندارد استون‌مارتین ونتیج با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر به قدرت ۴۳۰ اسب بخار شد که با حداقل آپشن‌ها و جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی غیر خودکار ارائه می‌شود.

 


منبع : زومیت

اهمیت تأثیرات اجتماعی: چرا جوانان به شیوه‌های سنتی کار علاقه‌ ندارند - فناوری

تماشا کنید: سفرنامه‌ های تصویری - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا