رهبر موفق /7 خصلت یک رهبر پر نفوذ و موفق

سه‌شنبه 25 خرداد 1400 موفقیت
رهبر موفق /7 خصلت یک رهبر پر نفوذ و موفق

رهبر موفق /7 خصلت یک رهبر پر نفوذ و موفق

اگر مدوست دارید یک رهبر موفق باشید که بتواند افراد ماهر و کار کشته را به سوی خود جلب نماید، تنها روشی  که دارید این است که شخصت خود را آن چنان منحصر به فرد کنید که دیگران خواسته و نا خواسته به سویتان جلب شوند. رهبری، توانایی جذب شخص و مهارت های او و ایجاد فرصت های مناسبی برای فرد است که او را ترغیب نمایند تا کارهایش را به نحو احسن انجام دهد.

آنچه در رهبری مهم است، این است که یک رهبر بتواند از هر طریقی به افراد کمک کند تا آن ها مهارت های خود را بهبود بخشند. همه ی رهبران بزرگ  و با نفوذ تنها تا زمانی می توانند به کارشان به عنوان یک رهبر ادامه دهند که چنین خصلت هایی داشته باشند در غیر این صورت در مدت کوتاهی از کارشان بر کنار شده و پیروان خود را از دست می دهند. بنابراین در زیر به چند ویژگی ای که یک رهبر موفق و با نفوذ باید داشته باشد اشاره خواهیم کرد

 

رهبر موفق /7 خصلت یک رهبر پر نفوذ و موفق

رهبر موفق /7 خصلت یک رهبر پر نفوذ و موفق

 

۱-رهبر باید قوی و محکم باشد، اما نه بی ادب.

 

فراگیری این موضوع که رهبر باید قوی باشد اما نه بی ادب و گستاخ یکی از اولین قدم های لازم برای تبدیل شدن بهیک رهبر قدرتمند و توانمند است که برایش این امکان را فراهم می اورد تا به طف وسیعی از توانایی ها دسترسی داشته باشد. اما رهبر باید به این موضوع توجه کند که مرز بین قوی و محکم بودن و گستاخ بودن بسیار نازک است و همین هم ممکن است او را دچار لغزش نماید.

پس به عنوان یک رهبر باید همواره مراقب باشید که از این مرز عبور نکنید. بعضی از مردم خشونت را با قوی بودن اشتباه می گیرند که اصلا خوب نیست. این نوع قدرت قدرتی نیست که یک رهبر به آن نیاز داشته باشد. در واقع قدرتی که توام با خشونت باشد به درد رهبر نمی خورد.

 

۲-یک رهبر باید مهربان باشد، اما نه ضعیف.

 

ما هرگز نباید در مورد مهربانی دچار اشتباه شویم. مهربانی ضعف نیست بلکه محبت داشتن نسبت به خود و دیگران در واقع نوع خاصی از قدرت است. ما باید مهربان باشیم تا بتوانیم به پیروان خود حقیقت را بگوییم. در واقع یک فرد به عنوان رهبر باید به اندازه کافی مهربان و محتاط باشد تا بتواند همه چیز را در کنترل خویش بگیرد و همه را در کنار هم نگاه دارد. او باید به اندازه کافی مهربان باشد تا بتواند از برخی چیزها گذشت کند و برخی چیزها را نادیده بگیرد.

 

۳-یک رهبر باید جسور باشید، نه قلدر.

 

برای برنده شدن در عرصه ی پر تلاطم زندگی و به خصوص عرصه ی شغلی، جسور بودن و جسارت داشتن یک ویژگی عالی برای رهبری به حساب می آید. جسارت سبب می شود که یک رهبر بتواند فرصت های عالی ای را به دست آورد و با خیال راحت از این فرصت ها به نفع خودش استفاده کند.

شجاعت باعث کسب فرصت های استثنایی خواهد شد که می تواند یک رهبر را به رهبری عالی بدل نماید. اما رهبر نباید این خصیصه را با قلدری اشتباه بگیرد زیرا  نیازی نیست که او قدرت خود را به رخ کسی بکشد و یا کسی را بکشد بلکه فقط باید به پیشرفت تیمش فکر کند.

 

۴-رهبر باید فروتن باشد، اما نه ترسو.

 

بعضی رهبران اشتیاق عجیبی را به فروتنی از خود نشان می دهند. اما فروتنی فضیلت است و شرمساری یک نقطه ضعف به حساب می آید. به عنوان یک رهبر، یکی از اولین اقداماتی که شما باید انجام دهبد این است که ترس خود را به قدرت تبدیل کنید.

شما باید بر روی این موضوع کار کنید تا زمانی که نهایتا بتوانید در عین فروتنی، کنترل امور را به دست بگیرید، از چیزی نهراسید، و سپس توانایی خود را برای درک گستردگی زندگی گسترش دهید.

شرمساری، فروتنی نیست بلکه حس خجالت کشیدن و دلهره داشتن از ضمیر پنهان سایر افراد است. لکن یک رهبر نباید از کسی و یا چیزی بهراسد بلکه باید به خود اطمینان داشته باشد و مهارت های خود و تیمش را دست کم نگیرد و در عین حال با فروتنی، به کنترل تیمش بپردازد.

رهبر موفق /7 خصلت یک رهبر پر نفوذ و موفق

رهبر موفق /7 خصلت یک رهبر پر نفوذ و موفق

۵-یک رهبر باید متفکر باشد، اما نه تنبل.

به عنوان یک رهبر، ما باید به چیزهای مختلفی فکر کنیم و تمام جوانب یک امر را در نظر بگیریم، اما در کنار این تفکرات، اقدام کردن نیز لازم است و بنابراین ما نباید تنبل باشیم و تمام زندگیمان را با فکر کردن هدر دهیم. شما نمی توانید به عنوان یک رهبر فقط با رویاپردازی به همه جا برسید و موفق شوید. این امر به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

سر در ابرها داشتن و خواب رویاهای شیرین دیدن واقعا عالی است، اما بهتر است پاهایتان بر روی زمین باشد و انجام اقدامات درست را دست کم نگیرید.

 

۶-یک رهبر باید مغرور و سرافراز باشد اما نه متکبر و گستاخ

 

یک رهبر می تواند با تکیه بر خود و توانایی هایش به جاه طلبی های خود جامعه ی عمل بپوشاند. او می تواند به کارهایی که انجام داده و به تیمی که تشکیل داده افتخار کند. او می تواند برای انجام چنین اموری مغرور باشد اما نباید هرگز مرزهای غرور را طی کند و به تکبر و خود بینی برسد.

بله غرور خوب است و همه ی ما نیاز داریم که به ما افتخار کنند اما می دانید چه چیزی بسیار بد است؟  پرستش از سر جهل. یک رهبر باید هوشمند و مغرور باشد و باعث انجام کارهای افتخار آمیز شود اما هرگز نباید متکبر و خودخواه باشد و دیگران را وادار کند که او و یا چیز خاصی را بدون داشتن آگاهی لازم پرستش کنند.

نادانی و تکبر ویژگی های خوبی برای یک رهبر نیستند و او را به ورطه ی فنا می کشند.

 

۷-رهبر باید شوخ باشد اما نه احمق

تفاوت بین احمق بودن و شوخ بودن بسیار ظریف است پس یک رهبر باید سعی کند در این مورد به اشتباه نیفتد. در رهبری، ما می آموزیم که شوخ طبعی چیز خوبی است اما رفتار احمقانه سبب می شود که پیروان هرگز آن رهبر را جدی نگیرند و به سخنانش گوش فرا ندهند؛ بنابراین هرگز شوخ و با مزه بودن را با بیان سخنان احمقانه و سفاهت اشتباه نگیرید زیرا این کار جایگاه شما را به خطر خواهد انداخت.

 

دلیل اهمیت پدرها برای دخترانشان

تأثیر مثبت رابطه پدر ودختری/6 دلیل اهمیت پدرها برای دخترانشان

کنترل استرس

10 راهکار مناسب برای کاهش استرس و اضطراب

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا