روغن بابونه/18 فواید شگفت انگیز روغن بابونه برای پوست

شنبه 12 شهریور 1401 سلامت
روغن بابونه

فواید شگفت انگیز روغن بابونه

فواید سلامتی اسانس بابونه را می توان به خواص آن به عنوان یک ماده ضد اسپاسم، ضد عفونی کننده، آنتی بیوتیک، ضد افسردگی، ضد نورالژیک، ضد فلوژیست، ضد عفونی کننده و کولاگوژیک نسبت داد. علاوه بر این، ممکن است ضد درد، تب بر، کبد، آرام بخش، اعصاب، هضم کننده، مقوی، ضد اسپاسم، باکتری کش، بادآور، معده، ضد التهاب، ضد عفونی، ورمیفیوژ و یک ماده آسیب رسان باشد.

 

روغن بابونه چیست؟

روغن بابونه از گل های گیاه بابونه استخراج می شود که به عنوان یک گیاه گلدار بسیار محبوب است. دو نوع بابونه وجود دارد، بابونه رومی که با نام علمی Anthemis nobilis شناخته می شود و بابونه آلمانی که نام علمی آن Matricaria chamomilla است. اگرچه اسانس های استخراج شده از هر دو گونه از نظر برخی خواص دارویی کاملاً مشابه هستند، ترکیب آنها متفاوت است و دارای ویژگی های خاصی هستند که شایان ذکر است.

این روغن در دو نوع آلمانی و رومی موجود است. نوع رومی به دلیل خواص ضد التهابی آن رایج است، در حالی که نوع آلمانی به دلیل خواص ضد درد، سودورفیک، تب بر، هضم کننده، ورمیفیوژ و ضد عفونی کننده آن شناخته شده است.

برای آشنایی با بسیاری از فواید دیگر این روغن و اینکه چگونه می تواند برای مو، پوست و سلامتی شما مفید باشد، به خواندن ادامه دهید.

 

روغن بابونه

روغن بابونه

1. برای آکنه و اگزما مفید است:

با استفاده از این روغن به شرایط دردناک آکنه پایان دهید. التهاب و قرمزی شما از بین می رود، به علاوه می توانید از پوست بدون اسکار لذت ببرید. برای درمان التهابات آن را با روغن گل مغربی مخلوط کنید. همچنین یک پادزهر طبیعی برای شرایط پوستی اگزما مانند است

 

2. تسکین بثورات پوستی و جای زخم:

3 تا 4 قطره روغن بابونه رومی را با روغن نارگیل مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. این کار هر نوع تحریکی را که ممکن است پوست شما تجربه کند، آرام می کند. علاوه بر آبرسانی و آبرسانی به پوست، درخشندگی را نیز به آن می بخشد. همچنین برای درمان آفتاب سوختگی موثر شناخته شده است . چند قطره به حمام خود اضافه کنید یا یک کمپرس سرد با این آب دم کرده روغن برای بهبودی سریعتر انجام دهید.

 

3. پوست را جوان، مرطوب و بدون لک می کند:

با استفاده منظم از این اسانس، از شر سیاهی و سیاهی چشم‌های شما خلاص شوید. لک ها را از بین می برد و رنگ پوست را یکدست می کند. دارای خواص ترمیم کننده، بازسازی کننده و تقویت کننده پوست است که به نوبه خود پوست شما را جوان و شاداب نگه می دارد.

 

4. رنگ و درخشندگی موهای شما را غنی می کند:

موها را با کمی روغن بابونه بشویید تا فورا موهای بلوند را درخشان کنید. چند قطره به مخلوط حنا خود اضافه کنید و آن را برای برجسته کردن آن هایلایت های طبیعی بمالید. چند قطره را می توان روی موهای خشک شده با حوله بمالید تا درخشندگی زیبایی به موهایتان بدهد.

 

روغن بابونه

روغن بابونه

5. عامل طبیعی ضد شوره سر:

بابونه یک محلول طبیعی موثر برای شپش مو و شوره سر است. علاوه بر این، پوست سر تحریک شده را نیز تسکین می دهد. پوست سر را هیدراته می کند، بنابراین تحریک و خارش مرتبط را کاهش می دهد

 

6. مرطوب کننده و نرم کننده مو:

روغن بابونه که به دلیل خواص تسکین دهنده اعصابش شناخته شده است، به راحتی به عنوان روغن فوق العاده برای تغذیه مو و پوست سر شناخته می شود. روی موهای خشک و شکننده موثر است. سطح رطوبت را حفظ می کند و مو را از داخل تقویت می کند و موهای نرم و قوی را پشت سر می گذارد.

 

7. ضد افسردگی طبیعی:

بابونه دارای خواص ضد افسردگی است . رایحه شیرین مسحورکننده این روغن شما را آرام می کند و به آرامش شما کمک می کند. روحیه شما را بالا می برد و شما را سرحال می کند. نوع رومی که به دلیل خواص آرام بخش و آرام بخش آن شناخته شده است، در طول ماساژ قبل از زایمان برای کمک به آرامش مادر باردار استفاده شده است. هنگامی که با روغن علف لیمو استفاده می شود، خواص تسکین دهنده اعصاب به آرام کردن کودکان بیش فعال کمک می کند.

 

8.ممکن است درد را تسکین دهد:

با این روغن با درد آرتریت که زندگی را مختل می کند خداحافظی کنید. کمی روغن گرم در ناحیه آسیب دیده بمالید و ماساژ ملایمی برای بهبود گردش خون و کاهش التهاب و درد مرتبط با آرتریت انجام دهید . کسانی که از سردردهای ناشی از سرماخوردگی، سینوزیت و میگرن رنج می برند نیز می توانند برای تسکین سریعتر به این روغن تکیه کنند. استنشاق بخار با این روغن می‌تواند باعث رفع گرفتگی قفسه سینه و رفع گرفتگی بینی شود. همچنین به عنوان تب بر عمل می کند و به بهبود سریعتر تب کمک می کند.

 

روغن بابونه

روغن بابونه

9. پادزهر برای اختلالات معده:

این روغن تاثیر مثبتی بر انواع اختلالات معده از جمله مشکلات گوارشی، اسهال، یبوست و حتی سنگ کیسه صفرا دارد. قوای گوارشی را بهبود می بخشد و گازهای انباشته شده در شکم را تسکین می دهد. برای نفخ معالجه خوب است . خواص ضد میکروبی آن به روغن اجازه می دهد تا از رشد میکروارگانیسم های مضر در روده جلوگیری کند و شما را از اختلالات مختلف گوارشی در امان نگه دارد

10. ممکن است خشم را کاهش دهد

بابونه رومی ممکن است در آرام کردن ناراحتی، عصبانیت و تحریک، به ویژه در کودکان کوچک، موثر باشد، در حالی که بابونه آلمانی ممکن است در درمان التهاب بزرگسالان، به ویژه زمانی که در دستگاه گوارش یا ادرار قرار دارد، موثر باشد. هر دو نوع ممکن است فشار خون را کاهش داده و تورم رگ های خونی را نیز مهار کنند.

 

11. مفید برای سیاتیک و شرایط دردناک:

آیا کمردرد شما را آزار می دهد؟ فقط کمی روغن بابونه آلمانی را گرم کنید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. اگر درد ناشی از سیاتیک باشد، نوع رومی انتخاب مناسبی خواهد بود. ماساژ با روغن عصب سیاتیک را تسکین می دهد. مطمئن شوید که روغن را به قسمت پایین کمر، باسن و همچنین پاها می‌مالید.

 

12. کمک به خواب نوزادان:

کودکان، به ویژه نوزادان، در زمان خواب، زمان سختی را به شما می دهند. ماساژ با این روغن باعث خواب در نوزادان می شود. می توانید 3 تا 4 قطره از این روغن را به روغن کودک اضافه کنید و کودک خود را با این روغن ماساژ دهید و سپس حمام آب گرم بگیرید. حواس را آرام می کند و آنها را آرام می کند و در نتیجه باعث تحریک هورمون های خواب می شود.

 

روغن بابونه

روغن بابونه

13. مفید برای زنان:

روغن بابونه رومی یک قیف کننده موثر است. زنانی که مشکلات پیش از قاعدگی و یائسگی را تجربه می کنند می توانند از این روغن کمک بگیرند. حساسیت سینه را کاهش می دهد. ماهیت ضد افسردگی آن به مبارزه بهتر با نوسانات خلقی کمک می کند. حمام آب گرم با چند قطره از این روغن برای کاهش درد قاعدگی شناخته شده است.

 

14. کلیه ها و مجاری ادراری را تمیز نگه می دارد:

بابونه یک ادرارآور خفیف است . دستگاه ادراری، کلیه ها و خون را با القای جریان بیشتر خون و ادرار پاکسازی می کند. کلیه ها و خون، وقتی سم زدایی می شوند، به روشی بهتر عمل می کنند و شرایط پزشکی ناخواسته را خنثی می کنند.

 

15. حفاظت از شرایط قلبی عروقی:

روغن بابونه آلمانی یک منقبض کننده عروق قابل تحسین است. بنابراین، به کاهش و حفظ سطح فشار خون کمک می کند . این به نوبه خود از انقباض عروق خونی جلوگیری می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مختلف از جمله انفارکتوس میوکارد، تصلب شرایین و سکته را کاهش می دهد.

 

16.ممکن است گاز اضافی را حذف کند

آنها ممکن است در دفع گاز از روده و معده بسیار خوب باشند و همچنین از تشکیل گاز اضافی جلوگیری کنند. این همچنین ممکن است به آرامش بدن و کاهش فشار خون کمک کند. آنچه مهمتر است این است که تأثیر روغن ممکن است خطرات جدی گاز اضافی مانند گیر افتادن گاز در نای را که حتی می تواند کشنده باشد نیز از بین ببرد.

 

روغن بابونه

روغن بابونه

17.ممکن است سیستم عصبی را تقویت کند

آنها ممکن است تقریباً تمام اختلالات عصبی یا واکنش های بیش از حد را آرام کنند که ممکن است منجر به تشنج، اسپاسم، عصبی بودن و از دست دادن کنترل بر اندام ها شود. آنها ممکن است عصبی باشند، به این معنی که ممکن است اعصاب و سیستم عصبی را در وضعیت سلامت و عملکرد مناسب نگه دارند.

 

18.ممکن است به تقویت بدن کمک کند

آنها ممکن است ماهیت مقوی داشته باشند، به این معنی که ممکن است به تقویت پوست، ماهیچه ها و اندام های داخلی کمک کنند.

 

ترکیب: روغن بابونه با ترنج، مریم گلی کلاری، روغن اسطوخودوس، یاس، روغن شمعدانی، گریپ فروت، روغن درخت چای، گل رز، روغن لیمو، لیموترش و روغن یلانگ یلانگ ترکیب های بسیار دلپذیری را تشکیل می دهد.

سیر

سیر /10 حقیقت جالب در مورد سیر

فواید روغن اکالیپتوس

فواید اسانس اکالیپتوس برای بدن/9 فواید غیرمنتظره

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا