رونمایی ازخودروی مفهومی DS ایکس ای-تنس

شنبه 8 اردیبهشت 1397 دسته‌بندی نشده

 

خودروساز فرانسوی و لوکس DS از خودروی مفهومی ایکس ای-تنس با ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت رونمایی کرد، که گفته می‌شود تصویری از محصولات صنعت خودرو در سال ۲۰۳۵ است.

سیتروئن (Citroen) شرکتی است که هرگز از متفاوت کار کردن فرار نکرده است. در دهه ۱۹۵۰ زمانی که خودروسازهای آمریکایی در حال ساخت خودروهای قدرتمند و عظیم‌الجثه بودند، سیتروئن خودروی DS را به بازار عرضه کرد که هنوز هم در حال حاضر زیبا و جذاب است. خوشبختانه خودروساز فرانسوی پس از استقلال از برند مادر خود، باز هم به دنبال انجام متفاوت کارها است و با استفاده از خودروی مفهومی جدید DS ایکس ای-تنس (DS X E-Tense)، قصد دارد دوست‌داران صنعت خودرو را شگفت‌زده کند. این خودروی مفهومی یک محصول تمام الکتریکی محرک جلو است که شکل نامتقارنی دارد.

DS X E-Tense Concept / خودروی مفهومی الکتریکی DS ایکس ای-تنس

صحبت از نامتقارن بودن شد، اما منظور شباهت به پلاک نامتقارن لندرور دیسکاوری نیست. بلکه باید کمی فکر خود را در اقیانوس تخیلات غرق کنید تا بتوانید به عمق شگفتی این خودروی مفهومی پی ببرید. البته خودروی الکتریکی DS ایکس ای-تنس یک تمرین طراحی است و به نظر نمی‌رسد که بتوان به راحتی آن را وارد مرحله ساخت کرد. البته اگر DS قصد داشته باشد واقعا این کار را انجام دهد، چاره‌ای جز استفاده از بدنه فیبر کربنی ندارد.

DS X E-Tense Concept / خودروی مفهومی الکتریکی DS ایکس ای-تنس

خودروی مفهومی جدید DS تلاش می‌کند تا تصویری از خودروهای آینده در سال ۲۰۳۵ ارائه دهد؛ با توجه به این‌که بسیاری از افراد علاقه زیادی به استفاده از طرح‌های چرم، چوب و فلز واقعی در داخل خودرو دارند، مفهومی DS ایکس ای-تنس نیز مقادیر زیادی از این مواد را در خود جای می‌دهد. البته یکی از مهم‌ترین عناصر این خودروی مفهومی فرمان است که طبق کنفرانس مطبوعاتی با عبارت “عنصری حاکی از اشتیاق به سواری” توصیف می‌شود.

DS X E-Tense Concept / خودروی مفهومی الکتریکی DS ایکس ای-تنس

مقاله‌های مرتبط:

در نگاه اول به نظر می‌رسد که خودروی مفهومی ایکس ای-تنس تک سرنشین باشد که جای تعجب هم ندارد؛ اما در سمت دیگر خودرو که کاملا واضح نیست، فضای کوچکی برای جا دادن به یک مسافر دیگر نیز وجود دارد. DS‌ این فضا را به عنوان یک “مکان راحت شبیه بال پرنده، که قابلیت تهویه و ماساژ نیز دارد” توصیف می‌کند.

حتما به یاد دارید که صحبت از محرک جلو بودن خودروی الکتریکی DS ایکس ای-تنس شد؛ اگرچه طبیعی است اما همه‌ی محصولات خودروساز فرانسوی محرک جلو نیستند و نشان از تفاوت طراحی دارد. آخرین نکته جالب در مورد این خودروی مفهومی، قدرت خارق‌العاده ۱۳۶۰ اسب بخاری است که پیشرانه آن می‌تواند تولید کند. اگرچه ایده‌ی بسیار جالبی به نظر می‌رسد، اما DS‌ هنوز هیچ جزئیاتی از سیستم محرکه خودرو اعلام نکرده است.

ویدئو

دانلود

منبع : زومیت

معرفی هیوندای لافستا برای بازار چین

هیبرید کینتیک با طراحی پینین فارینا، دو خودروی مفهومی معرفی کرد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا