رونمایی از فولکس واگن گلف GTI TCR

شنبه 22 اردیبهشت 1397 دسته‌بندی نشده

 

فولکس‌واگن از سریع‌ترین مدل در خانواده گلف رونمایی کرد که GTI TCR نام دارد. این محصول، فعلا به صورت مفهومی نمایش داده شده است، اما تا پایان سال نسخه تولیدی آن معرفی خواهد شد.

ممکن است که خودروی فولکس‌واگن گلف کلوب‌اسپرت S با ۳۰۶ اسب بخار به عنوان قدرتمندترین محصول در میان خانواده گلف شناخته شود، اما قطعا سریع‌ترین نیست و این عنوان به جدیدترین خودروی مفهومی از این خانواده می‌رسد که نسخه TCR نام دارد. اگرچه این خودروی مفهومی جدید در نام خود از پسوند خودروهای مخصوص رانندگی پیست استفاده می‌کند، اما در واقع یک هاچ‌بک برای رانندگی در جاده است. فولکس‌واگن در وورثرسی (Wörthersee) اتریش از جدیدترین خودروی مفهومی خود با نام فولکس‌واگن گلف GTI TCR رونمایی کرد که انتظار می‌رود در نسخه تولیدی نیز از نظر نمای ظاهری بیرونی و داخلی تغییر چندانی نداشته باشد.

Volkswagen Golf GTI TCR Concept / خودروی مفهومی فولکس‌واگن گلف GTI TCR

به عنوان تجهیزات استاندارد، فولکس‌واگن از محدودکننده سرعت الکترونیکی با بیشینه سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت استفاده می‌کند. اگر راننده بخواهد که در مسیر پیست یا اتوبان رانندگی کند و محدودیت سرعتی نداشته باشد، فولکس‌واگن خوشحال خواهد شد که محدودکننده سرعت الکترونیکی را حذف کند. بدون این محدودکننده، بیشینه سرعت هاچ‌بک فولکس‌واگن گلف GTI TCR به ۲۶۴ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود که سریع‌ترین محصول در تاریخ خانواده گلف به شمار می‌رود. این میزان حتی بیش‌تر از سرعت مدل قدرتمند فولکس‌واگن گلف کلوب‌اسپرت S است که می‌تواند به بیشینه سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

در قلب خودروی مفهومی جدید از پیشرانه بنزینی ۲.۰ لیتری مجهز به توربوشارژر استفاده خواهد شد که زیر کاپوت تمامی اعضای خانواده گلف با پسوند GTI قرار دارد. در نتیجه این پیشرانه می تواند ۲۸۶ اسب بخار در ۶،۸۰۰ دور بر دقیقه و ۳۷۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۱۶۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. نیازی به گفتن نیست که در محصولات GTI فولکس‌واگن گلف، خروجی پیشرانه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در این خودروی مفهومی از جعبه دنده دستی استفاده نخواهد شد و فولکس‌واگن تنها گزینه جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه را برای مشتریان ارائه می‌دهد؛ شاید چنین تصمیمی باعث ناامیدی علاقه‌مندان به جعبه دنده دستی شود.

فولکس‌واگن از رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی به عنوان گزینه استاندارد برای خودروی مفهومی گلف GTI TCR نام می‌برد، اما کسانی که تمایل دارند هزینه بیش‌تری بپردازند؛ می‌توانند رینگ‌های ۱۹ اینچی با طراحی جدید نیز سفارش بدهند. دیسک‌های ترمز سوراخ‌دار کمی با نمونه‌های موجود در مدل معمولی خودروی گلف GTI تفاوت دارند و دارای کالیبر ترمز و لنت‌های سفارشی هستند، که با هدف ارائه قدرت ترمزی مشابه خودروهای مسابقه‌ای در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

Volkswagen Golf GTI TCR Concept / خودروی مفهومی فولکس‌واگن گلف GTI TCR

فولکس‌واگن به دنبال گزینه‌های بیش‌تری برای تغییر در مدل جدید گلف GTI TCR است و به همین علت پکیج اختیاری شامل شاسی اسپرت و دمپرهای قابل تنظیم الکترونیکی با قابلیت تطبیق بالا برای مشتریان عرضه می‌کند. استفاده از این قابلیت با لمس یک دکمه قابل تنظیم فراهم می‌شود که به راننده اجازه می‌دهد تا نحوه راحتی سواری را بین تنظیمات نرمال، راحت و اسپرت انتخاب کند.

مقاله‌های مرتبط:

علاوه بر تغییرات مکانیکی، فولکس‌واگن از اصلاحات آیرودینامیکی ویژه‌ای نیز برای بهبود ظاهر بصری و عملکرد خودروی اسپرت بهره می‌گیرد. اولین مورد از این تغییرات استفاده از سپر جلوی بازسازی‌شده برای تعذیه هوا به داخل دو رادیاتور اضافی است. اسپلیتر جلوی برجسته به سپر متصل می‌شود، در حالی که دامنه کناری خودرو تا عقب ادامه می‌یابد؛ این دامنه در عقب با دیفیوزر جدید و دو خروجی اگزوز بزرگ ترکیب می‌شود. برچسب سیاه “TCR” درست بالای دامنه کناری خودرو نصب شده است که با الگوی اختیاری لانه زنبوری، نمای بهتری به خودرو می‌دهد.

پیش از این مدل‌های GTI خودروی فولکس‌واگن گلف با مشکل کمبود تزئینات داخلی سروکار داشتند، اما در خودروی مفهومی فولکس‌واگن گلف GTI TCR از صندلی‌های اسپرت با ظاهر جدید و بخش قرمز مرکزی استفاده می‌شود؛ از این رنگ قرمز همچنین در پوشش فرمان و اهرم تعویض دنده همراه با دوخت متضاد بهره‌گیری شده است. به عنوان آخرین امکانات، باز کردن در خودرو باعث روشن شدن نورپردازی قرمز در پادری فولادی می‌شود و تصویر لوگوی TCR روی زمین قرار می‌گیرد.

خودروساز آلمانی قصد دارد تا پایان سال جاری از نسخه تولیدی خودروی مفهومی فولکس‌واگن گلف GTI TCR رونمایی کند. هنوز قیمتی برای مدل تولیدی مشخص نشده است و باید تا زمان‌های نزدیک به ارائه، منتظر ماند. ارائه نسخه‌ی ویژه و خودروی اسپرت در سبد محصولات فولکس‌واگن، نشان از توجه خاص به نسل جوان و برنامه‌ریزی برای جذب مشتری در این قشر دارد.

منبع : زومیت

معرفی مرسدس G کلاس با تیونینگ برابوس

رونمایی از رولزرویس کولینان ۲۰۱۹،

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا