روغن گیلاس/فوايد روغن دانه گيلاس

جمعه 5 اسفند 1401 سلامت
روغن گیلاس

روغن گیلاس

روغن گیلاس روغنی با ارزش برای صورت و مو. روغن گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری است،روغن گیلاس دارای ویتامین A، اکسید کربن زیاد و همینطور توکوفرول طبیعی است و خواص آن مانند روغن هلو و روغن بادام شیرین است.

روغن گیلاس از کم آبی بدن جلوگیری می کند، پوست بالغ را بازسازی می کند و یک عمل بازسازی کننده چربی روی پوست های خشک و حساس ایجاد می کند. محصولی استثنایی برای مراقبت از مو، موها را محافظت، نرم و احیا می کند.

 

فوايد روغن دانه گيلاس براي پوست و مو

• روغن دانه گیلاس سرشار از ویتامین A و E است که به تسکین پسوریازیس و اگزما کمک می کند. برای کاهش التهاب پوست و آکنه مفید هستند.
• روغن دانه گیلاس باعث تولید کلاژن و بازسازی سلول و جوانسازی سلول می شود.
• روغن دانه گیلاس برای همه انواع پوست بخصوص پوست های آسیب دیده مناسب است.
• روغن دانه گیلاس یک روغن پایدار و نرم کننده است که به تشکیل یک سد محافظ روی پوست و روی موهای خشک کمک می کند.
• روغن دانه گیلاس منافذ را مسدود نمی کند و آن را تبديل به یکی از بهترین روغن هایی که ميتوان روی صورت استفاده كرد ، می كند.
• محتوای بالای ویتامین A آن نیز به کاهش ظهور خطوط ریز و چین و چروک کمک می کند.
• این روغن نسبتاً ارزان است که براي مصرف به چند قطره نیاز است ، بنابراین یک بطری كوچك از آن برای مدتی دوام خواهد آورد.

 

مزایا شگفت انگیز روغن هسته گیلاس

روغن هسته گیلاس برای میگرن

دلایل زیادی از جمله کمبود خواب، شرایط آب و هوایی، عدم تعادل شیمیایی، کمبود مواد غذایی و الکل باعث میگرن می شود.روغن هسته ی گیلاس دارای آنتی اکسیدان است که ممکن است میگرن را درمان کند و یکی از بهترین درمان های خانگی برای ان، ماساژ با روغن هسته گیلاس است.

جلوگیری از کمبود آهن

همانطور که می دانیم کم خونی ناشی از بیماری کمبود اهن در بدن است و به علت اینکه روغن هسته ی گیلاس سرشار از آهن است با مصرف روزانه ان میتوان سطح آهن خون را بهبود داد و مانع از کم خونی شد.

روغن گیلاس برای فشار خون

روغن هسته گیلاس غنی از پتاسیم است که باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود، در نتیجه فشار خون را کاهش میدهد و باعث انتقال بهتر خون از طریق شریان ها می شود.

روغن گیلاس برای چشم

روغن هسته ی گیلاس دارای مقدار زیادی ویتامین A و بتاکاروتن است که برای سلامت چشم بسیار مفید است و باعث جلوگیری از آسیب به شبکه ای چشم می شود. جدا از این روغن هسته گیلاس شامل مقدار زیادی خواص آنتی اکسیدان است که در برابر رادیکال های ازاد مقابله می کند و از هر گونه آسیب ناشی از ان به سلول های چشم محافظت می کند بنابراین از تباهی ماکولا و مشکلات چشمی جلوگیری می کند.

روغن گیلاس برای پوست

با توجه به مقدار بالای ویتامین C و E که در روغن هسته گیلاس وجود دارد برای سلامت پوست، مرطوب و صاف نگه داشتن آن بسیار مهم است .ویتامین C در واقع مانع آسیب ناشی از رادیکال های ازاد به سلول پوستی و انواع بیماری های پوستی مثل آکنه، چین و چروک و … می شود.

خواص ضد التهابی روغن گیلاس

روغن هسته گیلاس مقدار زیادی آمینو اسید دارد که باعث جلوگیری از التهاب پوستی، استخوان و سایر ارگان های بدن می شود.

روغن گیلاس برای سرطان

آنتی اکسیدان موجود در روغن هسته گیلاس خاصیت ضد سرطانی قوی دارد که می تواند باعث جلوگیری از سرطان شود و اثر ضد سرطانی موجود در ان به علت ترکیبی مشخص از پلی فلونیک با فعالیت های بیولوژیک است.حضور فلوییدها در روغن هسته گیلاس یکی از اجزای ضد سرطان فعال است و هم از سرطان و هم از رشد و تکثیر ان جلوگیری می کند. حضور انتی اکسیدان ها در روغن کمک می کند تا سیستم ایمنی خوب شود و با انواع بیماری ها مقابله کند.

تقویت سیستم ایمنی

روغن هسته گیلاس غنی از ویتامین C هست که باعث بهبود سلول های خونی و تقویت سیستم ایمنی می شود و هم چنین دارای خواص ضد عفونی کننده است،مصرف روغن کمک می کند تا گردش خون بهتر عمل کند و در نتیجه بدن ما اکسیژن و مواد مغذی بیش تری دریافت می کند و سیستم ایمنی ما را تقویت می کند.

روغن گیلاس برای مو

مطالعات نشان داده مصرف منظم روغن هسته گیلاسی باعث افزایش گردش خون می شود در نتیجه باعث رسیدن اکسیژن و مواد مغذی بیش تر به پوست سر می شود که برای رشد موها مناسب است. علاوه بر این روغن گیلاس حاوی مواد ضد باکتریایی است که مانع از تشکیل شوره و عفونت باکتریایی در سر می شود.

برطرف کردن استرس و اضطراب

روغن هسته گیلاس دارای خواص تسکین دهنده است و مصرف ان باعث افزایش گردش خون در بدن می شود وهمین افزایش گردش خون، اکسیژن و مواد مغذی مناسب دریافت می کند که برای سیستم عصبی مناسب است و باعث مابله با استرس و اضطراب می شود روغن هسته گیلاس باعث کاهش هورمون استرس و استرس مزمن می شود.

کاهش درد آرتروز

روغن هسته گیلاس دارای خواص ضد التهابی قوی است و با ماساژ دادن منظم روغن هسته گیلاس می توان ورم و درد را کاهش داد.

فواید گزنه

اثرات و فواید گیاه گزنه چیست؟

فواید روغن ها

فواید روغن ها/مزایا زیاد روغن ها برای پوست سر

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا