5 فواید روغن دانه کدو تنبل برای مو

جمعه 3 دی 1400 سلامت ، آشپزی
روغن های معطر

روغن دانه کدو تنبل

روغن دانه کدو تنبل، همچنین به عنوان روغن پپیتا شناخته می شود،روغن دانه کدو تنبل از کدو تنبل استایری بومی اتریش و اسلواکی استخراج می شود. تولید آن در قرن هفدهم اتریش آغاز شد و شامل یک فرآیند گسترده است. دانه های کدو تنبل بدون پوسته قبل از استخراج روغن خشک و برشته می شوند. رنگ خود روغن می تواند از سبز تا قرمز یا قهوه ای متغیر باشد.

روغن دانه کدو تنبل دارای طیف گسترده ای از فواید سلامتی است. حاوی خواص ضد التهابی، ضد سرطان و ضد دیابت، همراه با آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری است.  بنابراین، آنها چندین کاربرد دارویی دارند و همچنین به رشد مو کمک می کنند.

فواید روغن تخم کدو برای مو

فواید روغن تخم کدو برای مو:

روغن دانه کدو تنبل یک درمان عالی برای چندین مشکل سلامتی است. سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، روی و منیزیم است. به سلامت ادرار، سلامت قلب و همچنین رشد مو کمک می کند.

تخم کدو حاوی مقدار زیادی روی است که به افزایش استحکام و رشد مو کمک می کند. روغن دانه کدو تنبل را می توان به عنوان یک درمان طبیعی برای ریزش مو استفاده کرد.

روغن کدو تنبل به کاهش ریزش مو کمک می کند و در عین حال رشد مو را نیز تحریک می کند.

مطالعات منتشر شده در مجلات معتبر نشان داده است که روغن دانه کدو تنبل پتانسیل زیادی برای درمان طاسی با الگوی مردانه و زنانه نشان داده است. این به مسدود کردن عملکرد 5-آلفا ردوکتاز که باعث آلوپسی آندروژنتیک می شود، کمک می کند.

 

روغن دانه کدو تنبل

روغن دانه کدو تنبل

 

1. با التهاب پوست سر مبارزه می کند

روغن دانه کدو تنبل دارای خواص ضد التهابی است که با ناراحتی های علامت دار مرتبط با شوره سر و سایر عفونت های پوست سر مانند خشکی، قرمزی و تحریک مبارزه می کند.

همین امر در مورد سایر اختلالات التهابی پوست سر مانند اگزما و پسوریازیس نیز صادق است.

2. موهای خشک را درمان می کند

موهای خشک ممکن است منجر به وز و ریزش مو شود. زمانی که تارهای مو شکننده و خشک می شوند، روغن های مو مانند روغن دانه کدو تنبل می توانند مو را مرطوب کرده و خشکی مو را از بین ببرند.

3. ساقه مو را تقویت می کند

دانه های کدو تنبل سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین A و روی هستند که هر دو به تقویت تارهای مو کمک می کنند. اسیدهای آمینه موجود در روغن دانه کدو تنبل به تولید کراتین کمک می کند و موهای شما را قوی می کند.

4. با ریزش مو مبارزه می کند

اگر بیش از 100 تار مو در روز از دست بدهید، ممکن است از ریزش مو رنج ببرید. آندروژن هایی مانند دی هیدروتستوسترون (DHT) باعث آلوپسی می شوند.

DHT روی فولیکول های مو اثر می گذارد و جریان مواد مغذی را کاهش می دهد، بنابراین منجر به ریزش مو و طاسی با الگوی مردانه می شود.  حدود 50 درصد از مردان در طول زندگی خود از درجاتی از طاسی با الگوی مردانه رنج می برند.

فیتواسترول موجود در روغن کدو تنبل عملکرد آندروژن را مسدود کرده و ریزش مو را کاهش می دهد. یک مطالعه اخیر نشان داد که مردانی که از طاسی با الگوی مردانه رنج می برند، پس از مصرف 400 میلی گرم کپسول روغن دانه کدو تنبل به مدت 24 هفته، افزایش رشد مو را گزارش کردند.

5. به رشد مو کمک می کند

تخمه کدو تنبل سرشار از ویتامین B7 است که به نام بیوتین نیز شناخته می شود. این به افزایش سطح کراتین در رشته های مو کمک می کند و آنها را قوی تر می کند.

تخم کدو همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک  است که کاملا روان کننده هستند و دارای اثرات ضد التهابی قوی هستند. آنها جریان خون را در فولیکول های مو افزایش می دهند. همه این خواص به افزایش رشد و استحکام مو کمک می کند.

 

فواید روغن تخم کدو برای مو

فواید روغن تخم کدو برای مو

روش های استفاده از روغن دانه کدو تنبل برای مو

آ. مصرف خوراکی

امروزه کپسول های روغن تخم کدو به طور گسترده ای در دسترس هستند. یک کپسول 400 میلی گرمی را می توان یک بار در روز مصرف کرد یا 1 تا 3 قاشق چای خوری روغن را می توان به طور مستقیم در روز مصرف کرد.

ب ماساژ روغن دانه کدو تنبل

استفاده از روغن کدو تنبل به صورت موضعی به پوست سر می تواند به جوانسازی فولیکول های مو برای افزایش رشد مو کمک کند. جریان خون را در پوست سر افزایش می دهد، فعالیت آندروژن را مسدود می کند و غیره را برای تقویت موهای شما.

.

ج سرم مو و  ماسک مو روغن دانه کدو تنبل

روغن تخم کدو حاوی ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای رشد و استحکام مو مانند ویتامین A، ویتامین E، اسیدهای چرب و مواد معدنی است. از این سرم هر روز استفاده کنید تا موهایتان نرم، براق و قوی شود.

 

فواید روغن تخم کدو برای مو

فواید روغن تخم کدو برای مو

عوارض جانبی استفاده از روغن دانه کدو تنبل

همیشه قبل از استفاده از روغن دانه کدو تنبل به صورت موضعی یا خوراکی با متخصص پوست/پزشک خود مشورت کنید تا خطر آلرژی را رد کنید.

از آنجایی که روغن دانه کدو تنبل یک عصاره کاملا طبیعی است، عوارض جانبی نادر است. وقتی روغن دانه کدو تنبل به مقدار کافی و رقیق استفاده می شود، معمولاً استفاده از آن بی خطر است.

 

تحریک پوست: روغن دانه کدو تنبل بسیار قوی است و می تواند باعث خارش و سوزش خفیف تا متوسط ​​در پوست سر شود.

آلرژی: روغن دانه کدو تنبل ممکن است در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کند. علائم واکنش آلرژیک شامل سردرد، عطسه، بثورات پوستی، خارش و مشکل در تنفس است.

کاهش فشار خون: روغن دانه کدو تنبل برای کاهش فشار خون شناخته شده است. اگر از فشار خون پایین رنج می برید، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

مسائل کیفی: روغن دانه کدو تنبل به نور خورشید و دمای بالا حساس است. ممکن است در مقایسه با سایر روغن ها به راحتی تجزیه شود و مصرف روغن فاسد ممکن است منجر به معده درد شود.

مشکلات معده: تخمه کدو تنبل دارای فیبر بالایی است و مصرف زیاد آن می تواند باعث یبوست یا نفخ شود.

افزایش وزن: تخمه کدو تنبل سرشار از اسیدهای چرب است و ممکن است باعث افزایش وزن شود.

 

از بین بردن بوی بد عرق

نیکوتین!

مغز دوم

مغز دوم

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا