رونمایی ازسدان الکتریکی نیسان سیلفی

شنبه 8 اردیبهشت 1397 فناوری

 

نیسان در نمایشگاه خودروی پکن از خودروی الکتریکی سیلفی رونمایی کرد که، فعلا به طور انحصاری برای بازار خودروی چین ساخته و عرضه می‌شود.

نیسان سیلفی (Sylphy) در حدود سال ۲۰۰۰ معرفی شد و از آن موقع تاکنون در قالب یک سدان کامپکت خانواده‌محور شناخته می‌شود. سدان جمع‌وجور سیلفی تنها در برخی از نقاط جهان از جمله در آمریکای شمالی عرضه شد و شباهت‌های زیادی به خودروی نیسان سنترا (Sentra) دارد که از سال ۱۹۸۲ تولید می‌شود. سدان نیسان سیلفی در کشورهای مختلفی مانند ژاپن، تایلند، چین، فیلیپین، مالزی، تایوان و انگلستان مونتاژ شد و در آن کشورها با اسم‌های مختلفی مانند آلمرا، پولسار، سنترا، رنو سامسونگ SM3 و رنو اسکالا به فروش رسید. نیسان سیلفی در بیش‌تر این کشورها به عنوان سدان چهاردر یا هاچ‌بک پنج‌در و سه‌در ارائه شد، در حالی که از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی ۱.۳ تا ۲.۲ لیتری در آن به کار رفت. در تمام این مدل‌ها از جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک برای انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌های خودرو استفاده شد. حالا این سدان محبوب آسیایی‌ها قصد دارد با تغییری قابل ملاحظه، پا به نسل جدید خود بگذارد.

Nissan Sylphy / خودروی الکتریکی نیسان سیلفی

نسل سوم نیسان سیلفی در سال ۲۰۱۲ تولید شد و در حال حاضر آماده است تا پیشرانه احتراق داخلی را به کلی کنار بگذارد و از پلت‌فرم الکتریکی مشابه با خودروی نیسان لیف استفاده کند. همان‌طور که تقریبا در هر خودروی الکتریکی دیگری نیز افراد ابتدا سوال می‌کنند، شعاع حرکتی است. براساس چرخه آزمایش چین، خودروی الکتریکی نیسان سیلفی می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی حدود ۳۳۸ کیلومتر را طی کند که متوسط ارزیابی می‌شود.

Nissan Sylphy / خودروی الکتریکی نیسان سیلفی

خودروی برقی نیسان سیلفی با انتشار آلایندگی صفر، نه تنها پلت‌فرم موجود در خودروی لیف را قرض می‌گیرد، بلکه نشانه‌هایی نیز از ظاهر طراحی هاچ‌بک ۵ سرنشین در خود دارد. این در حالی است که هنوز برخی ویژگی‌های موجود در مدل معمولی با تغییر چهره نیز حفظ می‌شوند. پکیج باتری خودروی الکتریکی زیر صندلی‌ها قرار گرفته است تا فضای بیش‌تری برای کابین ایجاد شود، هرچند که نیسان هنوز تصویری از داخل خودرو منتشر نکرده است. نیسان می‌گوید که این سدان الکتریکی به لطف استفاده از پلت‌فرم برقی دارای جای‌پای بهتری در کلاس خود است و از صندلی‌های گرم‌شونده و ارگونومیک بهره می‌برد. همچنین رانندگان امکان ارسال محتوای صوتی و تصویری از گوشی هوشمند خود به سیستم اطلاعاتی و سرگرمی خودروی برقی را خواهند داشت.

Nissan Sylphy / خودروی الکتریکی نیسان سیلفی

مقاله‌های مرتبط:

خودروی الکتریکی نیسان سیلفی به عنوان اولین محصول برقی در تاریخ نیسان شناخته می‌شود که به طور انحصاری برای عرضه در بازار جمهوری خلق چین ساخته شده است. این خودرو در اواخر سال جاری به فروش می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که تا آن موقع با مشخصات کامل و جزئیات بیشتر به بازار عرضه خواهد شد.

نیسان قصد دارد ظرف مدت پنج سال آینده در مجموع ۲۰ مدل خودروی الکتریکی را به نمایش بگذارد، اما انتظار نمی‌رود که عرضه‌ی خودروی برقی سیلفی به صورت جهانی ادامه یابد و تنها به عنوان محصولی برای بازار چین شناخته خواهد شد. نیسان همچنین در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸، از نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی کراس‌اور مفهومی و الکتریکی IMx Kuro رونمایی کرد که ماه گذشته در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد.

منبع : زومیت

رونمایی از جیلی از کراس اور مفهومی آیکون

فراخوان آئودی برای بیش از یک میلیون خودرو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا