روشهای مختلف خشک کردن موز

پنج‌شنبه 12 تیر 1399 آشپزی

این که آیا شما علاقه مند به یادگیری نگهداری طولانی مدت موز هستید یا اینکه موزهای تازه شما زیادند و ممکن است به زودی خراب شوند، خشک کردن موز راه حل خوبی است.که هم خوشمزه است وهم بسیار مقوی

 خشک کردن موزبه چند روش:

 

1:خشک کردن موز با استفاده از فر

قبل از شروع مراحل، بسیار مهم است که فر خود را گرم کنید. فر را روی کمترین دما تنظیم کنید.

1: موز را خرد کرده برای تهیه تکه های موز، موز را به شکل دایره یا به شکل اریب برش دهید. و موزهای بریده شده را در آب لیمو قرار  دهید .فرو بردن موز برش خورده در آب لیمو از قهوه ای شدن آن جلوگیری می کند.

2:سپس روی یک سینی سیمی، موزهای بریده شده  را در ردیف های مرتب قرار دهید. حتما موزها را در یک لایه قرار دهید و روی هم نگذارید. سینی سیمی به گردش هوا در داخل فر کمک می کند. اگر سینی سیمی ندارید، می توانید از سینی مخصوص پخت استفاده کنید.

3:موزها را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید. یک سینی پخت را زیر سینی سیمی قرار دهید تا آب چکه شده از آن موجب کثیفی فر نشود. خشک کردن موز حدود یک تا سه ساعت طول می کشد. تکه های بزرگتر حدود 6 تا 12 ساعت طول می کشد. در نیمه کار، حتما موزها را یک بار بچرخانید تا مطمئن شوید که هر دو طرف به طور مساوی خشک شودبعد اجازه دهید  موزها در دمای اتاق خنک شوند.

2:خشک کردن موز با استفاده از یک دستگاه خشک کن

موزها را خرد کرده به شکل دایره یا اریب موزهای بریده شده را در آب لیمو فرو کنید.مقداری روغن را روی قفسه دستگاه خود  اسپری کنید. با این کار از چسبیدن موز به قفسه جلوگیری می شود.برش های موز را روی یک قفسه در یک لایه قرار دهید. قطعات به هیچ وجه نباید روی هم باشند درجه حرارت را روی 135 درجه فارنهایت (57 درجه سانتیگراد) تنظیم کنید. برای تکه های بزرگ، 24 ساعت کامل طول می کشد در حالی که 6 تا 12 ساعت برای تکه های کوچک تر لازم است. اگر دستگاه شما تنظیم کننده ای برای خشک کردن موز ندارد، از تنظیمات مشخص شده استفاده کنید. هر دو تا چهار ساعت دوباره چک کنید و قفسه را بچرخانید تا کامل خشک شود ، اجازه دهید تکه های موز در دمای اتاق خنک شوند.

3:خشک کردن موز با کمک خورشید

برای خشک کردن موز، حداقل به دو روز زمان نیاز دارید.می توانید سینی خشک کردن در فضای باز خود را انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید ظرفی که برای خشک کردن از آن استفاده خواهید کرد مناسب مواد غذایی است.در مقایسه با روش های قبلی، شما با دمای بسیار پایین تری سر و کار دارید بنابراین برش های نازک تر پیشنهاد می شود. برای جلوگیری از قهوه ای شدن، برش ها را در آب لیمو فرو کنید.و در سینی چیده  قطعات را در یک لایه مرتب کنار هم قرار دهید. پس از اتمام کار، ظرف را با یک توری ضد حشره بپوشانید تا گرد و غبار و حشرات از آن دور بمانند.ظرف تان را در محلی دور از آلودگی و حیوانات و در حالی که آن را در زیر نور مستقیم آفتاب نگه می دارید قرار دهید. به یاد داشته باشید که ظرف را در طول شب داخل نگه دارید و آنها را در طول روز مجدداً در هوای باز قرار دهیددر این مدت موز ها را زیر و رو کنید.خشک کردن را ادامه دهید تا دوره هفت روزه کامل شود. با این حال، بهتر است روزانه آن را بررسی کنید تا ببینید آیا آماده است یا خیر.

موز های خشک شده را در ظرف سر بسته در جای خشک و خنک نگه دارید

طرز تهیه مربای گیلاس خوشمزه و لعابدار

طرز تهیه خورش هویج تبریزی خوشمزه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا