رونمایی اتر کراس اور مفهومی و الکتریکی هوندا اِوِروس

شنبه 8 اردیبهشت 1397 دسته‌بندی نشده

 

هوندا طبق برنامه خود برای افزایش مدل‌های الکتریکی، از کراس‌اور برقی اِوِروس رونمایی کرد که قرار است با همکاری GAC چین تولید شود.

 فناوری خودروی الکتریکی، تم اصلی نمایشگاه  پکن ۲۰۱۸ است، زیرا در این نمایشگاه همراه با معرفی خودروهایی مانند میباخ، بی‌ام‌و iX3 و نیسان سیلفی، هوندا نیز از یک خودروی برقی رونمایی کرد. هوندا اِوِروس (Everus)، نام خودروی مفهومی و الکتریکی جدیدی است که زمزمه‌هایی مبنی بر تولید آن در آینده نزدیک به گوش می‌رسد؛ به نظر می‌رسد که کراس‌اور مفهومی اِوِروس معامله خوبی برای هوندا در زمینه تولید انبوه برند جدید باشد. اگرچه اِوِروس از نظر فنی یک خودروی مفهومی است، اما شواهد نشان می‌دهد که احتمال ورود آن به خط تولید هوندا وجود دارد.

Honda Everus EV Concept

در حقیقت گذار از یک خودروی مفهومی به مدل جاده‌ای هنگامی اتفاق می‌افتد که این کراس‌اور الکتریکی پیش از پایان سال جاری تحت نام تجاری اِوِروس متعلق به شرکت مشترک GAC Honda به فروش برسد. تصاویری که از خودروی برقی جدید منتشر شده است، نشان می‌دهد که این کراس‌اور مفهومی می‌تواند به نسخه‌ی آینده‌محور از هوندا HR-V توصیف شود. برخی از پنل‌های بدنه به نظر می‌رسد که همانند یا حداقل بسیار شبیه هم هستند و دستگیره‌های در عقب نیز بالاتر نصب شده‌اند.

هنوز هوندا مشخصات فنی مربوط به پیشرانه و سیستم‌های مختلف خودروی مفهومی اِوِروس را منتشر نکرده است و باید صبر کنیم تا طی ماه‌های آینده جزئیات بیش‌تری از آن منتشر شود. اما آن‌چه اکنون می‌دانیم این است که هوندا قصد دارد به غیر از روش معمول برای فروش، آن را در خدمات اشتراک خودرو و با همکاری شرکت ریچ‌استار (Reachstar) عرضه کند. ریچ‌استار یک شرکت چینی فعال در زمینه اشتراک‌گذاری تخصصی خودرو است که هوندا علاقه‌ی زیادی برای سرمایه‌گذاری در آن دارد.

Honda HR-V 2017

 

مقاله‌های مرتبط:

هوندا  HR-V

هوندا همچنین در نمایشگاه خودروی پکن از دو محصول دیگر نیز رونمایی کرد؛ اولین مدل، خودروی هیبریدی هوندا آکورد است که تولید اولین نسخه‌ی خود را برای بازار چین جشن می‌گیرد. هوندا همچنین پیش‌نمایش خودروی مفهومی اینسپایر (Inspire)‌ را آغاز کرد که یک سدان جدید به شمار می‌رود که برای فروش در بازار چین طی نیمه دوم امسال در نظر گرفته شده است. در حالی که خودروهای اِوِروس و آکورد به عنوان محصول مشترک شرکت‌های هوندا و GAC مطرح هستند، اما گفته می‌شود که مفهومی اینسپایر با همکاری هوندا و دانگ‌فنگ (Dongfeng) به بازار عرضه خواهد شد.

هوندا تا اواسط دهه آینده (سال ۲۰۲۵) بیش از ۲۰ مدل خودروی الکتریکی به بازار جهانی معرفی خواهد کرد. این تصمیم به دلیل تمایل بیش‌تر مصرف‌کنندگان به سمت محصولات برقی و با انتشار آلایندگی صفر گرفته شده است. دنیای آینده نیاز به محصولاتی دارد که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، تاثیرات مخرب کمتری بر محیط زیست داشته باشد و آلایندگی کمتری تولید کند. طی سال‌های اخیر شاهد هستیم که خودروسازان مطرح دنیا، حرکت خود را از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی به سمت پیشرانه‌های الکتریکی، هیبریدی و هیدروژنی آغاز کرده‌اند و امید است که تا سال ۲۰۵۰ این خودروها جایگزین مدل‌های احتراق داخلی شوند. وجود رقابت شدید بین خودروسازان الکتریکی جدید و پیشگامان صنعت خودرو، می‌تواند آینده‌ی خوب و امیدبخشی را در جهت کاهش آلایندگی و دست‌یابی به هوای پاک رقم بزند.

منبع : زومیت

جزئیات و قیمت نهایی پول‌ استار 1 مشخص شد

رونمایی از لکسوس ES مدل 2019

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا